Predtinejdžerski uzrast – problem, stres ili šansa savremenog nastavnika

Kataloški broj: 100
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara
Ovaj seminar pruža nastavnicima priliku da predtinejdžerske izazove sagledaju iz nove perspektive. Umesto stresa i nesporazuma, polaznici će otkriti kako da prepoznaju energiju, radoznalost i potencijal svojih učenika i pretvore ih u šansu za kreativniji i uspešniji rad u učionici.

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png

Seminar je namenjen svima,  koji kreiraju bolju radnu klimu u obrazovno-vaspitnim ustanovama. Namenjen je nastavnicima razredne i predmetne nastave, stručnim saradnicima, direktorima, ostalima koji direktno ili indirektno učestvuju u vaspitno-obrazovnom procesu.

  • nastavnik razredne nastave,
  • nastavnik predmetne nastave – osnovna škola,
  • nastavnik stručnog predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne),
  • nastavnik izbornih i fakultativnih programa/predmeta,
  • stručni saradnik u školi,
  • saradnik (pedagoški, andragoški asistent i pomoćni nastavnik)
Kompetencije koje seminar razvija: 
  • N3 – kompetencije nastavnika za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika ,
  • SSDU1 – za stručne saradnike nisu objavljeni standardi kompetencija

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Za potrebe ovog seminara nije neophodno nikakvo konkretno predznanje. Dovoljno je znanje koje posedujete iz vaše struke.  Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.

O seminaru

Ideja za ovaj seminar nastala je iz mog ličnog iskustva u radu sa decom na pragu adolescencije. U svom radu često sam primećivala  kako predtinejdžerski uzrast može da izazove nesigurnost i frustraciju i kod mene, a i kod samih učenika – jer su to godine kada deca više ne žele da budu „mala“, a još uvek nisu spremna da budu „velika“. Upravo ta razapetost donosi mnogo izazova, ali i neverovatne šanse za rast, ako ih znamo prepoznati. Želela sam da  ponudim podršku i alate koji će vam pomoći da ovaj period doživite kao priliku za razvijanje kvalitetnijeg odnosa sa učenicima i otkrivanje njihovih skrivenih potencijala.

Teme seminara

Tema 1 - Promene kod učenika predtinejdžera

  • Dobićete jasan pregled ključnih razvojnih faza u kojima se deca nalaze pred ulazak u adolescenciju. Razumevanje tih faza pomaže nastavniku da lakše prepozna potrebe učenika i prilagodi svoj pristup učionici.
  • Aktivno slušanje je više od običnog čuvanja tišine dok dete govori – ono gradi poverenje i otvara vrata iskrenoj komunikaciji. Nastavnici će ovde otkriti kako jedna jednostavna veština može značajno olakšati saradnju sa učenicima i smanjiti konflikte.
  • Razjašnjavate nedoumicu o tome šta se tačno menja u ponašanju, interesovanjima i emocijama učenika ovog uzrasta. Umesto da promene doživljavamo kao prepreku, naučićemo kako da ih pretvorimo u resurs za nastavnu praksu.
  • Deca predtinejdžerskog uzrasta posebno traže sigurnost i iskrenost u odnosu sa odraslima. Dobijate konkretne smernice kako da gradite odnose koji istovremeno pružaju podršku i podstiču učenike da razvijaju svoju autentičnost.
  • Svoju učionicu pretvarate u sigurno i podsticajno mesto, primenom praktičnih alata koje dobijate na ovom seminaru.

Tema 2 - Temeljne vrednosti

  • Razumećete zašto je integritet nastavnika ključan za poverenje i autoritet, ali i kako upravo on postaje snažan model za učenike.
  • Svako dete dolazi u školu sa sopstvenim osobinama, iskustvima i potencijalima. Otkrićete kako da različitosti u razredu pretvorite u bogatstvo, a ne u prepreku.
  • Činjenica da je svaki učenik jednako vredan, pruža vam strategije  kako da dostojanstvo svakog deteta ostane u središtu nastavne prakse.
  • Kroz inspirativne priče saznajete kako da gradite atmosferu u kojoj škola dobija „dušu“, a nastavnici i učenici postaju istinski partneri.
  • Podsećamo se vrednosti koje su temelj uspešnog i humanog obrazovanja i  kako se one mogu živeti u svakodnevnom radu sa decom.

Ishodi seminara

Po završetku seminara bićete osposobljeni da:

  • prepoznate ključne razvojne promene kod učenika predtinejdžerskog uzrasta i prilagodite svoj pedagoški pristup,
  • korisite različite komunikacione veštine kako bi gradili poverenje i smanjili konflikte u učionici,
  • podstičete siguran i autentičan odnos sa učenicima, u kojem se dete oseća prihvaćeno i važno,
  • negujete temeljne vrednosti – integritet, poštovanje različitosti i ravnopravno dostojanstvo svakog učenika,
  • sa manje stresa i više  samopouzdanja gradite kvalitetnije odnose sa učenicima i unapređujete svoju nastavnu praksu.

Autori seminara

200x200-Vesna-Mijatov

Vesna Mijatov

Zdravo, ja sam Vesna. Radim kao učiteljica. Kroz svoje seminare tragam za formulom koja će doprineti stvaranju prijatnije klime u obrazovanju. Posvećena sam istraživanju vrednosti u koje verujem i one mi daju putokaz za dobijanje odgovora. Trenutno sam logoterapeut edukant na drugoj godini edukacije. Autor sam tri akreditovana seminara, a kroz svoje seminare u OKC-u pomažem zaposlenima u obrazovanju da jačaju veze između porodice i škole i sa mnom učestvuju u stvaranju  podržavajuće i inspirativne radne klime u svojim obrazovnim ustanovama.

Moj rad se zasniva na praktičnim primerima i iskustvima iz učionice i u njemu podstičem učesnike da zajedno tražimo rešenja i delimo ideje koje mogu odmah da primene u svakodnevnom radu.

Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Svi koji radimo sa decom ovog uzrasta znamo na koje izazove možemo nailaziti u radu sa njima. Što bolje znamo njihove razvojne karakteristike, lakše ćemo svojim radom  podsticati siguran i autentičan odnos u kojem se dete predtinejdžer oseća prihvaćeno i sigurno.

Na ovom seminaru negujemo osnovne vrednosti: integritet, poštovanje različitosti i ravnopravno dostojanstvo svakog učenika, a time sa manje stresa i više samopouzdanja gradimo kvalitetnije odnose sa predtinejdžerima, ali i unapređujemo svoju nastavnu praksu.

Polaznici će steći razumevanje razvoja i ponašanja predtinejdžera, prepoznati njihove izazove i potrebe i naučiti praktične strategije za komunikaciju, motivaciju i podršku u obrazovanju i saradnji sa roditeljima.  

Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.

Za početak najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). Odlično bi bilo da već imate kreiran svoj Gmail naloga, a osim toga, za potrebe ovog seminara bilo bi dobro da na svom računaru imate instaliranu neku od verzija MS Word-a.

Za potrebe ovog seminara nije vam potrebno nikakvo konkretno predznanje za rad na računaru. Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.

Seminar ima dosta vežbi, primera iz prakse, koji će Vam olakšati usvajanje ponuđenih sadržaja. Vežbe možete dalje da koristite i prilagođavate svojoj situaciji.

Odluka o akreditaciji