Prostor vrtića u funkciji istraživanja i učenja

Kataloški broj: 927
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara

Ovo je seminar koji će praktičarima pružiti informacije o značaju i mogućnostima kreiranja podsticajnog prostora u vrtiću. Učesnici će kroz praktične primere dobiti ideje za stvaranje inspirativnog prostora u svom vrtiću.

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png

Seminar je namenjen svima koji rade sa decom predškolskog uzrasta, a naročito onim praktičarima koji žele da nauče kako da njihov radni prostor postane inspirativan i kako da, čak i male promene u prostoru, podstaknu decu i vaspitače na istraživanje, učenje i saradnju.

  • vaspitačima u predškolskim ustanovama,
  • medicinskim sestrama – vaspitačima,
  • stručnim saradnicima u predškolskim ustanovama.

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Za ovaj seminar nisu potrebna prethodna znanja. Dovoljno je da poznajete osnovnu primenu jednog internet pretraživača kao i da poznajete osnovu korišćenja Word-a.

Sve ostalo što je potrebno usavršićete tokom samog trajanja seminara i rada na njemu.

O seminaru

Dokument “Godine uzleta” ističe značaj prostora kao “trećeg vaspitača”. To znači da se prostor više ne posmatra samo kao mesto u kojem boravimo nego kao inicijator učenja i istraživanja. Ovaj seminar, pored teorijskih polazišta, obiluje praktičnim primerima i idejama, podstiče učesnike na aktivnost i promenu sopstvenog radnog prostora.

Teme seminara

Tema 1 - Teorijska polazišta i osnove funkcionalno organizovanog prostora

Lekcije u ovoj temi ističu značaj poznavanja teorijskih postulata, Pravilnika, stručne terminologije. Osim toga u ovoj temi se upoznajemo i sa principima uređenja prostora u skladu sa “Godinama uzleta”, kao i sa prostornim celinama – njihovim formiranjem, opremanjem, prilagođavanjem aktuelnim dešavanjima u grupi uz praktične primere, fotografije i savete.

Tema 2 - Prostor u ulozi trećeg vaspitača

U ovoj temi akcenat stavljamo na sve one prostore u vrtiću u kojima se uči: prostor radne sobe, zajednički prostori, otvoreni prostori. Kroz konkretne primere, ideje, video zapise, fotografije i savete učesnici će dobiti ideje za moguće prilagođavanje i uređenje svog prostora. Takođe, govorimo i o dokumentovanju u prostoru kroz panoe, panele i instalacije a naglašavamo i značaj saradnje unutar kolektiva vrtića prilikom formiranja i uređenja prostora

Ishodi seminara

Nakon završenog seminara:

  • razumećete značaj i ulogu prostora kao “trećeg vaspitača” i uticaj prostora na dečje učenje i dobrobit,
  • osnažićete se u organizovanju i stvaranju prostornih celina,
  • znaćete da kreirate podsticajno, inspirativno, dinamično i fleksibilno okruženje koje se prilagođava dečjoj zainteresovanosti i aktuelnim dešavanjima,
  • znaćete da prilagodite materijale prostornim celinama,
  • osnažićete se u prepoznavanju trenutka u kome je potrebna promena u prostoru,
  • dobićete ideje za uključivanje dece i roditelja u proces uređenja prostora.

Autori seminara

Ivanka-Gurinovic-Rokvic

Ivanka Gurinović Rokvić

Živi i radi u Subotici gde je zaposlena u predškolskoj ustanovi „Naša radost“. Po zvanju master vaspitač. U praktičnom radu sa decom je uvek stavljala naglasak na njihovu samostalnost, međusobnu saradnju, istraživanje prostora i primenu različitih i neuobičajenih materijala. Nakon što je bila autor nekoliko neposrednih programa obuke stručnog usavršavanja, postaje saradnik OKC-a gde radi kao moderator i autor online obuka stručnog usavršavanja namenjenih prvenstveno vaspitačima i zaposlenima u predškolskim ustanovama.

Snežana_jocić

Snežana Jocić

Vaspitačica koja sa ljubavlju i posvećenošću radi u predškolskom obrazovanju.

Zaposlena u u Predškolskoj ustanovi “Naša radost” u Subotici. Autorka mnogobrojnih stručnih radova i realizotarka u izvođenju nekoliko obuka, kako na internetu, tako i uživo.

Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Potrebno je da posedujete računar (laptop ili desktop) i vezu sa internetom. Sadržaje seminara možete pratiti i preko telefona ili tableta ali zbog boljeg kvaliteta predstavljanja samih sadržaja kao i zbog izrade zadataka je važno da posedujete i računar.

Potrebno je da vaš računar poseduje internet pretraživač kao i Word (program za obradu teksta).

Da, zahvaljujći fotografijama i video zapisima na seminaru ćete dobiti praktične primere mogućih načina uređenja prostornih celina u radnim sobama i zajedničkim prostorima.

Da, seminar se oslanja na “Godine uzleta” i potkrepljen je praktičnim smernicama i primerima.

Seminar daje praktične primere i savete, ali je stavljen akecant na osposobljavanje praktičara da razviju veštinu posmatranja i kreiranja inspiraitvnog prostora u skladu sa zainteresovanošću grupe u kojoj rade, mogućnostima vrtića i svojim afinitetima.

Nakon ove obuke ćete biti upoznati sa teorijskim osnovama u vezi sa uređenjem prostora kao i sa Pravilnikom. Umećete da prepoznate i primenite principe prostora kao “trećeg vaspitača”, da kreirate i opremite prostorne celine u skladu sa raspoloživim resursima kao i da stvorite podsticajno okruženje za učenje i istraživanje u zajedničkim i otvorenim prostorima u svom vrtiću. Ova obuka će vas podstaknuti na aktivnosti kojima će prostor vašeg vrtića postati živ i koji će inspirisati decu na učenje, istraživanje i igru.

Odluka o akreditaciji