Književne radionice
Neakreditovan seminar
Broj bodova: 32
Trajanje: 4 sedmice
Cena: 2100 dinara
Pomoću ovog seminara hoćemo da rešimo problem koji je sve evidentniji u našem sistemu obrazovanja, a to je problem čitanja. Ovi sadržaji su potrebni svakom nastavniku, a pogotovo učiteljima i bibliotekarima.
Ne propustite!
Seminar je namenjen nastavnicima srpskog jezika osnovnih i srednjih škola kao i bibliotekarima, bilo da rade u školskim ili gradskim bibliotekama.
Usled sve manje motivacije učenika za čitanjem i proučavanjem književnih dela kao i samostalnim literarnim stvaralaštvom, javlja se potreba za što pažljivijim izborom pristupa približavanja pisane reči mladima. Ovaj seminar pomoći će vam kako da odabrete oblik i način rada i planirate aktivnosti voditelja i učesnika radionice.
Seminar nudi lična iskustva i primere iz prakse autora u organizaciji i realizaciji književnih radionica sa i bez upotrebe veb-alata. Pružiće vam dosta ideja na osnovu kojih ćete i sami kreirati i realizovati književne radionice sa primenom digitalnih nastavnih sredstava. Sve znanje, ideje i veštine koje steknete pohađajući ovaj seminar su primenjivi u praksi i ne samo prilikom kreiranja i realizovanja radionica.
- Šta su književne radionice? – Cilj teme jeste da ukaže na različite postupke koji motivišu učenike za čitanje književnih dela ili za kreiranje različitih literarnih sadržaja. U ovoj temi vas očekuje teorijski osvrt na pojam književnih radionica, njihovu prednost i značaj u odnosu na druge oblike rada. Govorićemo i o značaju upotrebe veb-alata pri realizaciji planiranih aktivnosti. Već u prvoj temi pronaći ćete primere iz prakse koji će vam dati ideje za planiranje i realizaciju vaših sadržaja rada..
- Korak po korak: kako do uspešne književne radionice? – U ovoj temi govorićemo o tome kako planirati i realizovati uspešnu književnu radionicu sa i bez upotrebe veb-alata. Cilj ove teme jeste da odgovorimo na pitanja kako istražiti interesovanje učenika i napravi izbor teme radionice, odrediti cilj i planirati ishode, planirati vreme, prostor, aktivnosti, nastavna sredstva i materijal potreban za realizaciju književne radionice. Na kraju teme učesnici će samostalno praviti plan toka radionice.
- Kreativna obrada književnog dela – U ovoj temi govorićemo o tome kako obraditi književno delo ili motivisati učenike da čitaju i razvijaju kritičko mišljenje na njima interesantan i blizak način. Cilj ove teme je usvajanje znanja kako primeniti određeni veb-alat prilikom planiranja i realizacije književne radionice i uočavanje prednosti i nedostatka korišćenja tradicionalnih i savremenih metoda obrade književnog dela..
- Kreiranje književne radionice uz upotrebu veb-alata – U ovoj temi, kada smo već naučili kako planirati i realizovati književnu radionicu, bavićemo se kriterijumima za uspešno predstavljanje rezultata rada, izrade prezentacija, postera i sl. kao i vrednovanja rada učesnika, radionice i rada voditelja kako bi rezultate vrednovanja usmerili ka napretku rada učesnika i planiranju naredne radionice. Cilj ove teme je samostalno kreiranje književne radionice uz upotrebu veb-alata kao i kreiranje instrumenata za vrednovanje radionice.
Marija Jeveričić
Zovem se Marija Jeveričić. Profesor sam srpskog jezika, prosvetni savetnik. Rođena sam u Požegi 1973. godine. Završila sam Filološki fakultet u Beogradu, studijska grupa srpski jezik i književnost. Radim u Gimnaziji „Sveti Sava“ u Požegi, ali imam iskustvo i u radu sa učenicima osnovne škole.
Imam tu sreću da radim u školi u kojoj su učenici zainteresovani i od svojih profesora, kao takvi, zahtevaju puno angažovanje i odgovornost. Trudim se da svakom učeniku pružim podršku u radu i da svako od njih, ukoliko želi, ima priliku da iskaže svoj rad i talenat u oblasti koja ga interesuje. Deset godina sam vodila dramsku sekciju, a sada vodim recitatorsku, novinarsku i lingvističku sekciju. Više puta su mi dodeljene nagrade Društva za srpski jezik i književnost Srbije. Trenutno sam predsednik Podružnice za srpski jezik i književnost Zlatibirskog okruga.
