Kreiranje sadržaja
Kao što smo rekli na početku, tema e-knjige može biti bilo šta.
Pandemija kovida je pred radnike u obrazovanju u kratkom vremenskom periodu sručila na desetine novih zahteva u radu. Prostor delovanja postao je poprilično sužen kada nismo sve vreme našeg angažmana u učionici.
Interaktivnost, motivaciju, praćenje, proveru znanja kod učenika radili smo direktno i neposredno u učionici. Sada ovim zahtevima možemo da odgovorimo jedino ako budemo stvarali zanimljiv, interaktivan i dopadljiv sadržaj za učenje.
Ovo je zapravo i najveći razlog zašto pravljenje elektronskih knjiga treba da se nađe među našim mesečnim i tromesečnim planovima.
Sadržaj je alfa i omega svake knjige (udžbenika). On je odgovor na pitanje šta ćemo naučiti i dobrim delom koliko ćemo lako ili teško nešto naučiti. Ukoliko biste pravili e-knjigu za potrebe nekog udruženja ili u marketinške svrhe, na istraživanje i uređenje sadržaja bi vam otišlo najviše vremena i energije.
To nije slučaj kada je u pitanju pravljenje e-knjiga za potrebe školskog predmeta. Zašto?
Sadržaj je svuda oko nas
Odgovor je jednostavan – nastavnik (učitelj) tokom cele svoje karijere stvara sadržaj za nastavu. Školovanje na fakultetu, godišnji planovi, priprema za svaki čas – sve su to već fino utabani putevi koji nam omogućavaju da lako osmislimo, skiciramo i prenesemo sadržaj za e-knjige.
Ilustracije, grafikoni, Power Point prezentacije i, pre svega, neprikosnoveno iskustvo u radu nam daje vetar u leđa da lako odgovorimo na zadatak kreiranja e-knjiga.
Nastavnici i učitelji najbolje znaju koji delovi gradiva najviše „škripe“ kod učenika. Šta treba dodatno objasniti, kako da ostvarimo novi (zabavniji) pristup u predavanju.
E-knjige upravo u ovakvim okolnostima mogu da budu inovativan alat u nastavi koja se sve više okreće ka digitalnom okruženju.
E-knjige mogu da objedine mnoge nastavne materijale koje smo nekada koristili, tako što će im dati novu vrednost kroz novu formu i kontekst, a da za to ne utrošimo više vremena od jednog poslepodneva.