Vodič za izradu i upotrebu radnih listova u cilju aktivno orijentisane nastave

Kataloški broj: 927
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara

Na ovom seminaru učesnici će otkriti kako da običan nastavni sadržaj pretvore u izazov koji angažuje  učenike, koristeći radne listove kao sredstvo za motivaciju, podsticanje saradnje i aktivnog učešća na času.

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png

Seminar „Vodič za izradu i upotrebu radnih listova u cilјu aktivno orijentisane nastave“ je namenjen svima koji tragaju za novim idejama i kreativnim rešenjima u nastavi, onima koji žele da unaprede svoju nastavnu praksu i da tradicionalan čas pretvore u zanimljivo i dinamično iskustvo, bliže učenicima.  

Nastavnici i učitelji dobiće konkretne smernice, ideje i alate kako da kreiraju radne listove koji motivišu učenike, podstiču njihovu aktivnost i omogućavaju lakše usvajanje znanja.

Stručnim saradnicima seminar nudi pristupe koji mogu doprineti motivaciji učenika, razvoju njihovih potencijala i stvaranju podsticajne školske klime.

Konkretno:

  • Nastavnicima razredne nastave.
  • Nastavnicima predmetne nastave – osnovna škola
  • Nastavnicima predmetne nastave – gimnazija
  • Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola
  • Nastavnicima stručnih predmeta – srednja stručna škola
  • Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta – srednja umetnička škola (muzička, baletska, likovna)
  • Nastavnicima stručnih predmeta – osnovna i srednja umetnička škola (muzička, baletska, likovna)
  • Nastavnicima izbornih i fakultativnih predmeta
  • Stručnim saradnicima u školi
Kompetencije koje seminar razvija: 
  • N2 – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje
  • SSDU1 – za stručne saradnike (nisu objavljeni standardi kompetencija)

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Za potrebe ovog seminara nije neophodno nikakvo konkretno predznanje. Dovoljno je znanje koje posedujete iz vaše struke.  Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.

O seminaru

Ideja za ovaj seminar nastala je iz ličnog iskustva u radu sa učenicima i u izradi radnih listova. Tokom godina primećujemo da mnogi učenici teško prate tradicionalnu nastavu i da često gube interesovanje kada časovi nisu dovoljno interaktivni.  

Radni listovi, kada su dobro osmišljeni, mogu da budu moćan alat za motivaciju, aktivno učenje i kreativno razmišljanje – i upravo to znanje prenosimo učiteljima, nastavnicima i stručnim saradnicima kroz ovaj seminar. Želimo da ovo iskustvo podelimo sa kolegama kako bi i oni mogli da razviju dinamične časove koji podstiču aktivno učešće učenika.   

Teme seminara

Tema 1 - Primena radnih listova

U okviru prve teme bavićemo se razumevanjem pojma i različitih vrsta radnih listova, njihovim prednostima i ograničenjima. Razmotrićemo šta čini dobar radni list, kako izgleda njegova struktura i koji su ključni elementi na koje treba obratiti pažnju. Posebno ćemo se osvrnuti na mogućnosti primene radnih listova u različitim fazama časa, kao i na njihovu ulogu u praćenju napredovanja učenika.

Tema 2 - Kreiranje radnih listova

U okviru druge teme biće reči o tome kako radni list uskladiti sa ciljevima i ishodima časa. Upoznaćemo se sa programima, aplikacijama i resursima koji olakšavaju njihovu izradu, kao i sa korisnim savetima za kreiranje i primenu. Poseban akcenat biće na tome kako radni list može postati sredstvo za individualizaciju i diferenciranje nastave. Učesnici će imati priliku da sami kreiraju radni list i plan časa u kojem ga koriste, kao i da analiziraju konkretne primere iz prakse.

Ishodi seminara

Po završetku seminara učesnici će biti u stanju da:

  • razumeju mogućnosti primene radnih listova u cilju motivisanja učenika i podsticanja aktivnogučenja;
  • izaberu odgovarajuću vrstu radnog lista u skladu sa postavljenim ciljevima i ishodima časa;
  • osmisle primenu kreiranog radnog lista u strukturi časa;
  • razumeju mogućnosti upotrebe radnih listova u svrhu ocenjivanja i praćenja napretka učenika;
  • razumeju ulogu radnih listova u individualizaciji i diferenciranju nastave;
  • kreiraju radni list u nekom od predloženih programa;
  • planiraju realizaciju časa koji obuhvata primenu radnog lista u skladu sa prinicpima aktivnenastave;
  • analiziraju gotove radne listove.

Autori seminara

200x200-Elena-Spasic-Mitranovic

Elena Spasić Mitranović

Elena je nastavnik stručnih predmeta u srednjoj stručnoj školi u Boru od 2004. godine. Tokom godina učestvovala je u različitim radnim grupama i projektima, kroz koje je kontinuirano usavršavala svoje stručno znanje i pedagoško-vaspitni rad.

Od 2012. godine deo je Obrazovno kreativnog centra, gde je koautor i moderator više akreditovanih seminara iz različitih oblasti, a od 2020. angažovana je i na poslovima instrukcionog dizajna drugih seminara.

Neprestano teži učenju i ličnom razvoju, a snagu i nadahnuće nalazi u prirodi, planinarenju i svetu dobrih knjiga. Voli suncokrete i veruje da je sreća u malim stvarima.

200x200-Radmila-Nikolic

Radmila Nikolić

Diplomirani matematičar, nastavnik matematike i informatike u Ekonomskoj školi u Zemunu. Učestvovala u izradi kurikuluma za predmet računarstvo i informatika pod pokroviteljstvom GTZ i Ministarstva prosvete i realizaciji projekta “Obuka 1000 nastavnika”.

Koautor i realizator seminara o aktivnoj nastavi i izradi testova u udruženju VET Forum. Autor i realizator u projektima IKT obuke za nastavnike razredne i predmetne nastave pod pokroviteljstvom ZUOV-a.

Ovlašćeni ispitivač za sprovođenje testiranja kandidata za dobijanje ECDL sertifikata u ovlašćenom test centru. Akreditovani realizator programa stručnog usavršavanja zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave za oblast Implementacija E-uprave i kompjuterizacija rada uprave u Nacionalnoj akademiji za javnu upravu.

Od 2011. godine u OKC-u, kao koautor i moderator više online seminara – „Nastava u oblaku“, „Video lekcije – savremeno nastavno sredstvo“, „Kreiranje interaktivnih video lekcija“, „Internet učionica“.

Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Fokus je na praktičnim primerima i praktičnom radu. Teorijski deo služi kao osnova i uvod, dok je glavni deo posvećen izradi, primeni i prilagođavanju radnih listova.
Da, metodologija je univerzalna. Primeri će biti dati iz različitih oblasti, a učesnici će sami moći da prilagode materijale svom predmetu i uzrastu učenika.
Da, pored klasičnih papirnih radnih listova, učesnici će se upoznati i sa mogućnostima digitalnih verzija, što je posebno korisno za online nastavu ili časove u digitalnim učionicama.

Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.

Za početak najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). Odlično bi bilo da već imate kreiran svoj Gmail naloga, a osim toga, za potrebe ovog seminara bilo bi dobro da na svom računaru imate instaliranu neku od verzija MS Word-a.

Za potrebe ovog seminara nije vam potrebno nikakvo konkretno predznanje za rad na računaru. Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.

Odluka o akreditaciji