Mobilne aplikacije kao nastavna sredstva

Tržište mobilnih aplikacija svakodnevno se razvija i proširuje novim platformama koje mogu da olakšaju, ubrzaju i modernizuju proces pripreme i realizacije nastave.

Proces prenošenja znanja je nedeljivo povezan sa razvojem nastavnih sredstava. Tehnološki razvoj ide ruku pod ruku sa novitetima u obrazovanju i taj ciklus traje od prvih abakusa, pa do današnjih računara i mobilnih aplikacija.

Istraživanja pokazuju da se svake godine povećava vreme koje svakodnevno provodimo koristeći pametne telefone. Trenutno je to 6 sati  dnevno, koje provedemo koristeći neke od mobilnih aplikacija.

  • Po broju preuzimanja među mobilnim aplikacijama prednjače video igrice koje čine 30% sveukupnog sadržaja na Google play i Apple store servisima. 
  • Na trećem mestu po učestalosti preuzimanja (10%) na mobilnim servisima nalaze se aplikacije iz domena edukacije. 
  • Skoro 80% korisnika interneta do sadržaja i informacija dolazi preko mobilnih aplikacija, a tek nešto manje od 20 % do informacija dolazi preko veb sajtova. 
  • 76% „milenijalaca“ smatra da je mobilni telefon beskoristan bez mobilnih aplikacija. Izvor mindsea.com 

Kada još dodamo da najviše vremena na mobilnim uređejima provode učenici osnovnih i srednjih škola, jasno nam je zašto treba da pratimo dešavanja na tržištu mobilnih aplikacija.

Ohrabrujuće stvari su da među mobilnim aplikacijama možemo pronaći zaista, ali zaista, veliki broj onih koje možemo koristiti kao nastavna sredstva.

U ovom blog postu opisali smo 4 mobilne aplikacije koje mogu da poprilično osveže i oboje vašu nastavu, odnosno povećaju interaktivnost tokom onlajn ili časova u školi.

Untitled design (25)

DailyArt – dnevna doza umetnosti 

Projekat Dailyart nastao je 2012. godine kroz ideju da se internet korisnicima predstave slikarska dela.

Ova aplikacija može u mnogome da obogati nastavu likovne kulture, ali takođe svoju primenu može naći u domenu svih društvenih nauka. Samo korišćenje aplikacije je veoma jednostavno, pošto Dailyart predstavlja bazu sa preko 1300 slikara i njihovih dela.

Posebna pogodnost je ta što je u njoj generisan prevodilac (google translate), što nam pruža mogućnost da prevedemo svaki opis slike ne izlazeći iz aplikacije.

Primena: DailyArt u nastavi možemo da koristimo u svom izvornom obliku, odnosno kao zadatak učenicima da u roku od nedelju dana koriste aplikaciju 5 do 10 minuta i vode dnevnik, odnosno zabeleške o slikarskim delima sa kojima su se upoznali.

Velika prednost je što korišćenje ove aplikacije neće učenicima da oduzima mnogo vremena (5 – 10 minuta) dnevno, a kao povratnu informaciju možemo da dobijemo široku lepezu daljih aktivnosti u nastavi (pisanje eseja, pravljenje kvizova, onlajn diksusija i sl).

Takođe, celokupna baza slika je podeljena kroz kategorije autora i epoha i može se koristiti kao sredstvo u realizaciji vašeg nastavnog plana.

mapa sveta sa obeleživačima

StudyGe

Sa ovom aplikacijom možete obogatiti i značajno gejmifikovati nastavu geografije. Aplikacija predstavlja interkativnu mapu sveta kroz koju učenici kroz igru i nivoe mogu da se upoznaju sa kontinentima, državama, glavnim gradovima, zastavama država i sl.

Pogodnosti koje vam pruža ova aplikacija su te što vrlo jednostavno možete da učenicima predstavite interaktivan sadržaj koji možete da podelite na izabrane oblasti (možete označiti samo jedan kontinent ili jednu geografsku obalst) i da na osnovu vašeg nastavnog plana učenici postižu rezultate iz samo te oblasti.

Takođe, moguće je besplatno preuzeti i dodatke koji se odnose na pojedinačne države kao što su SAD, Ruska Federacija, Španija, Francuska itd.

Primena: Ova aplikacija predstavlja gejmifikovanu platformu kroz koju se korisnik upoznaje sa državama sveta. Možete je koristiti kao dodatak vašem nastavnom planu. Takođe, možete organizovati takmičenja u okviru odeljenja i škola u poznavanju ove interaktivne mape sveta.

2

Periodic table (Periodni sistem elemenata)

Pored toga što će svakom učeniku omogućiti da na svom telefonu u svakom trenutku ima pristup najbitnijem dokumentu iz hemije, ovaj virtuelni periodni sistem elemenata omogućava učenicima da se vrlo jednostavno upoznaju sa osobinama svakog elementa iz periodnog sistema.

Nadogradnju (ekstenziju) ove aplikacije čini platforma periodic table game. Ova platforma predstavlja video igru u kojoj učenici, da bi prelazili nivoe, treba da reše nekoliko zadataka koji se tiču naziva i karakteristika elemenata iz periodnog sistema.

Jedan od nedostataka ove aplikacije (što se našeg govornog područja tiče) je taj da je sadržaj ove video igre na engleskom jeziku. Međutim to može da bude vrednost više, pošto bi učenici kroz igru mogli da nauče i nazive hemijskih elemenata na engleskom jeziku.

Primena: Aplikaciju periodni sistem možete koristiti kao što učenici koriste ovaj sistemski prikaz hemijskih elemenata, samo što on nije na karatonu ili u svesci već je na njihovom pametnom telefonu.

Primena aplikacije Periodic table game je mnogo šira pošto je reč o već gejmifikovanim zadacima, koje možete da koristite za učenje kroz igru.

Photo math kaver

Photomath

Photomath omogućava korisnicima da uz pomoć kamere na telefonu dođu do rešenja postavljenih jednačina.

Princip rada je veoma jednosntavan. Kada uz pomoć aplikacije skenirate jednačinu, nakon nekoliko trenutaka na ekranu se pojavi rešenje. Jedna od pogodnosti ove aplikacije nije samo u pružanju instant rešenja, već i u pokazivanju postupka kako se do rešenja dolazi.

Stoga je korisnost ove aplikacije višestruka u radu sa učenicima. Učenici mogu lako i brzo da provere da li je postupak u radu i rezultat njihove vežbe ispravan. U ovom periodu kada ne možemo uvek da uživo pratimo rad naših učenika, photomath može da bude asistent kako učenicima, tako i nama.

Primena: Kod mlađih razreda ova mobilna aplikacija nam omogućava da povežemo rad učenika sa tehnologijom, odnosno možemo lako da demonstriramo kako su povezane tehnologije sa nastavom u školi.

Takođe, na žalost, može poslužiti i u aktivnostima „resavske škole“, odnosno prepisivanja, ali pozitivne strane ove aplikacije su višestruke. 

Ovo su samo neki primeri mobilnih aplikacija koje OKC-ovci koriste u nastavi. Lista aplikacija koje vam mogu biti od pomoći je velika i svakodnevno se pojavljuju nove, unapređene verzije.

Ukoliko koristite aplikacije koje vama „olakšavaju“ prosečan dan u školi, podeliti ih sa nama u komentaru 🙂

Ovim temama ćemo se sigurno baviti ponovo, pošto je jedno sigurno: nove informacione tehnologije biće sastavni deo naših časova i to se neće menjati.