Diferencirani zadaci i podsticajne metode – nastava prilagođena svakom učeniku

Kataloški broj: 492
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara

Seminar na kome ćete bliže razumeti značaj diferenciranja procesa nastave i učenja, kao i kako se primenjuju modeli i tehnike kojima se podržava individualnost učenika u procesu učenja.

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png

Ciljna grupa

  • nastavnik razredne nastave,
  • nastavnik predmetne nastave – osnovna škola,
  • nastavnik predmetne nastave – gimnazija,
  • nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola,
  • nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola,
  • nastavnik opšteobrazovnih predmeta – u  srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne),
  • stručni saradnik u školi.
Kompetencije koje seminara razvija:
  • N2 – kompetencije nastavnika za poučavanje i učenje
  • SSDU1 – nisu objavljeni standardi kompetencija

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Za potrebe ovog seminara nije vam potrebno nikakvo konkretno predznanje. Dovoljno je znanje koje posedujete iz vaše struke.  Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naučićete na ovom seminaru.

O seminaru

Ovim seminarom nastojimo da unapredimo kompetencije nastavnika za organizovanje nastave koja podstiče aktivno uključivanje svih učenika u skladu sa njihovim potrebama i mogućnostima. Akcenat je na razvoju pedagoških i metodičkih znanja za primenu diferenciranog pristupa nastavi sa i bez korišćenja savremenih digitalnih alata. Seminar je namenjen nastavnicima svih nivoa obrazovanja, a učesnicima su obezbeđeni i gotovi materijali za planiranje, realizaciju i vrednovanje nastave.

Teme seminara

Tema 1 - Diferenciranim zadacima do angažovanosti svakog učenika

U ovoj temi ćemo govoriti o planiranju nastave koja se prilagođava različitim mogućnostima i interesovanjima učenika. Biće predstavljeni načini definisanja ishoda na više nivoa, diferenciranje zadataka u individualnom, grupnom i projektnom radu, kao i upotreba veb i AI alata za kreiranje zadataka. Kroz praktične primere i razmenu iskustava, učesnici će razvijati veštine za osmišljavanje nastave koja podstiče aktivno učešće svih učenika.

Tema 2 - Metode za podsticanje motivacije i angažovanosti učenika

Druga tema je usmerena na temu podsticanja unutrašnje motivacije učenika kao ključnog preduslova za uspešno učenje. Biće predstavljene nastavne metode zasnovane na igri, poput „Potrage za blagom“, „Otključaj učionicu“ i društvenih igara, kao i tehnike vizuelizacije i personifikovanja pojmova. Posebna pažnja biće posvećena unutarpredmetnom i međupredmetnom povezivanju sadržaja, dok će kroz praktične primere kratkih aktivnosti učesnici dobiti ideje za primenu u različitim fazama časa.

Ishodi seminara

Po završetku obuke učesnici će biti sposobni da:

  • razumeju principe diferencirane nastave i uvide važnost kreiranja obrazovnog okruženja
    prilagođenog svim učenicima,
  • operacionalizuju ishode na više nivoa, u skladu sa specifičnostima obrazovnog okruženja i
    potrebama učenika,
  • izrade diferencirane zadatke u okviru svog predmeta,
  • primene principe diferencijacije u individualnom i grupnom obliku rada, kao i u projektnoj
    nastavi,
  • koriste veb i ai alate koji im mogu olakšati proces diferencijacije,
  • izrade instrumente za vrednovanje koji su prilagođeni, diferenciranim zadacima
  • podstaknu učenike na postavljanje ciljeva u učenju i stalni napredak,
  • primene metodičke postupke kojima se podstiče motivisanost učenika za aktivno učešće u
    nastavnim aktivnostima,
  • planiraju i organizuju nastavu prateći inovacije u oblasti metodologije i isprobavajući nove
    pristupe radu.

Autori seminara

Marija Jeveričić

Marija je profesor srpskog jezika, pedagoški savetnik. Ima tu sreću da radi u školi u kojoj su učenici zainteresovani za rad i od svojih profesora zahtevaju puno angažovanje i odgovornost. Uvek je prisutna kada je u pitanju rad u vannastavnim aktivnostima.

Autor je jednog akreditvanog seminara od strane Narodne bibilioteke Srbije kao i dva akreditovana seminara od strane Ministarstva prosvete, oba pod okriljem OKC-a.

Olgica Spasojević

Profesor srpskog jezika i književnosti, pedagoški savetnik. U svom radu usmerena je na inovativne pristupe nastavi uz upotrebu digitalnih tehnologija.

Svoja iskustva iz dvadesetogodišnje prakse rado deli sa drugim nastavnicima na konferencijama, vebinarima i objavqujući primere dobre prakse. Kao saradnik ZUOV-a, MPNTR, Britanskog saveta i Fondacije Tempus, pruža podršku nastavnicima putem obuka, radionica, savetodavnog rada.

Autor je više akreditovanih obuka stručnog usavršavanja.

Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Nakon ovog seminara znaćete da primenite različite nastavne metode i strategije diferencijalne nastave u radu sa svojim učenicima.

Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.

Za početak najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). Odlično bi bilo da već imate kreiran svoj Gmail naloga, a osim toga, za potrebe ovog seminara bilo bi dobro da na svom računaru imate instaliranu neku od verzija MS Word-a.

Za potrebe ovog seminara nije vam potrebno nikakvo konkretno predznanje za rad na računaru. Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.

Odluka o akreditaciji