Daniela Skoković
Aktivan član Bibliotekarskog društva Srbije i predsednik Komisije za međunarodnu saradnju BDS (2011-2015). Aktivan član Sekcije za rad sa decom BDS. Delegat Podružnice Zlatiborskog okruga od 2009. godine. Član Upravnog odbora Bibliotekarskog društva Srbije (2015-2019). Predsednik Srpske sekcije IBBY-ja od avgusta 2013. godine do 2015. godine.
U junu 2011. prisustvovala 100. Kongresu bibliotekara Nemačke koji je finansirala organizacija BI International iz Nemačke. Prihvaćena aplikacija za jednomesečno usavršavanje u Americi (Mortenson center) ali zbog nedostatka finansijskih sredstava prijava odložena za 2014. godinu. Po pozivu, učestvovala u radu Future Library Unconference, Atina, 2013. I trogodišnjem projektu INELI Balkans (Bil i Melinda Gejts) 2014-2017.
Koordinator u projektu IFLA Sister libraries. Saradnja je podrazumevala izuzetno raznovrsne aktivnosti koje su sprovedene u obe biblioteke (Požega – Vestoverledingen). Tekstovi o našoj uspešnoj saradnji objavljivani su u domaćim stručnim medijima ali i na IFLA Sister libraries blogu (vest je preneo i sajt Nacionalne biblioteke Japana) a kratka prezentacija prikazana je na IFLA Kongresu 2011. u Portoriku.
Organizator i koordinator tri stručna skupa u Požegi za bibliotekare dečjih odeljenja (regionalni, unconference, IBBY) i učesnik na više stručnih skupova u zemlji i regionu. Autor više članaka u stručnim časopisima.
Autor akreditovanog seminara za stalno stručno usavršavanje „Podsticanje čitanja kod dece i mladih“ za 2014/2015. godinu i „Balkan INELI – inovacije u bibliotekarstvu“ za 2018. godinu. Akreditaciju dodeljuje Narodna biblioteka Srbije.
Dobitnik nagrade „Najbolji bibliotekar“ za 2013. godinu koju dodeljuje Bibliotekarsko društvo Srbije.
Odobren grant za dvomesečni boravak u Međunarodnoj biblioteci za mlade u Minhenu (jul/avgust 2015) radi pisanja stručnog rada iz oblasti dečje književnosti – o slikovnicama. Grant ponovo odobren za jednomesečni boravak u januaru 2017. godine.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Ne morate biti stalno uz računar. Seminar traje četiri nedelje i svake nedelje obrađujemo po jednu temu. Svoje aktivnosti na seminaru možete planirati prema sopstvenim obavezama.
Upoznaćete se sa pojmom književnih radionica, njihovim načinom planiranja i realizacijom sa i bez upotrebe veb alata. Imaćete mogućnosti da na osnovu datih primera iz prakse primenite iste u svom radu kao i da na osnovu njih kreirate nove. Naučićete u kojim segemntima radioničarskog rada možete koristiti predložene veb alate. Bićete sposobni da samostalno kreirate sadržaje u datim veb alatima. Znaćete samostalno da kreirate kriterijume vrednovanja realizovanih aktivnosti . Sticanjem novog iskustva i znanja , razmenom ideja obogatićete svoj rad i učiniti ga privlačnijim i vama i učenicima.
Možete koristiti računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Za potrebe ovog seminara možete koristiti i pametni telefon, mada bi vam korišćenje računara (laptop ili desktop, svejedno) bilo mnogo lagodnije.
Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla…). To je neophodno za početak, a sve ostale programe koje ćete koristiti na seminaru su više ili manje poznati, jer su ti programi deo MS Office paketa (MS Word, MS PowerPoint).
Nije neophodno da imate neko veliko predznanje, ali da biste što brže i lakše realizovali zadatke, potrebno je da niste apsolutno neupućeni u svet računara. Seminar nije preterano tehnički zahtevan, tu su i pojašnjenja na seminaru kao I detaljna objašnjenja u vezi sa upotrebom predloženih veb alata. Sigurni smo da i početnici mogu da nauče sve što je na ovom seminaru.