Veb-alatima do interaktivne nastave
Broj u katalogu: 418
Broj bodova: 36
Trajanje: 5 sedmica
Cena: 3400 dinara
K2 – kompetencije za poučavanje i učenje
P1 – Unapređivanje digitalnih kompetencija učenika i nastavnika i upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija u realizaciji obrazovno-vaspitnog procesa
Odluku o akreditaciji programa možete pogledati ovde: Odluka
- Nastavnicima razredne nastave
- Nastavnicima predmetne nastave u osnovnim školama
- Nastavnicima predmetne nastave u gimnazijama
- Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta u srednjim stručnim školama
- Nastavnicima stručnih predmeta u srednjim stručnim školama
- Nastavnicima izbornih i fakultativnih predmeta
Da li vi imate sličan problem?
Iako je svima jasno da su nove tehnologije postale neizostavan deo obrazovnog procesa, često nailazimo na neefikasnu primenu IKT-a u nastavi. Veoma često se desi da IKT ne ispuni naša očekivanja. Ponekad na času koji smo osmislili uz primenu modernih tehnologija prosto ne ostvarimo cilj časa, a veb-alati, animacije, prezentacije ne izazovu “vau” efekat kod naših učenika, a ni nas samih. Pored toga, deluje nam da nam uvek nedostaje neki deo tehničke opremljenosti kako bismo upotrebili neki novi veb-alat ili aplikaciju na času. U moru alata koji omogućavaju izradu digitalnih nastavnih materijala veoma često smo zbunjeni na koji način i uz pomoć kojih tehničkih sredstava najbolje da ih koristimo na času.
Kako rešiti ovaj problem?
Primena digitalnih nastavnih materijala može doprineti većoj aktivnosti i motivaciji učenika i dinamičnoj atmosferi na času. Na ovom seminaru naučićete da koristite različite veb-alate kojima možete kreirati raznovrsne digitalne nastavne sadržaje. Ali, ne samo to. Steći ćete znanja i veštine koja će vam omogućiti da primenite savremena nastavna sredstva na najbolji mogući način. Za svaki veb-alat dobićete ideje i predloge za različite načine primene IKT-a u vašoj učionici, kako bi vaša nastava bila interaktivna i kreativna. Primenom raznovrsnih metoda upotrebe digitalnih nastavnih materijala omogućićete lakše ostvarivanje predviđenih ishoda.
- Interaktivna nastava – Značaj interaktivne nastave, tehnologija u obrazovanju, metode i oblici nastave uz korišćenje IKT-a, metod izokrenute učionice;
- Nastavni sadržaji uz pomoć veb-alata – Izrada nastavnih materijala u pdf obliku, kao najbrži način kreiranja materijala. Brza izrada onlajn skripti kombinacijom više izvora sadržaja uz pomć veb alata PickPick i aplikacije Cam Scanner
- Programiranim učenjem do interaktivne nastave – Programirana individualizovana nastava, individualizovano učenje, veb-alat Genially, izrada sadržaja u alatu Genially;
- Interaktivna provera znanja – Veb-alati za praćenje postignuća učenika na časovima, interakcija kroz igrolike aktivnosti, veb-alat Quizizz
- Veb-alatima do onlajn sastanka/časa – Izrada onlajn nastavnog sadržaja u video formatu, postavljanje na gugl učionicu, organizacija sinhronizovanih onlajn časova kroz veb-alat i aplikaciju Google Meet
Irina Damnjanović
Nastavnica biologije i science-a u osnovnoj školi „Kreativno pero“. Pionir je izokrenute nastave i obično je znaju po video lekcijama na Jutjub kanlalu „Izokreunta učionica“. Autor je nagrađivanih knjiga iz oblasti popularne nauke za decu, finalista Fame Lab takmičenja, Microsoft Innovative Expert Edukator, saradnik WWF-a na izradi obrazovnih programa u zaštićenim područjima, trener nastavnika na obukama Ključnih veština i Edmodo trener, a pre svega neko ko uživa u učenju i podučavanju.
