Prirodni vrtić
Kataloški broj: 861
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara
Prirodni vrtić je seminar koji će Vas osnažiti da „oživite“ bogate, podsticajne, prirodne resurse, osloboditi predrasuda o rizičnoj igri u prirodi i osposobiti za korišćenje IKT alata za prikupljanje dokumentacije i dokumentovanje priča iz prirodnog vrtića, izradu digitalnih časopisa i njihovo publikovanje u digitalnom svetu, ali i drugih alata koji se mogu koristiti tokom boravka u realnom prirodnom okruženju.
Kome je seminar namenjen?
Seminar je namenjen:
- Vaspitačima u predškolskoj ustanovi i medicinskim sestrama – vaspitačima koji će boravkom sa decom u prirodnom okruženju koristiti raspoloživu prirodnu serdinu i njene resurse u svakodnevnim aktivnostima sa decom omogućavajući deci bogata iskustva iz realnog prirodnog okruženja.
- medicinska sestra – vaspitač – kompetencije vaspitača u neposrednom radu sa decom.
- Stručnim saradnicima – koji će kroz sardnju sa drugim učesnicima vaspitno-obrazovnog procesa graditi kvalitet realanog programa.
- Saradnik (pedagoški andragoški asistent i pomoćni nastavnik) koji će davati podršku deci boravkom i aktivnostima u prirodnom okruženju.
Potrebna predznanja za ovaj seminar
Za potrebe seminara „Prirodni vrtić“ nije potrebno neko posebno predznanje. Sve što treba da znate naučićete na seminaru.
Poželjno je samo malo poznavanje i korišćenje jednog internet pretraživača (najbolje Google Chrome), da niste baš u početnoj fazi korišćenja računara (verovatno niste čim ste na onlajn seminaru) i da ste napisali ili popunili bar jedan Word ili Google dokument. Ne mari i ako Vam ništa od ovoga nije poznato.
Dobro došli na seminar na kojem ćete ako je potrebno naučiti i to.
O seminaru
Svest o neophodnosti kontakta dece sa prirodom razvijena je kod većeg broja vaspitača i medicinskih sestara-vaspitača, ali postoje i situacije koje često dovode do nedoumica i odustajanja od odlaska u prirodni vrtić. Doneti odluku za odlazak u prirodno okruženje nije lako pošto to ne zavisi samo od nas, vaspitača i medicinskih sestara-vaspitača (sredina, uslovi rada, porodica, bojazan od prevelikog rizika …).
Raznolikim sadržajima na ovom seminaru nedoumicama i preprekama oko boravka u realnom prirodnom okruženju smo dodelili epitet, izazov, a prevazilaženje izazova pronašli u dobrobiti dece, profesionalizmu i osnaživanju vaspitača da sigurni u sebe spakuju rančeve i bez bojazni od rizika dan u radnoj sobi vrtića zamene radnim danom provedenim u nekom prirodnom okruženju bogatom prirodnim resursima uz saradnju sa porodicom i lokalnom zajednicom dokumentujući i deleći iskustva iz prirodnog vrtića sa drugima izradom digitalnih priča, časopisa i horizontalnom razmenom.
Teme seminara
Tema 1 - Priroda najbolji izazov za dete
Zašto i kako? Zato što smo deo prirode.
Kako nas priroda kreira i kako nam pomaže saznaćete u ovoj temi.
Povratkom u daleku prošlost prisetićemo se uticaja i značaja prirode na razvoj čoveka i čovečanstva. “Putovanje” kroz naredne lekcije ove teme govori o značaju boravka dece u prirodnom vrtiću, bogatim iskustvima koja deca svih uzrasta stiču u prirodnom okruženju i neophodnosti korišćenja prirodnog okruženja za podsticanje razvoja dece. Kroz interaktivne slike, interaktivne vežbe, prezentacije i pronalaženje rešenja kao aktivni učesnici istražujući saznaćete o značaju prirodnog okruženja za vaspitače i porodicu, bogatim podsticajnim prirodnim resursima, materijalima, igrama i aktivnostima koji se mogu koristiti u vaspitno-obrazovnom radu sa decom ranog uzrasta.
Tema 2 - Organizacija i pripreme za odlazak u prirodni vrtić
Šta i kako?
Rizici su svuda oko nas, a kako ih umanjiti, najbolje izbeći o tome više u sadržajima ove teme.
Primeri, Vaš praktični rad i sadržaji u ovoj temi o mogućim rizicima u različitim prirodnim okruženjima tokom boravka u prirodi otkloniće nedoumice koje su najčešća prepreka odlasku u prirodno okruženjenje.
Uz detaljno razrađenu organizaciju i pripremu dece, vaspitača i roditelja u pojedinim lekcijama osnažiće Vas da donesete ispravnu odluku, i spremno dan sa decom provedete u prirodi.
Tema 3 - Digitalni časopis iz prirodnog vrtića
Ko i kako?
Deca, vaspitači, porodica, lokalna zajednica… zajedno u izradi i publikovanju kreativnih digitalnih priča i časopisa (spoja prirode, istraživanja, kreativnosti i dokumentovanja). Kada u ovoj temi saznate kako svoja saznanja možete podeliti i uključićeti druge.
