Primena Design thinking metodologije u nastavi

Kataloški broj: 367
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara

Seminar koji će vam približiti moderne metode učenja kroz Design thinking – metodologiju koja postavlja učenika u centar kreativnog i analitičkog procesa, osnažuje nastavnika kao fasilitatora i pruža konkretne korake za primenu u nastavi.

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png
Seminar “Primena Design thinking metodologije u nastavi” je namenjen vaspitačima, nastavnicima u osnovnim i srednjim školama, pedagozima i stručnim saradnicima koji žele da u svojoj nastavi primene kreativne i strateške pristupe usmerene ka učeniku. Konkretno je namenjen
  • Nastavnicima razredne nastave 
  • Nastavnicima predmetne nastave u osnovnim školama
  • Nastavnicima predmetne nastave u gimnazijama
  • Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola
  • Nastavnicima stručnih predmeta – srednja stručna škola
  • Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta – srednja umetnička škola (muzičke, baletske, likovne)
  • Nastavnicima stručnih predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne)
  • Profesorima, asistentima, saradnicima u visokoškolskim ustanovama koji žele da podignu nivo svojih predavanja i vežbi, kao i znanje svojih studenata na zavidan nivo.
Kompetencija koju program razvija: 

N2 – kompetencija nastavnika za poučavanje i učenje

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Za ovaj seminar nije potrebno nikakvo prethodno znanje o Design thinking metodologiji. Potrebno je samo osnovno snalaženje na internetu (Google Chrome) i sposobnost rada sa elektronskim dokumentima (preuzimanje, uređivanje, otpremanje).

O seminaru

Design thinking je inovativan i praktičan metodološki okvir za rešavanje problema, koji stavlja učenika u centar procesa učenja. Za razliku od tradicionalnih pristupa, Design thinking podstiče nastavnika i učenike da zajednički istražuju, definišu izazove, osmišljavaju kreativna rešenja, eksperimentišu i uče iz rezultata. Suština ove metodologije leži u razvijanju empatije, kreativnog razmišljanja i spremnosti da se kroz praktične aktivnosti istražuju realni problemi.

Zašto je važan Design thinking u obrazovanju?

  • Zato što podstiče učenike da aktivno učestvuju u procesu učenja.
  • Zato što nastavu pretvara u dinamičan i smislen proces, a ne u puko prenošenje informacija.
  • Zato što učenicima omogućava da nauče kako da sagledaju problem iz više uglova i osmisle svoja rešenja.
  • Zato što motiviše i nastavnika i učenika da budu partneri u procesu istraživanja i učenja

Tokom seminara razmatraćemo sledeća centralna pitanja:

  1. Šta je Design thinking i koje su njegove faze?
  2. Kako je nastao Design thinking i kako je ušao u obrazovanje?
  3. Kako razvijati empatiju i razumevanje učenika kroz ovu metodologiju?
  4. Na koji način nastavnici mogu da definišu i postave jasne izazove u nastavi?
  5. Koje su tehnike i alati za generisanje ideja i uključivanje učenika u kreativni proces?
  6. Kako napraviti jednostavne prototipe nastavnih aktivnosti i testirati ih u učionici?
  7. Na koji način se evaluiraju rezultati i učenici uključuju u refleksiju?
  8. Kako Design thinking doprinosi razvoju funkcionalnih znanja i veština učenika?

Seminar je osmišljen da bude praktičan, inspirativan i primenljiv za svakog prosvetnog radnika.

Teme seminara

Tema 1 - Uđi u svet Design thinking-a

Tema „Uđi u svet design thinkinga“ uvodi učesnike u osnovne principe ove metodologije i pokazuje zašto je ona važna u savremenoj nastavi. Polaznici će saznati šta je Design thinking, koje su njegove faze i kako nastaje proces kreativnog rešavanja problema. Kroz primere iz obrazovne prakse razumeće na koji način empatija, definisanje izazova i zajedničko istraživanje otvaraju prostor za angažovaniju i smisleniju nastavu.

