Tri saveta za potpunu kontrolu Vašeg email-a

Korišćenje interenta umnogome je promenilo našu svakodnevnicu, a jedna od velikih promena se odnosi na  način na koji razmenjujemo poštu. U toku jednog meseca na imejl adresu stigne Vam mnogo raznolike elektronske pošte – od poslovnih, privatnih imejlova, do računa, elektronskih magazina, raznih obaveštenja sa društvenih mreža, promocija i drugih novosti. 

Elektronska pošta predstavlja brz, efikasan i jednostavan način razmene poruka i samim tim godinama (decenijama) unazad je standard u poslovnoj komunikaciji. Procene su da u svetu 4 milijarde korisnika u dnevnoj komunikaciji koristi elektronsku poštu (imejl). Upravo zbog ovolike masovnosti i potrebe za ovakvim načinom komuniciranja postoji više provajdera elektronske pošte (gmail, yahoo, hotmail…). Svaki od njih ima svoja pravila korišćenja i načine na koje prikazuje, sortira i filtrira elektronsku poštu koja je poslata na Vašu imejl adresu. 

 

Zašto Vam neki imejlovi odlaze u nepoželjne poruke?

Svaki provajder Vaše elektronske pošte (gmail, yahoo, hotmail…) ima svoj program, odnosno algoritam po kome sortira elektronsku poštu koja stiže do Vaše imejl adrese. Način na koji se sortira pošta nije konačan i jednom dat, sklon je promenama i zavisi od više faktora. Postoji nekoliko parametara koji utiču na to kako će dolazna pošta biti tretirana – da li kao nepoželjna (spam) ili kao kategorija novosti, društveno, promocije, odnosno kao glavna pošta. Neki od faktora za sortiranje tiču se samog izgleda imejl poruke (da li je Vaša adresa jedina kojoj je poslat imejl, da li se u imejlu nalaze linkovi ka drugim sajtovima i sl). Drugi parametri se odnose na to sa kog servera treba da Vam stigne dolazeća imejl poruka, odnosno da li je server na beloj ili crnoj listi. Mnogo procesa se zapravo odvija dok razmenjujemo elektronsku poštu (možda Vam ovo zvuči komplikovano) 🙂

Da pojednostavimo! Kada šaljete ili primate imejl dešava se proces u kome komuniciraju dve mašine i one pokušavaju da optimizuju Vaše korisničko iskustvo. Tako da pošta za koju algoritam proceni da nije prikladna za Vas odlazi u folder za nepoželjnu poštu. Na sličan način se Vaša pošta sortira u foldere Novosti, Društveno, Forumi i sl.

I pored velikog broja provajdera (servisa) koje možete da koristite za elektronsku poštu, naša preporuka je da kao pojadinac (fizičko lice) koristite gmail pošto ovaj provajder ima najbolji algoritam za poštu i imaćete najmanje problema sa (ne)željenom poštom. 

 

Iako način sortiranja pošte koji provajderi imaju služi da Vam olakša život i oslobodi Vas nepoželjnih imejlova, može se desiti da imejlovi koji su Vam od značaja i korisni ipak stignu u spam ili neki drugi folder. Sigurno Vam se nekada desilo da je poruka koju ste očekivali otišla u nepoželjne poruke ili u promocije, novosti, pa je niste videli. Danas, u svetu informacija, ovakav propust može skupo da košta. 

 

Postoji nekoliko načina na koje možete da utičete na ovakav rasplet okolnosti, odnosno nekoliko stvari koje možete da uradite kako biste sprečili da Vam se ponavljaju ovakve situacije. Kao što smo rekli na početku teksta, ne postoji savršen način kojim možete rešiti da Vam određeni imejlovi stižu u glavnu poštu, ali ukoliko primenite sledeće korake, umnogome ćete promeniti situaciju sa dolaznim sandučetom Vaše elektronske pošte. Ukoliko Vam bitni imejlovi stižu u folder nepoželjne pošte ili neke druge kategorije, samim tim su manje vidljivi i otežavaju Vam komuniciranje. Sledeća tri koraka mogu da Vam budu od velike pomoći u ovakvim situacijama. 

1. korak: Ako je poruka završila u folderu za nepoželjne ili spam poruke

Ukoliko je imejl poruka, koja Vam je od koristi, stigla u folder za nepoželjnu poštu (spam), potrebno je da ovu poruku pronađete u folderu Nepoželjna pošta. Ovaj folder se kod gmail korisnika nalazi sa leve strane i nakon klika na link Više (More) moći ćete da vidite i uđete u folder sa nepoželjnom poštom.

