Stres, neizvesnost i sindrom izgaranja
Da li vam se čini da koliko god da posvetite svoje vreme i agažovanost obaveze iz kalendara se nikako ne smanjuju, naprotiv sve ih je više? Na svaku moguću inovaciju sa polja edukacije gledate sa dozom cinizma i nevoljno je prihvatate? Još je i pandemija donela „novo normalna“ pravila koja vam dodatno otežavaju da se na pravi način bavite svojim učenicima? I na sve to kilometarske rasprave na vajber grupama u kojima po nekoliko puta morate da ponovite najprostije stvari?
Sve ovo može da ukaže da ste polako pod uticajem sindroma izgaranja (burn out).
Sindrom izgaranja (burn out) nastaje usled kontinuiranog stresa na poslu, sa time što može da izazove teže oblike anksioznosti i depresije. Burn out sindrom se 80-tih godina smatrao za „bolest“ kojom su podložne visoko ambiciozne osobe, najčešće preduzetnici i prodavci na berzama (brokeri). Međutim, kako je podloga za razvoj ovog sindroma stres, brzo je postao jedan od većih svetskih problema zaposlenih u prosveti.
Stres u bilo kom obliku negativno utiče na motivaciju i agilnost za rad. Poznato je da bez motivisianog nastavnika ne može da nastane dobar rad sa učenicima. Zato ćemo se u ovom tekstu baviti sindromom izgaranja, njegovim ranim otkrivanjem i predstavićemo neke od naših načina kako možemo da se sa njim izborimo.