Mogućnosti digitalnih alata u radu su velike i korisne. Postoje razni digitalni alati koji se mogu koristiti i tokom boravka dece u prirodnom vrtiću, a mogu ih koristiti po potrebi deca i roditelji. Digitalnim alatima se mogu zabeležiti trenuci, izraditi prezentacije, može se pratiti mapa, meriti, mogu se prepoznavati biljne i životinjske vrste, beležiti informacije, dečiji iskazi, neobične pojave i sl.
U ovoj temi ćemo proširiti znanja o digitalnim alatima i njihovoj upotrebi u izradi priča iz prirodnog vrtića i digitalnog časopisa i horizontalnoj razmeni.
Tema 2 - Organizacija i pripreme za odlazak u prirodni vrtić
Šta i kako?
Rizici su svuda oko nas, a kako ih umanjiti, najbolje izbeći o tome više u sadržajima ove teme.
Primeri, Vaš praktični rad i sadržaji u ovoj temi o mogućim rizicima u različitim prirodnim okruženjima tokom boravka u prirodi otkloniće nedoumice koje su najčešća prepreka odlasku u prirodno okruženjenje.
Uz detaljno razrađenu organizaciju i pripremu dece, vaspitača i roditelja u pojedinim lekcijama osnažiće Vas da donesete ispravnu odluku, i spremno dan sa decom provedete u prirodi.
Ishodi seminara
Po završetku seminara:
- formiraćete stav o prirodi kao podsticajnoj sredini za igru i učenje,
- bićete u stanju da koristite prirodne resurse u vaspitno-obrazovnom radu, uspešno realizujete aktivnosti u prirodi i podržite decu u aktivnostima u realnom prirodnom okruženju,
- prepoznaćete rizike boravka u prirodnom vrtiću i kako da ih uz dobru organizaciju prevaziđete,
- bićete u stanju da dete vidite kao aktivnog učesnika u vaspitno-obrazovnom radu a prirodu kao podsticajnu sredinu za razvijanje realnog programa,
- znaćete da izaberete način na koji možete u digitalnoj formi da dokumentujete priču iz prirodnog vrtića, kreirate priču iz prirodnog vrtića u format digitalnog časopisa i da ga publikujete i deleći ga sa drugima profesionalno jačate.
Autori seminara
Vesna Josipović
Vesna je diplomirani vaspitač zaposlena u predškolskoj ustanovi. Istražujući svet iskustvom odrasle osobe i posmatrajući ga očima deteta postala je deo inovativnih i kreativnih područja mentalne aritmetike (sertifikovani predavač), Nacionalne Geografije (sertifikovani edukator) i tima OKC-a kao autor i moderator akreditovanog seminara.
Dragana Stojadinović Rudnjanin
Dragana je master vaspitač, u OKC timu je od 2020. godine. Po završetku studija počinje da radi sa decom predškolskog uzrasta u vrtiću. Rad sa decom ranog uzrasta podrazumevao je inovativnost, kreativnost i unapređivanje rada sa kolegama i saradnicima u vrtiću zahvaljujući čemu Dragana ima akreditovan seminar kao autor/moderator u OKC.
Najčešća pitanja i odgovori o seminaru
Saznaću da je boravak u realnom prirodnom okruženju životno – praktično iskustvo koje bez jedne jedine napisane reči jača potencijale i veštine i nauči mnogo toga o:
Profesionalizmu – koristišćenje svih resursa u vaspitno-obrazovnom radu, bolja komunikacija i saradnja svih učesnika vaspitno-obrazovnog procesa.
Razumevanju sebe i drugih (empatiiji) – vaspitača i roditelja za potrebe i interesovanja dece za boravak na otvorenom i značaja korišćenja prirodnog okruženja za razvoj dece.
Istraživanju – deca istražuju resurse prirode čulima, idejama, aktivnostima, empatijom, tolerancijom, saradnjom, uvažavanjem mišljenja drugih, sposobnostima, veštinama, samopouzdanjem, postavljanjem pitanja, traganjem za odgovorima. Vaspitači istražuju, posmatraju, dokumentuju, podržavaju, podstiču, preispituju i unapređuju svoju praksu.
Radosti – izbor dece da dan provedu napolju, slobodno i u pokretu. Vaspitači imaju gotova didaktička sredstva i igračke.
Odgovornosti – deca kritički razmišljaju o rizicima, odnosu prema okruženju, korišćenju ranije stečenih iskustava u novonastaloj situaciji, sebi, drugima kroz uzročno-posledične veze. Ostali učesnici vaspitno-obrazovnog procesa koristeći različite metode rada, iskustva, inovacije podsiču i podržavaju dečije ideje i aktivnosti.
Deci – najvažniji kreator vaspitno-obrazovnog procesa i svog razvoja svojim potencijalima, sposobnostima, potrebama i interesovanjima.
Aktivnostima i aktivnom učešću dece, porodice, vaspitača, okruženja saradnjom, komunikacijom i tolerancijom.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.
Nije neophodno da imate neko veliko predznanje, ali da biste što brže i lakše realizovali zadatke, potrebno je da niste početnik. Seminar može biti malo tehnički zahtevniji ali će vam pojašnjenja na seminaru pomoći da pojedine začkoljice prevaziđete. Sigurni smo da i početnici mogu da nauče sve što je na ovom seminaru, ali će im biti možda potrebno malo više vremena. To je jedina razlika, odnosno razlika je u vremenu potrebnom za izradu zadataka.
Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). To je neophodno za početak, a sve ostale programe koje ćete koristiti na seminaru su više ili manje poznati, jer su ti programi deo MS Office paketa (MS Word, MS Excel, MS PowerPoint).