Nikola Antonić
Zaposlen kao nastavnik biologije od 2012. godine. Od samog početka aktivno primenjuje IKT u nastavi i ima nekoliko osvojenih nagrada i objavljenih radova na nagradnim konkursima kao što su: “Digitalni čas”, “Čas za ugled”, “Kreativna škola”, “Saznali na seminaru”… Od 2015. godine saradnik OKC-a kao autor i realizator onlajn seminara. Doktorand na PMF-u u Novom Sadu gde se bavi proučavanjem primene digitalnih materijala za adaptivno učenje. Bogato iskustvo stekao kao saradnik Univerziteta Novog Južnog Velsa na kreiranju digitalnih nastavnih materijala za onlajn učenje.
Lazar Ranđelović
Lazar radi na poziciji – Instrukcionog dizajnera seminara, a svoj prvi blog počeo je da piše sa 16 godina. Lazar ima samo 26 godina, ali je ozbiljan i profesionalan, kao da ima višegodišnje iskustvo. Osim što radi kao instrukcioni dizajner, Lazar pravi sjajne video materijale. Obožava sve što ima veze sa sportom, prirodom, ekologijom i turizmom. Piše tekstove za borski najpopularniji portal www.bor030.net i uključen je u rad borskih omladinskih organizacija kroz različite aktivnosti. Kao volonter u Domu omladine Bor bavi se i kreiranjem različitog medijskog sadržaja a oprobao se i ulozi voditelja nekoliko emisija ove organizacije. Riba u horoskopu.
Nevena Nikolić
Danas je IT pedagoškinja koja radi u Obrazovno kreativnom centru od 2016. godine. Profesionalnu karijeru u svojoj struci započinje 2013. godine radom u Tehničkoj školi u Boru kao stručni saradnik. Tokom dve godine rada u školi stiče iskustvo u radu pedagoga u srednjoj školi i iskustvo realizacije obuka i predavanja u okviru velikih projekata: Zajednički projekat EUCoE „Regionalna podrška inkluzivnom obrazovanju u Jugoistočnoj Evropi“ i „Škola bez nasilja“ sa komponentom prevencija rodno zasnovanog nasilja. Sarađuje sa neformalnim insitucijama i na njihovim projektima, uključujući moderaciju i facilitaciju debate u okviru projekta „Diskriminacija žena u radnom pravu“.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Upotrebom veb-alata u interaktivnoj nastavi povećava se aktivnost učenika u nastavnom procesu i veća je zastupljenosti različitih oblika interakcije u nastavi. Primenom interaktivnih digitalnih nastavnih materijala i metoda interaktivne nastave povećava se motivacija učenika za kvalitetno i efikasno učenje. Primenom informaciono-komunikacione tehnologije u nastavi učenici i nastavnici dobijaju pravovremene povratne informacije u nastavnom procesu.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.
S obzirom da ćete se na ovom seminaru baviti kreiranjem sadržaja pomoću veb-alata, najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). To je neophodno za početak, a sve alate neophodne za kreiranje sadržaja dobićete na samom seminaru, kao i uputstvo za rad sa njima.
Veb-alati predstavljaju alate koji se nalaze na internetu i koje nastavnici mogu da iskoriste u cilju poboljšanja kvaliteta časova, motivisanja učenika za kvalitetnijim radom i učenjem, podsticanja interaktivnog odnosa između učenika i nastavnika. Veb-alata ima veoma puno i mogu se iskoristiti za različite namene: kreiranje testova, kvizova, igrica, stripova, radnih listova, interaktivnih lekcija, video materijala i lekcija, elektronskih časopisa… Rad sa veb-alatima je dosta jednostavan, ne zahteva previše proučavanja i ono što je najbitnije veliki broj ovih alata se može koristiti besplatno.