Ne sagori, uspešno se bori – tehnike i metode za pomoć u radu

Kataloški broj: 261
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara

Seminar na kome ćete uspešno ovladati veštinoma za preživaljvanje u našem obrazovnom sistemu

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png
  • Nastavnicima razredne nastave
  • Nastavnicima predmetne nastave – osnovna škola
  • Nastavnicima predmetne nastave – gimnazija
  • Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola
  • Nastavnicima stručnih predmeta – srednja stručna škola
  • Nastavnicima u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju
  • Nastavnicima u školi za obrazovanje odraslih
  • Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta u srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne)
  • Nastavnicima stručnih predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne)
  • Nastavnicima izbornih i fakultativnih predmeta
  • Vaspitač u predškolskoj ustanovi
  • Medicinska sestra-vaspitač
  • Vaspitačima u domu učenika.
  • Stručni saradnik u predškolskoj ustanovi
  • Stručnim saradnicima u školi
  • Stručnim saradnicima u domu učenika.
Kompetencije koje seminar razvija: 
  • N4 – kompetencije nastavnika za komunikaciju i saradnju,
  • V3 – kompetencije vaspitača za razvijanje profesionalne prakse,
  • SSPU5 – kompetencije stručnih saradnika u PU za vlastito profesionalno delovanje iprofesionalni razvoj,
  • VDU3 – kompetencije vaspitača u domu učenika i školi sa domom učenika za komunikaciju i saradnju,
  • SSDU1 – nisu objavljeni standardi kompetencija za stručne saradnike

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Za potrebe ovog seminara nije neophodno nikakvo konkretno predznanje. Dovoljno je znanje koje posedujete iz vaše struke.  Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.

O seminaru

Svetska zdravstvena organizacija još sredinom 2019.godine najavila uvođenje sindroma sagorevanja u Međunarodnu klasifikaciju bolesti,sa preporukom da se od januara 2022.godine primenjuje u zemljama članicama SZO, u našoj zemlji se to, nažalost, još nije desilo.

Rad u obrazovno-vaspitnim ustanovama nije “samo posao”, već uključuje snažan emocionalni angažman, stalno balansiranje između administrativnih zahteva I pedagoškog rada, interakcije sa učenicima, roditeljima i kolegama. U ovako dinamičnom I često emocionalno intenzivnom okruženju, stress postaje neizbežan, ali ono što čini razliku jeste način na koji ga prepoznajemo I upravljamo njime.

Ovim seminarom imamo nameru da pomognemo svim zaposlenim u prosveti da samostalno sagledaju ovo stanje, ponudimo tehnike i metode kojima ćete prevenirati, a potom i pomoći sebi u svom radnom okruženju. Mi smo rešeni da ne čekamo. Kroz vrlo jasne i slikovite prikaze, pokušaćemo da vas vodimo kroz svakodnevne situacije i odmah vam ponuditi moguća rešenja za iste. Deo seminara se bavi uzrocima sagorevanja u radnom okruženju, sa akcentom na:

  • Emocionalno zahtevne slučajeve kod učenika (traume, porodični problemi,vršnjačko nasilje);
  • Neprekidno rešavanje konflikata među učenicima, roditeljima i nastavnicima;
  • Ograničen uticaj stručnih saradnika na sistemske promene ali i sagorevanje iz njihove perspektive;
  • Multitasking bez pauze: savetovanje, prevencija, administracija, izveštaji, radionice.

Dakle, prosvetni radnici su stub emocionalne podrške u školama, ali bez sistemske brige i prostora za regeneraciju, rizikuju da sagore i izgube veru u svoju profesiju. Prevencija burnouta nije samo lična odgovornost — ona je zajednička odgovornost celog školskog kolektiva a mi ćemo vam pomoći da to i savladate.

Teme seminara

Tema 1 - Kako prepoznati sindrom sagorevanja

U okviru prve teme bavićemo se opisom sindroma sagorevanja, popularno nazvanim burnout:  ključnim simptomima, opisom kako sindrom utiče na telo i um, a potom i opisom populaciija koje su najčešće pogođene tim stanjem. Kroz prikaz školske prakse opisaćemo realne situacije u kojima prepoznajemo da smo preplavljeni stresom i nemogućnosti da se nosimo sa istim, a onda i dolaženja do jasne prepoznatljivosti simptoma kojim se bavimo i granica koje nam potvrđuju da je to stanje a ne bolest i da ga uzrokuju, neretko, toksični međuljudski odnosi.  Bićete upoznati sa fazama kroz koje prolazite kada ste u procesu sagorevanja ali i ćete biti u mogućnosti da i kroz praktičnu vežbu samostalno procenite vaš “radar” stresora u školi.

