Veb-alatima do formativne ocene
Neakreditovan seminar
Broj bodova: 32
Trajanje: 4 sedmice
Cena: 2100 dinara
Seminar koji će najzad razjasniti probleme oko ocenjivanja, procenjivanja, sumativne ili formativne ocene. Danas, u eri onlajn nastave, napravili smo sadržaje koji će vam dati smernice kako da ocenjujete u onlajn svetu.
Obavezno!
- Nastavnicima razredne nastave
- Nastavnicima u osnovnim i srednjim školama (gimnazije, srednje stručne i umetničke škole)
- Stručnim saradnicima – psiholozima i pedagozima
- Direktorima škola
- Saradnicima u nastavi – pedagoški, andragoški asistenti i pomoćni nastavnici
Da li vi imate sličan problem?
Pored sumativnog ocenjivanja, koje predstavlja opis postignuća i angažovanja učenika na kraju neke tematske celine, proces ocenjivanja obuhvata i formativno ocenjivanje koje podrazumeva konstantno praćenje rada i angažovanja svakog učenika u toku savladavanja sadržaja nastavne teme, evidenciju postignuća i davanje preporuke za dalje napredovanje. Međutim, kako sve to postići u našim uslovima kada imamo brojna odeljenja i nedovoljno vremena?!
Kako rešiti ovaj problem?
Primenom brojnih metoda i veb-alata koji su predstavljeni u seminaru, bićete u mogućnost da ostvarite brz i jednostavan uvid u stepen znanja i razumevanja određenog sadržaja ili teme. Na osnovu dobijenih povratnih informacija koje se automatski beleže u elektronsku evidenciju, bićete u prilici da adekvatno planirate nastavu u zavisnosti od stepena usvojenosti sadržaja i na taj način pomognete svojim učenicima da napreduju, ali i da sami steknu uvid u svoje napredovanje.
- Formativno ocenjivanje – izbor ili obaveza – šta podrazumeva formativno ocenjivanje, koja je razlika između formativnog i sumativnog ocenjivanja, pravna regulativa.
- Metode formativnog ocenjivanja – prikaz metoda koje mogu koristiti i nastavnici i učenici u cilju brze i jednostavne provere ostvarenosti postavljenih ishoda.
- Veb-alati u službi formativnog ocenjivanja – predstavljanje funkcionalnosti koje pružaju određeni veb-alati (Plickers, Testmoz, AnswerGarden), formulacija zadataka, analiza rezultata, način evidencije postignuća.
- Class Dojo – Predstavljanje aplikacije Class Dojo koja omogućava brzo i efikasno vođenje evidencije o postignućima i napretku učenika, redovnosti posete časovima, izrade domaćih zadataka, uz mogućnost deljenja informacija sa roditeljima u realnom vremenu. Aplikacija omogućuje i kreiranje portfolija učenika.
Vesna Tutunović
Ja sam nastavnik engleskog jezika u Osnovnoj školi ,,Ivo Andrić“ u Beogradu. U nastavi radim petnaest godina. U radu stalno tražim izazove i ne volim rutinu, a rad sa decom upravo omogućava da se stalno menjate, usavrašavate, igrate i zabavite na nov i drugačiji način. Zanimaju me nove tehnologije i one su stalno prisutne na mojim časovima. Zato mi prelazak na nastavu na daljinu nije predstavljao problem jer sam imala priliku da sva svoja znanja i veštine primenim u novim okolnostima. Najviše od svega trudim se da učionicu otvorim ka svetu i da omogućim svojim učenicima da komuniciraju i razmenjuju znanja i iskustva sa vršnjacima iz drugih delova sveta. Autor sam udžbenika za engleski jezik i autor i realizator seminara za nastavnike engleskog jezika.
Tanja Plazinić
Master geograf, zaposlena u Gimnaziji „Patrijarh Pavle“ u Beogradu kao nastavnik geografije. Autor i urednik bloga „Geografija za tebe“. Posetilac i predavač na konferencijama i stručnim skupovima u cilju razmene iskustava i sticanju novih saznanja i njihovoj implementaciji u pedagoškoj praksi. Dobitnica nagrade na četiri konkursa namenjenih prosvetnim radnicima za uspešno izvođenje časova primenom IKT-a. Autor udžbenika iz geografije za 6, 7. i 8. razred osnovne škole, kao i metodičkih priručnika za nastavnike. Predavač za učenike 6. i 7. razreda u okviru projekta „Moja škola“ u realizaciji MPNTR, školske 2019/20. Od 2020. godine član OKC tima.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Naravno da ne. Seminar je podeljen na teme tako da se svaka tema realizuje tokom jedne nedelje. Aktivnosti su tako koncipirane da vi možete u bilo koje vreme, dinamikom koja vama odgovara, da se priključite, pratite materijal i rešavate zadatke.
Ono što smo želeli ovim seminarom jeste da sa vama podelimo praktične primere koji su već oprobani u nastavi i koji vam mogu umnogome olakšati proces praćenja učeničkih postignuča. Pošli smo od poteškoća sa kojima se nastavnici u praksi suočavaju i kreirali seminar koji nudi neka moguća rešenja da te poteškoće prevaziđete.
Svako ko koristi računar i internet svakodnevno, bilo za lične ili poslovne potrebe, već ima dovoljno znanja za upotrebu ovih alata. Ono što će olakšati rad jeste poznavanje engleskog jezika na osnovnom nivou, ali uz naša uputstva koja smo kreirali za vas, moći ćete da savladate rad na pomenutim alatima veoma lako.
Moderatori su uvek uz polaznike seminara, prate njihov rad i pomažu u praćenju sadržaja i prevazilaženju problema. Sve vreme je moguća komunikacija putem foruma i ličnih poruka, oni vas podsećaju na rokove kako biste na vreme zavrašavli zadatke. Zadaci su uvek u vezi sa obrađenim sadržajima u okviru teme i nisu preteški i demotivišući, ali i ako naiđete na poteškoće, moderatori će vam pomoći u njihovom prevazilaženju.