Veštačka inteligencija u nastavi – alati za bržu pripremu i jednostavnije ocenjivanje

Kataloški broj: 927
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara
Ovaj seminar je prilika da otkrijete kako vam veštačka inteligencija može olakšati planiranje nastave, pravljenje zanimljivih materijala i praćenje učenika, dok „dosadne“ poslove poput pravljenja testova, zadataka i izveštaja prepustite njoj, a vi se konačno posvetite onome što najviše volte: radu sa učenicima. Seminar je praktičan, zabavan i prilagođen svakome ko želi da zakorači u učionicu budućnosti

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png

Seminar je namenjen nastavnicima osnovnih i srednjih škola koji žele da unaprede svoju nastavnu praksu primenom savremenih digitalnih alata. Učesnici će imati priliku da se upoznaju sa mogućnostima koje veštačka inteligencija pruža u planiranju nastave i kreiranju nastavnih materijala.

Kroz radionice i praktične zadatke, učesnici će učiti kako da koriste alate zasnovane na veštačkoj inteligenciji za izradu nastavnih sadržaja, kreiranje interaktivnih materijala, personalizaciju učenja i praćenje napretka učenika.

Seminar takođe obrađuje etičke i bezbednosne aspekte primene veštačke inteligencije u obrazovanju. Nastavnici će dobiti konkretne primere i materijale za rad, a kroz diskusije i razmenu iskustava sa kolegama i realizatorima obuke biće podstaknuti na primenu novih znanja u sopstvenoj nastavi.
 
Ciljna grupa:
  • nastavnik razredne nastave,
  • nastavnik predmetne nastave – osnovna škola,
  • nastavnik predmetne nastave – gimnazija,
  • nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola,
  • nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola,
  • nastavnik u školi za obrazovanje odraslih,
  • nastavnik opšteobrazovnih predmeta – u srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne),
  • nastavnik stručnog predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne),
  • nastavnik izbornih i fakultativnih programa/predmeta

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Za potrebe ovog seminara nije neophodno nikakvo konkretno predznanje. Dovoljno je znanje koje posedujete iz vaše struke.  Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.

O seminaru

U jednoj rečenici: Seminar koji će vaš profesionalni put postaviti na raskrsnici: ili ćete napredovati zajedno sa vašim učenicima ili ćete ostati „dinosaurus“ u učionici.

Teme seminara

Tema 1 - Upotreba VI u planiranju nastave i kreiranju nastavnog materijala

Prva tema seminara posvećena je uvodu u veštačku inteligenciju i mogućnostima njene primene u nastavi. Nastavnici će se upoznati sa osnovnim pojmovima, funkcijama i alatima veštačke inteligencije koji mogu značajno olakšati proces planiranja nastave i kreiranja kvalitetnih obrazovnih materijala. Ovaj uvodni deo postavlja temelj za dalje razumevanje uloge VI u obrazovanju i njene koristi u svakodnevnom radu.

Kroz primere i aktivnosti, nastavnici će uvideti kako se VI može koristiti za personalizaciju nastavnog sadržaja u skladu sa potrebama učenika, kao i za podsticanje kritičkog mišljenja, analitičkog razmišljanja i kreativnosti. Nastavnici će istraživati načine kako da uz pomoć digitalnih alata unaprede saradnju među učenicima, kreiraju raznovrsne zadatke i osmisle dinamičnije nastavne časove.

Posebna pažnja je posvećena etičkim pitanjima i digitalnoj bezbednosti u primeni veštačke inteligencije u školama. Učesnici će imati priliku da sagledaju izazove i prednosti upotrebe ovih tehnologija i da razmotre kako na odgovoran način mogu da ih uklope u svoj pedagoški rad.

Tema 2 - Primena alata VI u kreiranju interaktivnih sadržaja, praćenju napretka učenika i vrednovanju rezultata

Druga tema seminara usmerena je na primenu alata veštačke inteligencije u praćenju napretka učenika i vrednovanju njihovih postignuća. Predstavljeni su alati veštačke inteligencije za kreiranje kvizova, testova i zadataka za učenike.

Tema takođe obuhvata upoznavanje sa načinom automatizovanog generisanja izveštaja o napretku učenika. Na ovaj način nastavnici mogu značajno uštedeti vreme u procesu evaluacije, a pritom obezbediti objektivnije i konstruktivnije vrednovanje znanja i veština svojih učenika.

Ishodi seminara

Po završetku seminara:

  • Razumećete osnovne pojmove i mogućnosti primene veštačke inteligencije u nastavi.
  • Koristićete alate veštačke inteligencije za planiranje nastave, kreiranje nastavnih materijala i interaktivnih sadržaja u skladu sa potrebama učenika.
  • Primenjivaćete alate veštačke inteligencije u personalizaciji učenja i praćenju napretka učenika.
  • Generisaćete povratne informacije i izveštaje o postignućima učenika uz pomoć digitalnih alata.
  • Sagledaćete etičke i bezbednosne izazove u primeni alata veštačke inteligencije i odgovorno ih uključiti u svoju nastavnu praksu.

Autori seminara

200x200-Radmila-Nikolic

Radmila Nikolić

Pitali smo ChatGTP i evo šta nam je rekao o Radmili:

  • Radmila Nikolić je školsku tablu odavno zamenila ekranom računara. Kao autorka onlajn seminara o veštačkoj inteligenciji, osmislila je obuku koja nastavnicima, iz udobnosti sopstvene fotelje, otvara vrata u svet pametnih digitalnih alata – od kreiranja materijala i personalizacije učenja, pa sve do toga kako da ChatGPT ne bude samo “prepisivač” nego pravi asistent u nastavi
  • Radmila Nikolić je profesorka koja informatiku predaje tako da učenici nemaju pojma da uče – jer sve izgleda kao digitalna igra.
  • Umesto kredom po tabli, ona je poznata po seminarima „Nastava u oblaku“, „Internet učionica“, „Video lekcije“ – ukratko, Radmila je uvek bar dve aplikacije ispred svih.
  • Kao Microsoft Innovative Educator i ECDL ispitivač, ozbiljno dokazuje da je moguće biti i profesor i digitalni superheroj u isto vreme.
  • Učestvovala je u projektima i predavanjima na kojima objašnjava kako i Fejsbuk, Tviter i Google alati mogu da postanu školski pomagači, a ne samo mesta za gubljenje vremena.
  • Ukratko, Radmila je nastavnica budućnosti – ona kojoj se đaci smeškaju kad uđe u učionicu, jer znaju da ih čeka nešto zabavnije od suvoparnog diktata.
Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Nakon ovog seminara znaćete da primenite postupke koji motivišu učenike da čitaju, organizujete književne radionice sa i bez upotrebe veb-alata, kao i kako da obučite učesnike da uspešno prezentuju svoj rad. Naučićete da kreirate instrumente za vrednovanje radionice.

Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.

Za početak najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). Odlično bi bilo da već imate kreiran svoj Gmail naloga, a osim toga, za potrebe ovog seminara bilo bi dobro da na svom računaru imate instaliranu neku od verzija MS Word-a.

Za potrebe ovog seminara nije vam potrebno nikakvo konkretno predznanje za rad na računaru. Poželjno je da koristite makar jedan internet pretraživač (najbolje je Google Chrome) i da niste totalni početnik u korišćenju računara. Ukoliko i jeste početnik, nije problem. Sve potrebno naućićete na ovom seminaru.

Odluka o akreditaciji