Prostor vrtića u funkciji istraživanja i učenja
Kome je seminar namenjen?

Seminar je namenjen svima koji rade sa decom predškolskog uzrasta, a naročito onim praktičarima koji žele da nauče kako da njihov radni prostor postane inspirativan i kako da, čak i male promene u prostoru, podstaknu decu i vaspitače na istraživanje, učenje i saradnju.
- vaspitačima u predškolskim ustanovama,
- medicinskim sestrama – vaspitačima,
- stručnim saradnicima u predškolskim ustanovama.
Potrebna predznanja za ovaj seminar
Za ovaj seminar nisu potrebna prethodna znanja. Dovoljno je da poznajete osnovnu primenu jednog internet pretraživača kao i da poznajete osnovu korišćenja Word-a.
Sve ostalo što je potrebno usavršićete tokom samog trajanja seminara i rada na njemu.
O seminaru
Dokument “Godine uzleta” ističe značaj prostora kao “trećeg vaspitača”. To znači da se prostor više ne posmatra samo kao mesto u kojem boravimo nego kao inicijator učenja i istraživanja. Ovaj seminar, pored teorijskih polazišta, obiluje praktičnim primerima i idejama, podstiče učesnike na aktivnost i promenu sopstvenog radnog prostora.
Teme seminara

Tema 1 - Teorijska polazišta i osnove funkcionalno organizovanog prostora
Lekcije u ovoj temi ističu značaj poznavanja teorijskih postulata, Pravilnika, stručne terminologije. Osim toga u ovoj temi se upoznajemo i sa principima uređenja prostora u skladu sa “Godinama uzleta”, kao i sa prostornim celinama – njihovim formiranjem, opremanjem, prilagođavanjem aktuelnim dešavanjima u grupi uz praktične primere, fotografije i savete.



Tema 2 - Prostor u ulozi trećeg vaspitača
U ovoj temi akcenat stavljamo na sve one prostore u vrtiću u kojima se uči: prostor radne sobe, zajednički prostori, otvoreni prostori. Kroz konkretne primere, ideje, video zapise, fotografije i savete učesnici će dobiti ideje za moguće prilagođavanje i uređenje svog prostora. Takođe, govorimo i o dokumentovanju u prostoru kroz panoe, panele i instalacije a naglašavamo i značaj saradnje unutar kolektiva vrtića prilikom formiranja i uređenja prostora
Ishodi seminara
Nakon završenog seminara:
- razumećete značaj i ulogu prostora kao “trećeg vaspitača” i uticaj prostora na dečje učenje i dobrobit,
- osnažićete se u organizovanju i stvaranju prostornih celina,
- znaćete da kreirate podsticajno, inspirativno, dinamično i fleksibilno okruženje koje se prilagođava dečjoj zainteresovanosti i aktuelnim dešavanjima,
- znaćete da prilagodite materijale prostornim celinama,
- osnažićete se u prepoznavanju trenutka u kome je potrebna promena u prostoru,
- dobićete ideje za uključivanje dece i roditelja u proces uređenja prostora.
Autori seminara
Ivanka Gurinović Rokvić
Živi i radi u Subotici gde je zaposlena u predškolskoj ustanovi „Naša radost“. Po zvanju master vaspitač. U praktičnom radu sa decom je uvek stavljala naglasak na njihovu samostalnost, međusobnu saradnju, istraživanje prostora i primenu različitih i neuobičajenih materijala. Nakon što je bila autor nekoliko neposrednih programa obuke stručnog usavršavanja, postaje saradnik OKC-a gde radi kao moderator i autor online obuka stručnog usavršavanja namenjenih prvenstveno vaspitačima i zaposlenima u predškolskim ustanovama.

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru
Potrebno je da posedujete računar (laptop ili desktop) i vezu sa internetom. Sadržaje seminara možete pratiti i preko telefona ili tableta ali zbog boljeg kvaliteta predstavljanja samih sadržaja kao i zbog izrade zadataka je važno da posedujete i računar.
Potrebno je da vaš računar poseduje internet pretraživač kao i Word (program za obradu teksta).
Da, zahvaljujći fotografijama i video zapisima na seminaru ćete dobiti praktične primere mogućih načina uređenja prostornih celina u radnim sobama i zajedničkim prostorima.
Da, seminar se oslanja na “Godine uzleta” i potkrepljen je praktičnim smernicama i primerima.
Seminar daje praktične primere i savete, ali je stavljen akecant na osposobljavanje praktičara da razviju veštinu posmatranja i kreiranja inspiraitvnog prostora u skladu sa zainteresovanošću grupe u kojoj rade, mogućnostima vrtića i svojim afinitetima.
Nakon ove obuke ćete biti upoznati sa teorijskim osnovama u vezi sa uređenjem prostora kao i sa Pravilnikom. Umećete da prepoznate i primenite principe prostora kao “trećeg vaspitača”, da kreirate i opremite prostorne celine u skladu sa raspoloživim resursima kao i da stvorite podsticajno okruženje za učenje i istraživanje u zajedničkim i otvorenim prostorima u svom vrtiću. Ova obuka će vas podstaknuti na aktivnosti kojima će prostor vašeg vrtića postati živ i koji će inspirisati decu na učenje, istraživanje i igru.