Broj u odluci
Čeka se odgovor ZZŠ
Broj bodova
24
Cena
30 eura
Seminar je namenjen:
Da li vi imate sličan problem?
Roditelji dece/đaka veoma često, umesto da pomognu, odmognu ili otežavaju situacije u kojima je potrebno naći konstruktivno rešenje. Neki od njih uopšte ne žele da se uključe u rešavanje problema, neki uzimaju učešća forme radi, ima i onih koji, ne pitajući nikoga, čine kako njima odgovara, ali postoji i određen broj roditelja koji pokazuju spremnost da svojim angažovanjem pomognu koliko je u njihovoj moći. U atmosferi koja ne uliva poverenje i sigurnost vaspitači/nastavnici i roditelji postaju dva tabora u kojima svako radi za sebe. Štetu trpe svi, a najviše deca/đaci. Ukoliko ste spremni da pasivne, nametljive i roditelje spremne za saradnju vidite u drugom svetlu i da im pomognete da postanu vaši saradnici i partneri sa kojima ćete olakšati, unaprediti i svoj rad učiniti humanijim, ovaj seminar je onda upravo za vas.
Kako rešiti ovaj problem?
Kako roditelji dece/đaka postaju partneri vaspitačima/nastavnicima? Na ovo pitanje odgovor ćemo potražiti u praksi onih vrtića/škola koje se odlikuju humanošću samim tim i izuzetnim rezultatima, koje postižu zahvaljujući partnerskoj saradnji sa roditeljima. Takvih vrtića/škola ima mnogo u svetu, ali postoje i kod nas. Odlikuju se smislenim, kontinuiranim radom sa roditeljima, koji ostvaruju kroz zajedničke aktivnosti. Na ovom seminaru naučićete kako da i vi napravite kvalitetan plan aktivnosti sa roditeljima dece/đaka, koje će podstaći i osigurati partnerski odnos, a atmosferu u vrtiću/školi učiniti humanijom. Tokom seminara dobićete instrumente za rad, a na kraju ćete imati kreiran potpuni plan aktivnosti, koji ćete moći da realizujete u vašoj ustanovi zajedno sa roditeljima dece/đaka.
Teme na seminaru:
- Partnerstvo u obrazovanju - Pojam partnerstva u obrazovanju, dva modela partnerstva, zakonski okviri učešća roditelja u radu vrtića/škola;
- Procesno-podražavajuci model partnerstva u obrazovanju - Procesno-podražavajući model partnerstva i njegova primena u odnosu porodica vrtić/škola, značaj i dobiti od procesno-podražavajućeg modela partnerstva;
- Preduslovi i načela za ostvarivanje partnerskih odnosa i realizaciju zajedničkih aktivnosti - O motivaciji, komunikaciji i veštinama za organizaciju i rad u grupi, osnovna načela za ostvarivanje partnerstva i realizaciju zajedničkih aktivnosti, koraci u planiranju zajedničkih aktivnosti;
- Kako izraditi plan zajedničkih aktivnosti - Polazne osnove i elementi plana zajedničke aktivnosti, tehnike sagledavanje situacije u vrtiću/školi i u okruženju, samovrednovanje i anketiranje;
- Završni rad - Izrada plana zajedničke aktivnosti.
Autori/moderatori
Marina Maleš
Profesor srpskog jezika i književnosti, od 2008. zaposlena u Školi za osnovno i srednje obrazovanje "Milan Petrović" sa domom učenika u Novom Sadu. Pokretač i realizator mnogih zajedničkih aktivnosti u neformalnoj grupi roditelja, vaspitača i dece "Vrtićka čarolija" (2015), osnivač i predsednik Udruženja za zajedničko življenje i odrastanje "Jasenak" (2017), čiji je misija da se u okviru smislenih zajedničkih aktivnosti mladih i odraslih, pomogne mladom naraštaju da odraste u svetu u kojem živi. Podstaknuta izuzetnim efektima zajedničkih aktivnosti osmislila program Humana škola - škola kao životna zajednica, namenjen svim učesnicima vaspitno-obrazovnog procesa.
Nada Marinković
Vaspitač, profesor razredne nastave i sistemski porodični terapeut. Osnivač i direktor PU "Različak" u Bačkoj Palanci (1994- ), jedinstvene predškolske ustanove u Srbiji u kojoj se posebna važnost pridaje činjenici da sva nastojanja vaspitača u radu sa detetom imaju suštinski značaj za njegov razvoj, samo ako učešće u tom radu uzmu i roditelji. Autor i realizator brojnih radionica za roditelje (2000- ) u okviru međunarodnih projekata na Festivalu ekološkog pozorišta i u PU "Različak". Koautor i autor knjige "Sa decom i roditeljima u odbrani detinjstva" (2003; 2014), spomenice zajedničkih aktivnosti roditelja, dece i vaspitača, koje se u PU " Različak" kontinuirano sprovode više od 20 godina.
Ljubica Kovačević
Najčešća pitanja i odgovori
Šta se postiže zajedničkim aktivnostima?
Realizacijom zajedničkih aktivnosti postiže se podela moći i odgovornosti između roditelja i vaspitača/nastavnika, razvija se međusobno poverenje i nalazi se zajednički smisao. Pre svega, stvara se dobra atmosfera za rast i razvoj svakog pojednica uključenog u život i rad ustanove.
Koje veštine ću steći nakon ovog seminara?
Na ovom seminaru poboljšaćete svoje komunikacijske veštine i uspostavićete još bolji odnos sa roditeljima. Steći ćete veštine za razvijanje partnerskih odnosa sa roditeljima, veštine za planiranje, organizovanje i realizovanje zajedničkih aktivnosti. Umećete samostalno, ali i sa roditeljima, da planirate kontinuirane zajedničke aktivnosti.
Šta mi je od opreme potrebno za ovaj seminar?
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, svejedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim. Nije neophodno da bude preterano jak i skup računar, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira ...).
Da li je potrebno budem "majstor" za rad sa računarom da bih pohađao/la ovaj seminar?
Nisu potrebna napredna znanja, dovoljno je da koristite internet pretraživač i imejl komunikaciju. Sve ostalo naučićete na seminaru.