Vodič kroz inkluzivno obrazovanje
Neakreditovan seminar
Broj bodova: 32
Trajanje: 4 sedmice
Cena: 2100 dinara
Seminar koji mora da prođe svaki nastavnik. Rad u inkluziji se danas previše zasniva na birokratiji, ali mi smo uspeli pored administrativnog vodiča da vam predstavimo i didaktički vodič za rad po inkluzivnom planu.
Vidmo se na seminaru!
- nastavnik razredne nastave
- nastavnik predmetne nastave – osnovna škola
- nastavnik predmetne nastave – gimnazija
- nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola
- nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola
- nastavnik u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju
- nastavnik u školi za obrazovanje odraslih
- nastavnik izbornih i fakultativnih predmeta
- stručni saradnik u školi
- saradnik (pedagoški andragoški asistent i pomoćni nastavnik)
- direktor/pomoćnik direktora
Kroz naš profesionalni rad i kontakte sa kolegama shvatili smo da im je često u radu potrebna podrška kada u svom odeljenju imaju učenika koji se školuje prema IOP programu i da često nisu u potpunosti spremni da odgovore izazovima koje ovakav rad sa sobom nosi. Nastavnici često pred sobom imaju veliki izazov da prilagode nastavu učenicima sa širokim spektrom posebnih potreba u obrazovanju kako bi razvili pun potencijal učenika. Takođe, za nastavnike i školu je veoma bitno da se stvori atmosfera tolerancije i nediskriminacije kako bi se celokupan proces inkluzije učenika sa nekim vidom teškoće u učenju u školsku sredinu i socijalnu sredinu, lakše odvijao. Kako bi se ovi ciljevi ostvarili, u toku ovog seminara učesnici će se upoznati:
- sa modelima i okvirima u pristupu inkluziji i radu sa decom sa posebnim potrebama
- vrstama posebnih potreba i koje implikacije one nose za obrazovni proces (disleksija, ADHD, spektar autizma sa osvrtom na Aspergerov sindrom, disgrafija, diskalkulija, dispraksija, društvena inkluzija, slabovidi i učenici sa oštećenjem sluha)
- okvirom za kvalitetnu implementaciju inkluzije
Takođe, učesnici će biti osnaženi da primenjuju:
- strategije za rad sa učenicima sa posebnim potrebama
- strategije za razvijanje svesti o različitostima i slavljenju različitosti kod svih učenika
- strategije za saradnju sa roditeljima i njihovo aktivno učešće i podrška u planiranju nastavnog procesa i ishoda
- strategije za razvijanje inkluzivne atmosfere u školi
Pored toga, učesnici će biti osnaženi da koriste i/ ili kreiraju aktivnosti koje promovišu razvijanje timskog duha i prihvatanje različitosti, aktivnosti koje uključuju pokret, zvuk (muziku) i slikovne prikaze, aktivnosti prilagođene različitim tipovima specijalnih potreba u obrazovanju, aktivnosti koje koriste moderne tehnologije
- Teorijski okvir inkluzije – upoznavanje učesnika sa vrstam posebnih potreba i kako da ih prepoznaju kod učenika kako bi im pružili adekvatnu podršku.
- Okvir za kvalitetnu implementaciju inkluzije – upoznavanje učesnika sa zakonskim procedurama i koracima u sprovođenju IOP-a, kao i potrebnoj dokumentaciji za praćenje učenika koji nastavu pohađaju po IOP-u.
- Aktivnosti za učenike sa posebnim potrebama – upoznavanje učesnika sa vrstama aktivnosti koje mogu sprovoditi u toku nastave i vannastavnih aktivnosti, a radi razvijanja potencijala i boljeg postignuća učenika koji nastavu pohađaju po IOP-u, kao i osposobljavanja nastavnika da ih aktivno koriste.
- Završni rad – primena naučenog i izrada individualnog pedagoškog profila i plana za učenika sa posebnim potrebama.
Bojana Nikić Vujić
Radi kao nastavnik engleskog jezika u OŠ „Ivo Andrić“ u Beogradu. Tokom svog profesionalnog rada predavala je učenicima i studentima od predškolskog do fakultetskog uzrasta. Magistar je filoloških nauka- smer Metodika nastave engleskog jezika. Poseduje licencu za pedagoškog savetnika i član je komisije za Ispit za licencu. Poseduje sertifikat za trenera za obuku nastavnika i održala je brojne obuke, radionice i seminare u zemlji i inostranstvu. Učestvovala je u projektima u okviru Erazmus+ programa. Autor je više akreditovanih seminara stručnog usavršavanja, udžbenika i priručnika za nastavnike. Kao član ELTA – Udruženja nastavnika engleskog jezika jedno vreme je bila član uredničkog tima i upravnog odbora. Veruje u celoživotno učenje, voli svoj posao i trudi se da stečena znanja primeni kako bi kod učenika razvila motivisanost, samopouzdanje i želju za znanjem.
Saša Božić
Master defektolog iz Beograda. Tokom svoje profesionalne karijere radio je sa decom najrazličitijeg uzrasta, od predškolskog pa sve do srednjoškolskog. Trenutno je zaposlen u Osnovnoj školi ,,Ivo Andrić’’ iz Beograda gde obavlja poslove stručnog saradnika- defektologa i pomoćnika direktora škole. Takođe, jedan je od osnivača udruženja građana ,,Centar za inkluzivni razvoj i podršku’’. Učestvovao je u realizaciji različitih domaćih i medjunarodnih projekata koji su za cilj imali sprovođenje inkluzivne prakse.
U školskom radu nastoji da pruži stručnu pomoć i podršku učiteljima i nastavnicima u radu sa učenicima koji ispoljavaju različite oblike teškoća u učenju, a kroz individualni i grupni rad sa učenicima nastoji da im pomogne da dosegnu svoj pun edukativni potencijal. Nastoji da zajedno sa kolegama sprovodi socijalnu inkluziju u kojoj će se negovati vrednosti jednakosti i tolerancije od najranijeg uzrasta sprovođenjem različitih radionica, projekata i akcija na nivou škole i lokalne zajednice.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Slažemo se da je tema Inkluzije kompleksno pitanje, ali sa druge strane to je naša realnost i što više znanja i veština budemo imali u vezi Inkluzije, to će nam biti lakše da prilagodimo nastavu učenicima sa posebnim potrebama. Daleko je lakše kada u učionicu uđemo sa određenim znanjima šta možemo da očekujemo i opremljeni različitim aktivnostima koje će pomoći učenicima da se lakše uklope u školsku sredinu i razviju svoje potencijale.
U okviru ovog seminara upoznaćete se sa karakteristikama različitih vrsta posebnih potreba u obrazovanju, zatim se zakonskim procedurama i koracima u sprovođenju IOPa, kao i različitim praktičnim aktivnostima koje možete raditi sa vašim učenicima.
Ovaj seminar ima za cilj da postupno i kroz praktične primere uvede nastavnike u rad sa decom sa posebnim obrazovnim potrebama, kao i da vas upozna sa zakonskom regulativom i procedurama. Imajući to u vidu nije potrebno da imate predznanje ili iskustvo u radu sa učenicima sa posebnim potrebama.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, svejedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim. Nije neophodno da bude preterano jak i skup računar, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …).
Trudili smo se da lekcije na sažet i jasan način vode kroz konkretnu temu. Pojedine lekcije su obogaćene interaktivnim vežbama i zadacima što doprinosi lakšem kretanju kroz sadržaje na seminaru.