Tema 2 - Metode u alati Design thinking-a

Tema „Metode i alati design thinkinga“ fokusira se na praktične tehnike i alate koje nastavnici mogu koristiti u učionici. Učesnici će se upoznati sa metodama za generisanje ideja, selekciju rešenja i izradu prototipa, kao i sa veb alatima koji olakšavaju saradnju i kreativni rad učenika. Kroz primere i vežbe otkriće kako se ovi alati mogu jednostavno uklopiti u različite nastavne predmete i aktivnosti.

Tema 3 - Kako primeniti Design thinking u učionici?

Tema „Kako primeniti DT u učionici“ donosi praktične ideje i smernice za primenu Design thinking metodologije u nastavnom procesu i vannastavnim aktivnostima. Učesnici će kroz primere i mini projekte naučiti kako da osmisle čas ili projekat zasnovan na realnim problemima učenika, kako da podstaknu njihovu kreativnost i saradnju i kako da evaluiraju rezultate učenja kroz DT pristup.

Tema 2 - Metode u alati Design thinking-a

Tema „Metode i alati design thinkinga“ fokusira se na praktične tehnike i alate koje nastavnici mogu koristiti u učionici. Učesnici će se upoznati sa metodama za generisanje ideja, selekciju rešenja i izradu prototipa, kao i sa veb alatima koji olakšavaju saradnju i kreativni rad učenika. Kroz primere i vežbe otkriće kako se ovi alati mogu jednostavno uklopiti u različite nastavne predmete i aktivnosti.

Ishodi seminara

Po završetku seminara učesnici će moći da:

  • Objasne suštinu i faze Design thinking metodologije.
  • Razumeju značaj empatije u procesu učenja i primene u nastavi.
  • Identifikuju izazove i potrebe učenika i formulišu ih kao probleme pogodne za rešavanje DT pristupom.
  • Primene različite DT metode i tehnike za generisanje i selekciju ideja.
  • Iskoriste veb alate za kreativnu saradnju i rad sa učenicima.
  • Osmisle i izrade prototip nastavne aktivnosti ili projekta po DT principima.
  • Testiraju i unaprede svoje nastavne ideje na osnovu povratnih informacija učenika.
  • Integrešu Design thinking u svoju nastavu i vannastavne aktivnosti radi razvoja veština 21. veka

Autor seminara

Milan Filipović

Milan je diplomirani ekonomista, i već petnaest godina radi u prosveti na mestu nastavnika ekonomske grupe predmeta u srednjoj stručnoj školi. U OKC-u je od 2020. godine i pored ovog, autor je još jednog akreditovanog seminara od strane Ministarstva prosvete. Pored rada na izradi sadržaja seminara, Milan radi i na instrukcionom dizajnu i superviziji pojedinih seminara.

Milan je pristalica i pobornik koncepta celoživotnog učenja, voli računare i internet a slobodno vreme provodi u prirodi baveći se rekreativnim ribolovom.

Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Nakon seminara znaćeš kako da primeniš Design thinking metodologiju u svojoj nastavi – od razumevanja potreba učenika i preciznog definisanja problema, do osmišljavanja i testiranja kreativnih rešenja. Bićeš osposobljen da koristiš različite DT metode i veb alate, da kreiraš angažovane i smislenije nastavne aktivnosti i da učenike uključiš kao aktivne učesnike u procesu učenja.

Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, svejedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne mora da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira i sl.).

Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pretraživanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla…).

Nisi zalutao – upravo je lepota Design thinking metodologije u tome što nije namenjena samo dizajnerima, već svima koji žele da kreativno rešavaju probleme. Ovaj seminar ti pokazuje kako se DT može primeniti u učionici, bez ikakvih posebnih znanja iz dizajna. Naučićeš jednostavne i primenljive korake koji ti pomažu da unaprediš svoju nastavu i podstakneš učenike na aktivno i smisleno učenje.

Primeri radova sa seminara

Odluka o akreditaciji