Blog, Instagram i Fejsbuk u nastavi
Broj u katalogu: 415
Broj bodova: 36
Trajanje: 5 sedmica
Cena: 3400 dinara
K2 – kompetencije za poučavanje i učenje
P1 – Unapređivanje digitalnih kompetencija učenika i nastavnika i upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija u realizaciji obrazovno-vaspitnog procesa
Odluku o akreditaciji programa možete pogledati ovde: Odluka
Svakom zaposlenom u obrazovnom sistemu ko ima i želi nešto da kaže širem auditorijumu 🙂
- Nastavnicima razredne nastave
- Nastavnicima u osnovnim i srednjim školama (gimnazije, srednje stručne i umetničke škole)
- Stručnim saradnicima – psiholozima i pedagozima
- Direktorima
Da li vi imate sličan problem?
Koliko puta se samo desilo da na času ne stignemo učenicima da predstavimo baš sve što želimo o nekoj temi… U svakom razredu postoje i učenici koji žele da znaju i više od onoga što stoji u nastavnom planu i programu. Puno puta poželimo da imamo i neko dodatno vreme na času, koje bismo posvetili učenicima koji usvajaju znanje i veštine malo sporije od ostatka razreda. Na kraju časa, svim učenicima govorimo da pročitaju nešto u udžbenicima ili negde na internetu, ali ponekad ni tamo nema adekvatnog materijala za temu koju obrađujemo na času. Poseban problem predstavljaju društvene mreže, jer ih učenici koriste uglavnom za zabavu, iako postoji puno načina za korišćenje ovih mreža i u cilju edukacije.
Kako rešiti ovaj problem?
Kroz kreiranje ličnog edukativnog bloga za predstavljanje sadržaja sa časa, ali i za predstavljanje dodatnih sadržaja i za dodatnu komunikaciju sa roditeljima, možemo učenicima dati još informacija koje nismo uspeli da im prenesemo tokom časa. Ova naša „produžena učionica“ ima ulogu onlajn udžbenika koji mi uređujemo i na taj način učenicima omogućujemo dodatnu edukaciju, ali i kolegama nudimo sadržaje i ideje za njihove časove. Upoznavanjem sa mogućnostima društvenih mreža, konkretno instagrama i fejsbuka, koje su trenutno najpopularnije kod učenika, možemo da utičemo na to da vreme koje svakako provode na tim mrežama iskoriste bar delimično i za edukaciju.
- Značaj bloga i društvenih mreža u nastavi – Predstavljanje značaja onlajn društvenih mreža u nastavi, primeri društvenih mreža u nastavi;
- Osnove blogovanja – Servisi za blogovanje, osnovna struktura bloga, kontrolna tabla bloga, digitalni pravopis;
- Blogovi u nastavnom procesu – Struktura i dizajn blogova, veze ka edukativnim internet sajtovima;
- Instagram u nastavi – Kreiranje i podešavanje instagram naloga, načini korišćenja instagrama u nastavi, važnost instagrama kao društvene mreže u obrazovanju;
- Fejsbuk u nastavi – Kreiranje Fejsbuk profila i podešavanje privatnosti, kreiranje i rad sa fejsbuk grupama i stranama, kreiranje fejsbuk alata za rad sa učenicima i korišćenje u nastavi.
Marija Đokić
Nastavnik klavira i klavirski saradnik od 1999. godine. Aktivan IT-vac, koristi tehnologiju da unapredi svoju nastavu i znanja svojih učenika. U martu 2008. godine kreira blog www.zanimljivamuzika.com, na kome objavljuje autorske tekstove, ali i poznate i manje poznate anegdote iz sveta umetničke muzike. Od 2011. godine postaje i deo OKC tima, kao koautor i moderator online seminara. Osnivač je Udruženja “Družiciranje”, koje se bavi promocijom i afirmisanjem umetničke muzike, prvenstveno kod dece i mladih. Zahvaljujući ljubavi prema muzici i prema internetu (i računarima uopšte), nastao je i seminar „Muzika uz pomoć računara“.
Zoran Milojević
Diplomirani inženjer elektronike, nastavnik u srednjoj stručnoj školi, direktor OKC-a. Onlajn didaktiku usavršavao kroz GTZ projekat reforme srednjeg stručnog usavršavanja. Predavač na IT konferencijama i na konferencijama iz sektora obrazovanja, kooridnator na mnogim projektima pod pokroviteljstvom Ministarstva telekomunikacija, Ministarstva prosvete, Digitalne agende …
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Ne treba. Na seminaru ćete naučiti da kreirate i uređujete blog na besplatnom sistemu, tako da nije potrebno ništa dodatno da se plati.
Naravno. Na seminaru ćete naučiti kako da na fejsbuku podesite privatnost tako da sadržaj koji postavite vide samo osobe kojima Vi to dozvolite.
Za seminar je dovoljno da umete da koristite internet pregledač (npr. Google Chrome), svoju e-poštu i da umete da radite u programu MS Word. Sva ostala uputstva dobićete na seminaru, preko lekcija i na forumima, kao i u kontaktu sa moderatorima.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Nije neophodno da računar bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …).
Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …).
Seminar je tako koncipiran da nije neophodno da stalno budete prijavljeni. Ono što je važno je da za vreme seminara češće proveravate svoju imejl poštu, pošto se sva komunikacija odvija preko interneta. Isto tako, iako nije neophodno da sve vreme budete prisutni na seminaru, potrebno je da pristupite seminaru bar par puta u okviru jedne teme, kako biste bili u toku sa informacijama i kako biste uspeli da završite zadatke na vreme.
Na ovom seminaru usavršićete svoje digitalne veštine. Naučićete da kreirate i uređujete svoj edukativni blog, kao i kako da sadržaje sa svog bloga predstavite učenicima (roditeljima, kolegama) pomoću društvenih mreža Fejsbuk i Instagram. Naučićete i kako da ove društvene mreže koristite u nastavi. Nakon seminara imaćete sređen svoj edukativni blog, kao i sređene alate za nastavu – fejsbuk grupu, stranu i instagram nalog.