Kako nastaju neutemeljeni mitovi u obrazovanju?
Ni jedna velika civilizacijska tema nije imuna na stvaranje složenog omotača neproverenih, izmišljenih i iracionalnih tvrdnji (mitova i urbanih legendi). Sistemi obrazovanja, kao ogromna društvena tekovina, nisu izuzeti iz ovakvog procesa.
Svaka promena i rad na polju edukacije sa sobom nosi veo „iskrivljenih“ stavova i tvrdnji iz raznih miljea pojedinaca i grupa. Tako mitovi i manje ili više urbane legende u obrazovanju nastaju kao pokušaj razumevanja kompleksnog procesa školovanja kroz instant i neretko banalizovane slučajeve. Ti slučajevi često (na žalost) poprime epitete istinitosti.
Pored mnogih klizavih terena koji prate svakodnevicu prosvetnih radnika dobijamo i „istinite tvrdnje“ o tome da:
- svi nastavnci samo odrađuju svoje časove,
- obrazovanje nikada neće dostići status koji je imalo nekada,
- se u školi uči samo gradivo koje je odavno prevaziđeno i
- sve to rade ljudi koji imaju najduži odmor i najkraće radno vreme.
Lista mitova i urbanih legendi u obrazovanju je poprilično duga i konstantno raste. Zato je potrebno da uvrežene predrasude o nastavnom procesu i radu u prosveti što više razotkrijemo, kako bi sam proces školovanja bio svima što jasniji, a samim tim i bolji.