Obrnuta učionica
Kome je seminar namenjen?
- Nastavnicima razredne nastave.
- Nastavnicima predmetne nastave – osnovna škola.
- Nastavnicima predmetne nastave – gimnazija.
- Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola.
- Nastavnicima stručnih predmeta – srednja stručna škola.
- Nastavnicima u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju.
- Nastavnicima u školi za obrazovanje odraslih.
- Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi.
- Nastavnicima izbornih i fakultativnih predmeta.
Potrebna predznanja za ovaj seminar
Potrebno je da imate osnovno znanje rukovanjem komputerom i internetom i da koristite bar jedan internet pretraživač (mi preporučujemo Google Chrome).
Sve drugo što je potrebno da znate o ovoj temi, naučićete na seminaru.
O seminaru
Iako se na času trudite da budete što jasniji i interesantniji, primetili ste da ima uspavanih i nezainteresovanih učenika. Verovatno ste se zapitali da li ste uradili sve što treba. Ne brinite, jeste. Samo su stigle nove generacije koje traže od nas drugačiji pristup i način rada.
Ideja za obrnutu učionicu proistekla je iz želje da u što većoj meri angažujemo svoje učenike na času, da podstaknemo njihovu kreativnost i samostalnost, razvijemo komunikacijske, saradničke i druge važne veštine, a da ih pritom ne ostavimo uskraćenim za potrebne sadržaje.
U praksi se potvrdilo da rešenje koje nudi obrnuta učionica odgovara velikom broju današnjih učenika. Pokušajte da sa nama otkrijete njene prednosti.
Teme seminara
Tema 1 - Šta je obrnuta učionica? - teorijski okvir
U uvodnom delu ćete se upoznati sa osnovnim osobinama obrnute učionice, kao prednostima ovog modela rada u odnosu na tradicionalnu nastavu. Saznaćete i koje sve korake treba da preduzmete kako biste organizovali nastavu po modelu obrnute učionice.
Tema 2 - Kako da obrnemo učionicu?
U drugoj temi ćete napraviti svoje prve korake u kreiranju obrnute učionice. z Sadržaji i aktivnosti koje smo kreirali za vas (lekcije, primeri dobre prakse, interaktivne vežbe, forum), pomoći će vam pri izboru odgovarajuće teme/nastavne jedinice za obrnutu učionicu.
Tema 3 - Scenario za obrnutu učionicu - onlajn aktivnosti
U trećoj temi bavićemo se izborom, pripremom i ogranizacijom nastavnog materijala za čas po modelu obrnute učionice, kao i smernicama i zadacima za učenike.
Upoznaćete se i sa veb-alatima za kreiranje i postavljanje nastavnog materijala za obrnutu učionicu.
Tema 2 - Kako da obrnemo svoju učionicu?
U drugoj temi ćete napraviti svoje prve korake u kreiranju obrnute učionice. z Sadržaji i aktivnosti koje smo kreirali za vas (lekcije, primeri dobre prakse, interaktivne vežbe, forum), pomoći će vam pri izboru odgovarajuće teme/nastavne jedinice za obrnutu učionicu.
Tema 4 - Scenario za obrnutu učionicu - aktivnosti na času
U samoj završnici ćete imati najkretivniji zadatak. Bavićemo se organizacijom samog časa i osmišljavanjem aktivnosti i zadataka koji će podstaći aktivnost učenika. Dobićete gotov scenario koji ćete moći da primenite u svojoj učionici.
Ishodi seminara
Očekujemo da ćete posle našeg seminara:
- razlikovati modele nastave koji jesu i koji nisu obrnuta učionica,
- poznavati faze u kreiranju obrnute učionice,
- umeti da odaberete odgovarajuću temu/nastavnu jedinicu za rad po modelu obrnute učionice,
- kreirati scenario za obrnutu učionicu i potreban nastavni materijal,
- koristiti veb alate i platforme za postavljanje materijala za obrnutu učionicu,
- izraditi smernice i zadatke za učenike uz upotrebu veb alata,
- osmisliti u svojoj učionici okruženje u kome će učenici biti u centru aktivnosti,
- vrednovati aktivnosti učenika u obnutoj učionici.
Autori seminara
Vera Isailović
Ja sam nastavnica istorije i prosvetni savetnik. Veći deo svoj dugogodišnjeg staža od preko 30 godina sam radila u osnovnoj školi. Mislim da je tehnologija donela veliku promenu u obrazovanju i da treba da je iskoristimo na najbolji način. Dobitnik sam mnogih nagrada, koautorka više oflajn i onlajn seminara, Fulbrajtov stipendista i na svom YouTube kanalu imam oko stotinu videa koje koristim u radu sa učenicima u obrnutoj učionici.
Jugoslava Lulić
Nastavnica sam srpskog jezika i književnosti u srednjoj stručnoj školi, autorka, moderatorka (uglavnom onlajn) seminara od kojih sam neke i dizajnirala. Volim da istražujem, eksperimentišem i putujem. O svemu tome pišem na svom blogu Učenje kroz avanturu. Dobitnica sam više nagrada u oblasti kreativnog korišćenja IKT u nastavi. Posebno sam ponosna na priznanje Đorđe Natošević koje sam dobila za izvanredna postignuća u nastavi. Svoja znanja i iskustva želim da podelim sa svim nastavnicima koji to žele i spremni su na izazov doživotnog učenja, kako bismo zajedno stvarali kvalitetniju nastavu primerenu XXI veku i društvu znanja.
Najčešća pitanja i odgovori o seminaru
Ovaj pristup nastavi će osvežiti vaš dosadašnji rad u učionici i omogućiti vam da date svoj maksimum u radu sa učenicima.
Dobićete zainteresovane i aktivne učenike koji će sarađivati, rešavati probleme, stvarati i što je najvažnije – odgovorno pristupati učenju.
Vremenom ćete stvoriti svoju ličnu bazu nastavnog materijala i časova, koje ćete moći da koristite narednih školskih godina. Naravno, obrazac koji koristite uvek možete da dopunite i prilagodite nekim drugim lekcijama ili temama.