Tema 2 - Tehnike samopomoći

Putem sadržaja druge teme prikazaćemo tehnike i metode o kojima vas možda  niko nije podučavao, a od ključne su važnosti u procesu samopomoći. Set tehnika, metoda i alata ćete moći primenjivati na svom radnom mestu i u trenutku kada je to potrebno, bez opterećivanja da vam je za to potrebno posebno izdvojeno vreme, prostor ili znanje.  Uputićemo vas u primenu tehnika relaksacije, kontrole emocija, asertivnom govoru, konrtoli disanja i momentu kada je neophodno postaviti jasne granice I podelite svoja osećanja, a da pritom sačuvate svoj mir i ne ugrozite tuđi. Na kraju, bićete osposobljeni da racionalnije koristite svoje vreme, energiju i da osmislite, planirate mere podrške oporavka od sagorevanja i budete znatno efikasniji kako na poslu, tako I kod kuće. Nakon realizacije seminara imaćete u rukama set alata I strategija koji će vam pomoći da radite sa više energije, smirenosti I profesionalnog zadovoljstva.

Ishodi seminara

Po završetku obuke očekuje se da će učesnici biti u stanju da:

  • prepoznaju izvore stresa kao potencijalne faktore rizika od sagorevanja
  • koriste afirmativni govor i jačaju pozitivna uverenja
  • postavljaju zdrave granice  u komunikaciji sa kolegama I učenicima
  • ovladaju tehnikama relaksacije
  • primenjuju tehnike za jačanje samoregulacije
  • racionalno koriste vreme, energiju i budu efikasniji na poslu
  • osmisle i planiraju mere podrške oporavka od sagorevanja na poslu.

Autori seminara

200x200-Jasmina-Momcilovic

Jasmina Momčilović

Mentorstvom, kojim se već dugi niz godina bavim uspela sam da osnažim mlađe kolege i učinim da budu bolja verzija sebe na svojim radnim pozicijama. Neizmerno sam volela da radim kao nastavnik građanskog vaspitanja. Autor mnogobrojnih stručnih tekstova iz oblasti roditeljstva, dečijeg razvoja i prenošenja zakonske regulative u školsku praksu.

Kao voditelj brojnih radionica i treninga, edukacijom zaposlenih u obrazovanju bavila sam se u okviru sprovođenja obuka “Profesionalna orijentacija za učenike na prelazu iz osnovne škole”; “Program obuke nastavnika I i II ciklusa osnovne škole za ostvarivanje programa nastave i učenja”. Sada, trener programa “Škola za 21. Vek” (British Council). 

U timu sam autora i moderatora OKC seminara od 2011. god., kroz sledeće seminare:  “Dobra priprema za čas – uspešan čas” , “Savetodavni rad – osnova za bolje vaspitanje i obrazovanje”, “Savladavanje mekih veština u relaciji nastavnik-učenik-roditelj u okviru ustanova” i najnovijeg seminara: “Ne sagori, uspešno se bori – tehnike i metode za pomoć u radu“. 

Milena-Andrijevic

Milena Andrijević

Diplomirani pedagog, sertifikovani psihoterapeut. Od 2010.godine, nakon završetka studija, direktno uključena u školski život. Trenutno na radnom mestu stručnog saradnika u srednjoj stručnoj školi. Pre toga bila angažovana kao stručni saradnik u osnovnoj školi, kao inastavnik građanskog vaspitanja. Na zvaničnoj listi evropskih psihoterapeuta od februara 2017. godine. Kao porodični savetnik, a kasnije i psihoterapeut u praksi je prisutna od 2014. godine. Karakteriše je rad sa decom i njihovim porodicama, dok je u njenoj profesionalnoj praksi prisutan i rad sa adolescentima, parovima, kao i individualna terapija.

Od maja 2014. godine je deo OKC tima, autor i moderator onlajn seminara “Savetodavni rad – osnova za bolje vaspitanje i obrazovanje”, “Savladavanje mekih veština u relaciji nastavnik-učenik-roditelj u okviru ustanova”, “Razvijanje veština za karijerno vođenje kroz 21. vek” i “Ne sagori, uspešno se bori- tehnike I metode za pomoć u radu”.

Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Nakon ovog seminara znaćete da primenite postupke koji motivišu učenike da čitaju, organizujete književne radionice sa i bez upotrebe veb-alata, kao i kako da obučite učesnike da uspešno prezentuju svoj rad. Naučićete da kreirate instrumente za vrednovanje radionice.

Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.

Za početak najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). Odlično bi bilo da već imate kreiran svoj Gmail naloga, a osim toga, za potrebe ovog seminara bilo bi dobro da na svom računaru imate instaliranu neku od verzija MS Word-a.

Za potrebe ovog seminara nije vam potrebno nikakvo konkretno predznanje za rad na računaru. Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.

Odluka o akreditaciji