Podrška učenicima sa internalizovanim problemima u školi i u domu učenika i njihovim roditeljima
Kome je seminar namenjen?
Ova obuka namenjena je svima koji u obrazovno-vaspitnom sistemu rade sa učenicima:
- Nastavnicima razredne nastave.
- Nastavnicima u osnovnim i srednjim školama (gimnazije, srednje stručne i umetničke škole).
- Vaspitačima u domovima učenika.
- Stručnim saradnicima psiholozima i pedagozima (u školama i domovima učenika).
- Pedagoškim asistentima.
Potrebna predznanja za ovaj seminar
Za ovaj seminar je potrebno da znate da koristite mudl platformu na osnovu instrukcije koje ćete dobiti u mejlu, da znate da učestvujete u diskusionim onlajn grupama i da znate da kreirate word dokumenat koji ćete razmeniti putem interneta.
O seminaru
Na ovom seminaru ćete naučiti da prepoznate simptome emotivnih problema kod učenika, i što je najvažnije, kako da pružite podršku kako njima, tako i njihovim roditeljima.
Dobićete konkretna i veoma praktična uputstva za rad sa učenicima koji su potišteni i zabrinuti, a koja su vam potrebna za kreiranje individualnog plana podrške i kvalitetniji rad u odeljenju i u vaspitnoj grupu.
Teme seminara
Tema 1 - Dete i adolescent
Kako izgleda put od deteta do odrasle osobe i koji su razvojni zadaci i izazovi za mentalno zdravlje učenika?
Kako utiče način razmišljanja na emocije učenika, koje su tipične greške u mišljenju i kako razlikovati zdrave i nezdrave emocije kod učenika?
Tema 2 - Internalizovani problemi
Koliko su učestali strepnja, nisko samopouzdanje i potištenost kod dece i mladih?
Kako se ispoljavaju kod učenika u školi i u domu?
Koji su delotvorni načini rada sa učenikom sa internalizovanim problemomi, a koji sa njegovim roditeljima?
Tema 3 - Podrška učeniku sa internalizovanim problemima u savladavanju školskih obaveza i njegovim roditeljima
Kako individualizovati pristup učeniku, u školi i u domu, u skladu sa uzrokom internalizovanih problema?
Koje su delotvorne preventivne aktivnosti u školi i domu koje uključuju i roditelje?
Primeri dobre prakse i izrada završnog rada.
Tema 2 - Internalizovani problemi
Koliko su učestali strepnja, nisko samopouzdanje i potištenost kod dece i mladih?
Kako se ispoljavaju kod učenika u školi i u domu?
Koji su delotvorni načini rada sa učenikom sa internalizovanim problemomi, a koji sa njegovim roditeljima?
Ishodi seminara
Učesnici će znati da prepoznaju kako izgledaju i na koje se načine manifestuju internalizovani problemi kod učenika i umeće da pruže podršku takvim učenicima i njihovim roditeljima.
Umeće da identifikuju razloge njihovog podbacivanja u školskom postignuću i naučiće načine da im pomognu u prevazilaženju emocionalnih barijera i podignu nivo aspiracija u vezi sa školskim postignućem.
Autori seminara
Brankica Ristić
Diplomirani psiholog i psihoterapeut koja je preko 20 radila u domu učenika u Beogradu, a potom i u ministarstvu na radnom mestu prosvetnog savetnika za praćenje i unapređenje vaspitnog rada u domovima učenika u Srbiji. Aktuelno radi kao psihoterapeut u privatnoj praksi gde svakodnevno pomaže u rešavanju psiholoških problema odraslih, ali i mladih koji imaju potrebe za profesionalnom orijentacijom ili savetovanjem u vezi sa životnim i psihološkim problemima. U poslednjih 25 godina održala oko 170 obuka namenjenih mladima, zaposlenima u obrazovanju, nevladinom i privatnom sektoru.
Nevenka Jovanović
Diplomirani psiholog i psihoterapeut. Ima skoro 30 godina radnog staža u obrazovanju, od toga preko 23 kao stručni saradnik – psiholog u osnovnoj školi. Poslednjih godina radi na mestu stručnog saradnika – psihologa i nastavnika psihologije u gimnaziji. Ima dugogodišnje iskustvo u psihoterapiji i savetovanju odraslih, adolescenata i dece. Održala je preko stotinu obuka namenjenih zaposlenima u obrazovanju u Srbiji i Crnoj Gori. Autor je tri priručnika za nastavnike i udžbenika za nastavu psihologije.
Najčešća pitanja i odgovori o seminaru
Nakon seminara znaćete na koje se načine manifestuju internalizovani problemi kod učenika, da pružite, kroz individualizovan pristup, podršku takvim učenicima injihovim roditeljima, identifikujete razloge njihovog slabijeg uspeha u školi, kao i kako da podstaknete njihovo samopouzdanje i samopoštovanje. Na kraju, znaćete kako da izradite individualni plan podrške ili da kreirate scenario za ČOS koji pruža podršku takvim učenicima. Sticanjem ovih znanja unapredićete i svoje komunikacijske veštine.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim. Nije neophodno da bude preterano jak i skup računar, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …).
Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox, Mozilla …).
Nije neophodno da imate neka velika predznanja, ali da biste što brže i lakše realizovali zadatke, potrebno je da niste početnik. Seminar spada u srednje zahtevne seminare, tako da je potrebnoda znate da rukujete najosnovnijim paketom MS Office.