Vrednovanje rada učenika - putokaz za razvoj i napredak
Neakreditovan seminar
Broj bodova: 32
Trajanje: 4 sedmice
Cena: 2100 dinara
Seminar koji pomaže da tokom onlajn nastave vrednujemo rad učenika. I ako nisu sa nama u učionici, postoji način da odredimo njihov trud i angažovanje i to nagradimo.
Ne propustite!
- Nastavnicima razredne nastave u osnovnim školama
- Nastavnicima predmetne nastave u gimanzijama i srednjim stručnim školama
- Stručnim saradnicima i direktorima
Da li su vašim učenicima jasni kriterijumi vrednovanja njihovog rada koje primenjujete prilikom ocenjivanja? Da li su vaši učenici spremni da sami definišu kriterijume, da objektivno i kritički procenjuju sopstveni rad, kao i rad drugih učenika? Da li umeju da postave sebi ciljeve u učenju i prate sopstveni napredak? Da li vaši učenici ocenu doživljavaju kao “presudu”, ili kao smernicu za poboljšanje uspeha i dalji razvoj?
Imate li nedoumice kada treba vrednovati grupni rad učenika ili rad na projektu? Znate li koji vam veb-alati u tome mogu pomoći?
Kroz lična iskustva i primere iz prakse seminar nudi jasna uputstva kako možete rešiti mnogobrojne nedoumice koje se javljaju prilikom vrednovanja. Sva znanja, ideje i veštine koje steknete pohađajući ovaj seminar primenjivi su u praksi, a dobićete i gotove instrumente za vrednovanje kako rada učenika, tako i sopstvene prakse.
- Vrednovanje u funkciji daljeg učenja – Nedoumice sa kojima se suočavamo tokom vrednovanja. Pojam vrednovanja i njegov značaj za dalje napredovanje i razvoj učenika. Odnos između vrednovanja i ocenjivanja. Vrste i funkcije ocenjivanja. Propisi koji se odnose na vrednovanje.
- Kriterijumi vrednovanja – Značaj pažljivo izrađenih kriterijuma vrednovanja i njihovi najvažniji aspekti. Kako načiniti jasne kriterijume vrednovanja i učiniti ih dostupnim učenicima? Kako i koliko uključiti učenike u utvrđivanje kriterijuma? Kako kriterijume usaglasiti sa propisima i prilagoditi ih specifičnostima nastavnog predmeta? Kako kriterijume prilagoditi različitim nivoima obrazovnih postignuća? Primeri različitih instrumenata vrednovanja i izrada konkretnih instrumenata za odgopvarajući nastavni predmet.
- Kritičko procenjivanje i kooperativno ocenjivanje – Kako učiti učenike da kritički procenjuju svoj rad i rad drugih učenika? Praktični primeri u učionici i onlajn okruženju. Kako napraviti instrumente za vrednovanje grupnog oblika rada?
Kako organizovati grupni oblik rada u onlajn okruženju i koji se alati mogu koristiti u tu svrhu? - Ciljevi u učenju – Pojam i značaj samoregulisanog učenja. Tehnike i instrumenti za samovrednovanje (za učenike i nastavnike). Pojam učeničkog portfolija; načini i alati za njegovu izradu. Od samoprocene do unapređenja učenja – plan unapređenja nastavne prakse.
Olgica Spasojević
Profesor srpskog jezika i književnosti, zaposlena u OŠ “Petar Leković” u Požegi. Pedagoški savetnik i savetnik spoljni saradnik ŠU Užice. Saradnik brojnih obrazovnih institucija i organizacija koje se bave obrazovanjem: ZUOV, ZVKOV, Britanski savet, Fondacija Tempus, Etvining Srbija. Iskustvo u oblasti stručnog usavršavanja nastavnika stekla je kao autor i realizator više akreditovanih programa, realizator i mentor više obuka od nacionalnog značaja (Digitalna učionica, Razvoj digitalnih kompetencija, Škole za 21. vek). Iskustva iz svoje učionice deli sa kolegama objavljivanjem stručnih radova i primera dobre prakse, kao i izlaganjima na konferencijama i stručnim skupovima. Dobitnik više priznanja i nagrada za projekte realizovane sa učenicima (Etvining oznake kvaliteta, više nagrada na konkursu Digitalni čas, pobednik konkursa Magija je u rukama nastavnika).
Marija Jerevičić
Zovem se Marija Jeveričić. Profesor sam srpskog jezika, prosvetni savetnik. Rođena sam u Požegi 1973. godine. Završila sam Filološki fakultet u Beogradu, studijska grupa srpski jezik i književnost. Radim u Gimnaziji „Sveti Sava“ u Požegi, ali imam iskustvo i u radu sa učenicima osnovne škole.
Imam tu sreću da radim u školi u kojoj su učenici zainteresovani i od svojih profesora, kao takvi, zahtevaju puno angažovanje i odgovornost. Trudim se da svakom učeniku pružim podršku u radu i da svako od njih, ukoliko želi, ima priliku da iskaže svoj rad i talenat u oblasti koja ga interesuje. Deset godina sam vodila dramsku sekciju, a sada vodim recitatorsku, novinarsku i lingvističku sekciju. Više puta su mi dodeljene nagrade Društva za srpski jezik i književnost Srbije. Trenutno sam predsednik Podružnice za srpski jezik i književnost Zlatibirskog okruga.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Iako se u neki elementima preklapaju, vrednovanje je mnogo više od ocenjivanja. Seminar ne razmatra vrednovanje kao skup postupaka kojima se nastavni proces završava, već kao strategiju za unapređenje učenja, putokaz za efikasnije učenje. Na seminaru se ne razmatraju teorijske postavke ocenjivanja, već se usvajaju praktične veštine i dobijaju gotovi instrumenti za vrednovanje različitih nastavnih aktivnosti u okviru različitih nastavnih predmeta. Razmatraju se konkretni problemi koje nastavnici imaju u procesu vrednovanja i predlažu strategije za njihovo prevazilaženje.
Sadržaji koji se obrađuju na seminaru prezentovani su na interaktivan i dinamičan način, uz veliki broj praktičnih primera. Osim individualnog rada, bićete u prilici da razmenite ideje i iskustva sa kolegama, kao i da u saradnji sa kolegama vežbate primenu naučenog. Aktivnosti tokom kojih se uspostavlja interakcija između učesnika predstavljaju simulaciju nastavnog procesa koji se odvija u odeljenju – one će vam pomoći da što efikasnije primenite znanja stečena na seminaru u sopstvenoj učionici.
Ne morate biti uz računar stalno, niti u tačno određeno vreme. Aktivnosti na seminaru možete prilagoditi svom dnevnom/nedeljnom rasporedu i uskladiti sa sopstvenim obavezama. Seminar traje četiri nedelje. Svake nedelje obrađuje se po jedna tema, kojoj je potrebno posvetiti po nekoliko sati. Obavezne aktivnosti neće vam oduzeti previše vremena, ali kao i za svaki rad, i ovde važi pravilo – što mu više vremena posvetite, više ćete koristi od njega imati.
Možete koristiti računar sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim. Možete koristiti i pametni telefon, ali će rad uz računar biti lagodniji. Potrebna vam je internet konekcija i neki od programa za pregledanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla…).