U gornjem delu prozora, u polje za pretragu, otkucajte adresu pošiljaoca da proverite da li je poruka od tog pošiljaoca otišla u nepoželjne poruke. Kada pronađete imejl poruku koja Vam je potrebna, sistem će Vas automatski pitati da li želite da ovu poruku prebacite u neku drugu kategoriju. Potrebno je samo da kliknete na opciju „Prijavi da nije nepoželjno“. 

2. korak: Dodajte pošiljaoca u kontakte

Drugi korak koji će Vam pomoći u ovakvim situacijama je da adresu sa koje Vam je stigla pošta dodate u kontakte. Kada dodate pošiljaoca u svoje kontakte, program/algoritam će tog pošiljaoca videti kao pouzdanog jer ste mu Vi dali vrednost time što je u Vašim kontaktima. Na taj način program će smanjiti slanje poruka u nepoželjne.

Ovaj korak je takođe jednostavno uraditi. Kada otvorite imejl poruku od tog pošiljaoca, sa desne strane, pored opcija „označi zdezdicom“ i „prosledi“ nalazi se opcija „više“ (tri  tačkice postavljene vodoravno). Klikom na ovu opciju otvara se padajući meni u kome možete da dodate adresu sa koje Vam je stigla imejl poruka u Vaše kontakte. 

 

3. korak: Usmerite poruke kako Vi želite

Treći korak je da filtrirate poruku koja Vam je stigla. Možda Vam se učini da je ovo najkomplikovaniji korak, ali je veoma koristan i nakon njega nećete više imati problema. Postoji dosta opcija u filtriranju poruka (možete da poruke filtrirate prema ključnim rečima, veličini mejla i slično). Da biste filtrirali poruku koja Vam stiže u kategoriju „društveno“ ili „promocije“, a želite da Vam stiže, na primer, u glavnu poštu (Primljene – Inbox), potrebno je da promenite kategoriju uz pomoć filtera i tako ćete rešiti problem.

Dodavanje novog filtera (uputstva za kategoriju u kojoj ubuduće želite da Vam se prikazuje poruka) radite na sledeći način :

  • otvorite poruku od pošiljaoca koga želite da filtrirate;
  • kada kliknete na opciju više (tri tačkice u gornjem desnom uglu), otvoriće se meni sa stavkama. Potrebno je da kliknete na stavku pod nazivom Filtriraj poruku na sledeći način;

  • nakon što kliknete na ovu opciju, otvoriće se opcije u filteru (u samom filteru postoji puno opcija na osnovu kojih možete da filtrirate odabrani imejl). Ukoliko želite da preusmerite imejl poruku na dolaznu kategoriju (glavno, društveno, promocije), potrebno je da samo kliknete na opciju Napravi filter (plavo dugme u donjem uglu);

  • Nakon toga, potrebno je samo odabrati kategoriju u koju želite da Vam ubuduće stiže pošta od ovog pošiljaoca.

Na ovaj način možete u potpunosti da kontrolišete dolaznu poštu i samim tim da imate uvid u sve poruke koje su Vam važne. 

OKC godinama neguje kulturu onlajn magazina (newsletter-a) u kome, pored informacija o terminima onlajn seminara za stručno usavršavanje, dobijate korisne i praktične savete iz nastave, kao i instrumente koje možete da koristite u nastavi. Preko ovog onlajn magazina komuniciramo sa Vama, kreiramo i predstavljamo istraživanja, odnosno predstavljamo korisne onlajn članke iz oblasti obrazovanja.

Ukoliko ste se preko našeg sajta ili na neki drugi način registrovali za OKC onlajn magazin, a do sada Vam nisu stigli imejlovi tog tipa, proverite da li je imejl poruka od info@okc.rs možda stigla u nepoželjnu poštu ili kategorije društveno ili promocije 🙂 Ako jeste, primenite ovo gore napisano.

Kroz OKC onlajn magazin uvek ćete biti u toku sa:

Najnovijim informacijama koje se odnose na onlajn stručno usavršavanje.

Rezultatima istraživanja iz oblasti obrazovanja koje sprovodi Obrazno kreativni centar.

Instrumentima koji će Vam pomoći u planiranju i realizovanju nastave.

Internet člancima iz oblasti modernog obrazovanja

 


.