Podsticanje ranog STEAM obrazovanja

Kataloški broj: 927

16 bodova

2 nedelje

4000 dinara
Seminar na kome će vaspitačice i vaspitači ovladati značajnim veštinama i naučiti kako da primene STEAM metodu (nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost i matematika) u radu sa decom u grupi.
„Kada se nauka, umetnost i igra sretnu u vrtiću — rađa se radoznalost koja traje ceo život.“
Kome je seminar namenjen?

- Vaspitačima u predškolskoj ustanovi;
- Medicinskim sestrama – vaspitačima;
- Stručnim saradnicima u predškolskoj ustanovi.
Svima koji žele da unaprede svoje STEAM veštine.
Potrebna predznanja za ovaj seminar
Od tehničkih predznanja je dovoljno da polaznici poznaju rad na internetu i koristiti sistem elektronske pošte.
O seminaru
Svet u kome živimo postavlja pred nas nove izazove, a upravo deca u najranijem uzrastu imaju prirodnu radoznalost i želju da istražuju. Vaspitači imaju ključnu ulogu da tu radoznalost podstiču i usmeravaju, gradeći temelje za kasnije učenje i razvoj. STEAM obrazovanje (nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost i matematika) u vrtiću ne znači složene eksperimente – ono znači stvaranje okruženja u kojem deca kroz igru, istraživanje i praktične aktivnosti razvijaju kreativnost, kritičko mišljenje i sposobnost rešavanja problema.
Ovaj seminar će vam pomoći da:
- upoznate principe ranog STEAM obrazovanja,
- naučite kako da ih primenite kroz kratke i duže aktivnosti,
- razvijate projektni pristup u radu sa decom,
- koristite digitalne alate na bezbedan i smislen način,
- i osnažite sebe kao vaspitača koji prati savremene tokove.
Na kraju seminara bićete spremni da samostalno osmislite i realizujete svoj prvi STEAM projekat i podelite iskustva sa kolegama.
Jer, kada decu naučimo da istražuju, povezujemo ih sa svetom na način koji ostaje za ceo život.
Teme seminara

Tema 1 - Uvod u STEAM pristup i primena STEAM metoda u praksi
U prvoj temi upoznaćete se sa osnovama STEAM pristupa i njegovim značajem u ranom obrazovanju. Kroz teorijski okvir i praktične primere pokazaćemo kako nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost i matematika mogu biti deo svakodnevnih aktivnosti u vrtiću.
Istražićemo na koji način deca prirodno povezuju znanja kroz igru, radoznalost i eksperimente, i kako vaspitači mogu da ih podrže u tome. Videćete da STEAM ne zahteva posebne uslove niti skupu opremu, već da se može razvijati i kroz obične materijale i situacije iz dečje svakodnevice.



Tema 2 - Kreativna primena IKT-a u vrtiću i upoznavanje sa podnim robotima
U drugoj tematskoj celini zavirićemo u svet IKT alata i otkriti kako oni mogu postati snažni saveznici dečjoj radoznalosti, kreativnosti i istraživačkom duhu u vrtiću. Kroz primenu aplikacija i jednostavnih digitalnih alata, otkrićete na koji način oni mogu biti prirodno utkane u STEAM projekte i aktivnosti. Poseban deo posvetićemo podnim robotima – Bee-botu I Blue-botu– koji kod dece podstiču logičko razmišljanje, prostornu orijentaciju i timski rad. Kroz praktične primere videćete kako i naizgled kratke aktivnosti sa robotima mogu postati početak bogatih i maštovitih STEAM projekata.
Ishodi seminara
- Prepoznati značaj ranog STEAM obrazovanja za podsticanje dečje radoznalosti, kreativnosti i istraživačkog duha.
- Znati da motivišu decu za istraživanje i eksperimentisanje iz oblasti nauke, tehnologije, inženjerstva, umetnosti i matematike.
- Biti osposobljeni za planiranje i implementaciju STEAM aktivnosti u grupi u svakodnevnom radu.
- Planirati i realizovati kraće STEAM aktivnosti u skladu sa interesovanjima i uzrastom dece u vrtiću.
- Koristiti IKT alate (digitalne kamere, tablete, aplikacije) za dokumentovanje i obogaćivanje procesa učenja.
- Efikasno koristiti podni robot (Bee-bot ili njegovu onlajn simulaciju) za razvoj kreativnosti, logičkog mišljenja, prostorne orijentacije i saradničkog rešavanja problema.
- Biti osposobljeni da realizuju vaspitno-obrazovni rad u projektima uz primenu STEAM metodologije.
- Kombinovati elemente nauke, tehnologije, inženjerstva, umetnosti i matematike u jedinstveno iskustvo učenja.
- Voditi refleksiju sa decom o otkrivenim znanjima i iskustvima, kroz razgovor, vizuelne prikaze i digitalne alate.
- Organizovati projektno učenje u vrtiću koristeći čeklistu i primere dobre prakse.
- Razvijati sopstvenu profesionalnu praksu kroz razmenu i komentarisanje ideja iaktivnosti kolega.
Autori seminara
Edina Đorović
Edina je vaspitačica Predškolske ustanove „Naša Radost“ u Subotici, sa posebnim interesovanjem za rano STEAM obrazovanje i kreativnu upotrebu digitalnih alata u vrtiću.
Ponosna na to što je deo priče koja razvija digitalne veštine kod dece – od kodiranja do igre sa podnim robotima. Te radionice drži i kolegama, jer veruje da STEАM može biti zabavan i koristan već u vrtiću. Učesnik je i u eTwinning projektima, gde razmenjuje ideje sa kolegama iz cele Evrope.

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru
Nakon ovog seminara znaćete kako da motivišete decu i uvedete ih u proces eksperimentisanja i istraživanja koji će obuhvatiti nauku, tehnologiju, matematiku, inženjering i umetnost kroz igru i rad u malim grupama.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.
Za početak najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). Odlično bi bilo da već imate kreiran svoj Gmail nalog, a osim toga, za potrebe ovog seminara bilo bi dobro da na svom računaru imate instaliranu neku od verzija MS Word-a.
Za potrebe ovog seminara nije vam potrebno nikakvo konkretno predznanje za rad na računaru. Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.