Izrada animacija i kviza u Skreču

Kataloški broj: 359
16 bodova
2 nedelje
3000 dinara

* Sadržaj ovog seminara isti je kao i sadržaj seminara ProgramIgranje – programiranje igre i igranje programiranjem iz prethodnog kataloga. U slučaju da ste pohađali stari seminar, ne morate ovaj.

Seminar na kojem se uči blokovsko programiranje.

Našom obukom ćete savladati veštine programiranja u programu Skreč i njihovom primenom razviti kod učenika kreativnost, preduzetnički duh.

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png
  • Nastavnicima razredne nastave.
  • Nastavnicima tehničkog i informatičkog obrazovanja.
  • Nastavnicima informatike u osnovnim školama.
  • Nastavnicima matematike i fizike.
  • Nastavnicima računarstva i informatike u gimnazijama i srednjim stručnim školama.
  • Nastavnicima programiranja.
  • Nastavnicima tehnike i tehnologije.
  • Stručnim saradnicima prilikom određivanja profesionalne orjentacije za učenike završnih godina.

Svim nastavnicima koji žele da koriste i razviju algoritamski način razmišljanja kod svojih učenika.

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Nisu potrebna velika predznanja, potrebno je da poznajete osnove korišćenja računara, interneta i imejl naloga. Sve ostalo je lako naučiti na samom seminaru.

O seminaru

Kako se tehnika i tehnologija ubrzano razvijaju, naša ideja je bila da svoje teorijsko znanje i praktične veštine prenesemo kako mladima, učenicima, tako i kolegama – nastavnicima, kako bi mogli da rešavaju realne probleme koristeći sve blagodeti tehnike i tehnologije.

Naša vizija je da naši učenici spremno zakorače u industriju 4.0 i da se uspešno ostvare na globalnom tržištu.

Iz tog razloga smo se odlučili da na ovom seminaru prikažemo Web alat – Skreč. Pomoću njega ćete naučiti da programirate animacije, kvizove koji su učenicima jako korisni u nastavi. S druge strane, možete i same učenike uvesti u svet programiranja. Upotrebom ovog alata, svaku lekciju možete pretvoriti u realnost.

Teme seminara

Tema 1 - Moja prva animacija

Na početku ove teme učimo o samom Skreču i programiranju u istom. Nakon toga se okrećemo animacijama. Ideja nam je da uvedemo nekoliko primera iz nastave u kojima bi se uočila povezanost znanja iz nauka, matematike, tehnike i tehnologije. Na osnovu tih primera, moći ćete da kreirate i animirate svoje lekcije.

Tema 2 - Moj prvi kviz

Ova tema je posvećena kvizovima. Naučićete kako da kreirate kvizove, asocijacije, rebuse. Želja nam je da bez obzira čime se mladi bave, zapravo shvate da je ovakav način proučavanja samih lekcija njima neophodan za uspešno snalaženju u visokotehnološkom društvu. Tema obiluje tekstualnim lekcijama, ali i velikim brojem video sadržaja.

Ishodi seminara

Po završetku seminara:

  • Naučićete osnove blokovskog programiranja.
  • Kreiraćete osnovne animacije i kvizove.
  • Razumećete ulogu Skreča u nastavi.
  • Predstavićete svoj nastavni sadržaj primenom Web alata Scratch.

Autori seminara

Marija Rafajlović Stojković

Marija Rafajlović Stojković

Diplomirani profesor matematike od 2002. godine i magistar matematičkih nauka od 2011. godine. Trenutno profesor matematike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji. Na PMF-u u Kragujevcu angažovana za rad u „Matematičkoj radionici“ na tri godine. Od šk. 2007/2008. godine radi kao istraživač – pripravnik za užu naučnu oblast Geometrija na Institutu za matematiku i informatiku, mentor u Centru za talente Kragujevac. Jedan od predavača na obuci za nastavnike predavače u onlajn školi „Goluxland“, autor kursa za osnovce u edukativnom centru „KidHub“.

Miloš Milosavljević

Miloš Milosavljević

Profesor tehničkog obrazovanja, doktorand na Fakultetu inženjerskih nauka, realizator obuka u organizaciji Društva informatičara Srbije i ZUOV-a, evaluator udžbenika za informatiku i računarstvo za peti razred. Sve ovo postiže zahvaljujući biciklizmu, planinarenju i naravno učenju.

Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Nakon ovog seminara znaćete da koristite igrolike programske alate, moći ćete da izradite animacije i kvizove kao i da koristite veb servis Scratch u nastavi.

Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.

Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). To je neophodno za početak, a sve ostale alate neophodne za kreiranje projektne nastave dobićete na samom seminaru, kao i uputstvo za rad sa njima.

Nisu potrebna velika predznanja, potrebno je da poznajete osnove korišćenja računara, interneta i imejl naloga. Sve ostalo je lako naučiti na samom seminaru.

Odluka o akreditaciji