Nastavnica_simbol-1

Jasmina Stojković

Šta je najvažnije što ste naučili tokom više od dve decenije rada u obrazovanju?

Najvažnija lekcija je da učenje nije linearan proces i da svaki učenik ima svoj ritam, motivaciju i potencijal koji treba otkriti, a ne nametnuti. Takođe, da nijedan dan u školi nije isti – a to je i najlepši deo našeg poziva.

Kada biste mogli da se vratite na početak karijere, šta biste rekli mlađoj sebi?

Rekla bih: ,,Ne moraš sve da znaš odmah. Važno je da stalno učiš, postavljaš pitanja i slušaš – i učenike i kolege.“ I da je u redu praviti greške, ako ih pretvaramo u prilike za rast.

Koji je vaš tajni „alat“ u učionici koji uvek donosi rezultate?

Pitanje. Jednostavno pitanje koje pokreće razmišljanje, izaziva radoznalost ili podstiče diskusiju. Nijedan digitalni alat ne može zameniti moć dobro postavljenog pitanja.

Kako biste opisali idealnu nastavu jednom rečenicom?

Nastava u kojoj učenik ne želi da zvoni za kraj časa.

Šta vas pokreće da, i nakon dugogodišnje prakse, i dalje unapređujete nastavu i svoje znanje?

Svake godine u učionicu uđe nova generacija učenika – sa svojim snovima, strahovima, interesovanjima. A ja verujem da svaka generacija zaslužuje nastavnika koji uči i razvija se zajedno s njima.

Kako definišete dobru digitalnu higijenu u nastavi?

Kao ravnotežu – između onoga što tehnologija pruža i onoga što ljudska komunikacija ne sme izgubiti. Digitalni alati su sredstvo, ne cilj. Higijena podrazumeva svesnu upotrebu – sa merom, svrhom i empatijom.

Na šta ste najponosniji u svom profesionalnom putu?

Na činjenicu da sam ostala u učionici čak i kada su se pružale druge mogućnosti.
Kontakt sa učenicima je ono što me definiše – sve ostalo je nadogradnja.

Koje pitanje najčešće postavljate sebi?

„Da li bi ovo što radim bilo dobro i za moje dete?“ Ako je odgovor da, onda znam da sam na dobrom putu.

Šta biste poručili kolegama koji tek započinju rad u prosveti?

Da traže podršku, ne odustaju na prvoj prepreci i nikada ne potcene moć jednog osmeha, dobre reči ili dobro osmišljenog časa. Oni grade budućnost – bukvalno.

I za kraj, ako obrazovanje uporedimo sa biljkom – šta je po vama najvažniji „sastojak“ da ta biljka raste?

Strpljenje. Nijedna biljka ne raste preko noći – ali ako je zalivaš ljubavlju, podučavaš znanjem i okružiš podsticajnim okruženjem, sigurno će procvetati.