Domaći zadatak u funkciji povećanja učeničkih postignuća
Broj u katalogu: 434
Broj bodova: 32
Trajanje: 4 sedmice
Cena: 2900 dinara
K2 – kompetencije za poučavanje i učenje
P1 – Unapređivanje digitalnih kompetencija učenika i nastavnika i upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija u realizaciji obrazovno-vaspitnog procesa
Odluku o akreditaciji programa možete pogledati ovde: Odluka
- Nastavnicima razredne nastave
- Nastavnicima predmetne nastave u osnovnim i srednjim školama (gimnazije)
- Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta u srednjim školama
- (srednje stručne škole i umetničke škole)
- Nastavnicima stručnih predmeta (srednje stručne škole i umetničke škole)
Da li vi imate sličan problem?
„O, ne! Opet imamo domaći!“ Da li i vi čujete često takve komentare učenika kada želite da im zadate domaći zadatak? Mislimo da može biti i drugačije. Pokušaćemo da vam pomognemo da napravite zanimljive, kreativne i za učenike izazovne zadatke.
Kako rešiti ovaj problem?
Na ovom seminaru ćete naučiti da kreirate kreativne domaće zadatke, koje će učenici želeti da rade. Osim toga, kreiranje domaćih zadataka uz pomoć onlajn veb-alata, poboljšaće vaše i učeničke digitalne kompetencije, ali i uštedeti vam vreme prilikom pregledanja radova. Na kraju ćete kreirati svoje domaće zadatke koje ćete moći odmah posle seminara da koristite u učionici. Osim toga, dobićete i pristup bazi domaćih radova, koja će se formirati u toku trajanja seminara.
- Kako prilagoditi domaće zadatke učenicima – Uloga domaćih zadataka u nastavnom procesu, uže i šire shvatanje domaćih zadataka, tipovi domaćih zadataka, efekti domaćih zadataka (kratkoročni i dugoročni), domaći zadaci prema uzrasnim karakteristikama, interesovanjima i mogućnostima učenika;
- Domaći zadatak kao izazov za učenike – Pripremni i istraživački domaći zadaci, IKT u funkciji kreiranja podsticajnih, motivišućih i efikasnih zadataka, Blumova taksonomija i domaći zadaci, primeri dobre prakse upotrebe IKT-a za kreiranje podsticajnih i motivišućih zadataka baziranih na istraživačkom radu učenika i rešavanju problema;
- Praćenje i vrednovanje postignuća učenika kroz domaće zadatke – Uloga i značaj povratne informacije u izradi domaćeg zadatka, sumativno i formativno ocenjivanje, samoocenjivanje i vršnjačko ocenjivanje, veb-alati za praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća (upitnici, testovi, platforme za učenje), kriterijumi za procenu domaćeg zadatka;
- Izrada završnog zadatka – Osmišljavanje metodičkih postupaka koji obezbeđuju vrednost domaćeg zadatka, veb-alati za izradu domaćih zadataka.
Jugoslava Lulić
Nastavnik srpskog jezika i književnosti u srednjoj stručnoj školi. 2010. godine završila je E-learning akademiju (CARNet, Zagreb) i kreirala svoj prvi onlajn seminar – Elektronskim učenjem do kreativne nastave. Ovo je ujedno bio i prvi akreditovni onlajn seminar namenjen nastavnicima jezika i književnosti. Kao aktivan član Mudl mreže Srbije ističe da je Mudl njeno omiljeno okruženje za učenje i podučavanje, ali je spremna da podučava i u virtuelnom svetu kakav je Second Life. Smatra da je „mašta važnija od znanja“ i svoje učenike, kao i polaznike svojih seminara, rado vodi u različite obrazovne avanture. Učestvovala je u više projekata od nacionalnog značaja kao autor obuka, instrukcioni dizajner i trener nastavnika. Dobitnik je brojnih nagrada u oblasti kreativnog korišćenja IKT u nastavi. Autor je bloga „Učenje kroz avanturu“ koji je nastao spontano, a narastao iz potrebe da svoja iskustva podeli sa drugima.
Vera Isailović
Nastavnik istorije u OŠ „Stevan Čolović“ u Arilju. Veliki je poštovalac mogućnosti koje nam tehnologija pruža i pokušava da spoji prošlost sa budućnošću. Ima veliko iskustvo držanja seminara „uživo“ (koautor tri seminara), a sada je odlučila da svoje iskustvo pretoči u onlajn formu. Bila predavač na Novim tehnologijama u obrazovanju 2017. godine na temu „Domaći zadaci koje đaci vole“. Ima svoj JuTjub kanal na kojem ima mnogo edukativnog sadržaja za učenike. U nastavi koristi često Gugl učionicu, naročito u radu u „izokrenutoj učionici“. Dobitnik je više nagrada na konkursima „Digitalni čas“, „Kreativna škola“ i „Saznali na seminaru, primenili u praksi“. Voli da svoje učenike angažuje na različite načine, kako bi primenili svoje znanje, naučili da uče i istražuju. U nastavi primenjuje moćne mogućnosti kratkih filmova i vizuelnih sadržaja. IKT je sastavni deo njenih časova, korišćen na različite načine.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Na ovom seminaru usavršićete vaše digitalne veštine. Osim toga naučićete da kreirate svoje unikatne domaće zadatke za vaš predmet, ali i kriterijume za ocenjivanje tih zadataka.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, svejedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim. Nije neophodno da bude preterano jak i skup računar, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …).
Nisu potrebna napredna znanja, dovoljno je da koristite internet pretraživač i imejl komunikaciju. Sve ostalo naučićete na seminaru.
Veb-alati koji će se obrađivati na seminaru su:
- LinoIt – virtuelna tabla/pano za postavljanje stikera i podsetnika;
- Tricider – alat za onlajn brejnstorming;
- Vojstred – alat za grupnu komunikaciju i deljenje sadržaja na internetu;
- Gugl upitnik – alat za onlajn upitnike i testove;
- Pouton – alat za onlajn filmiće i interaktivne prezentacije.