Finansijska pismenost
Neakreditovan seminar
Broj bodova: 32
Trajanje: 4 sedmice
Cena: 2100 dinara
Seminar na kome ćete brzo naučiti osnove finansijske pismenosti i razumeti zbog čega su finansije značajne za svačiji život. Da li je moguće učiti i zaraditi? Završetak seminara će vam to pokazati.
- Vaspitačima u predškolskoj ustanovi
- Nastavnicima razredne nastave
- Nastavnicima predmetne nastave u osnovnoj školi
- Nastavnicima opšteobrazovnih i stručnih predmeta u srednjoj školi i gimnaziji
- Nastavnicima opšteobrazovnih i stručnih predmeta u srednjoj umetničkoj školi
- Nastavnicima u školama za obrazovanje odraslih
- Nastavnicima u školama za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju
- Direktorima ustanova
Finansijska pismenost je jedna od važnih kompetencija za život i rad u XXI veku, socijalnu uključenost i profesionalni razvoj. O važnosti i značaju finansijskog obrazovanja od najranijeg uzrasta svedoče brojna naučna istraživanja, na osnovu kojih se ono postepeno uvodi u redovne procedure i strategije obrazovnja i vaspitanja mladih.
Pitanja sa kojim se suočavaju nosioci obrazovanja i vaspitanja, kada je reč o finansijskom obrazovanju, su brojna. Izdvojili smo tek neka od njih:
- Zašto je važno da finansijsko obrazovanje mladih postoji kao poseban segment obrazovanja i vaspitanja?
- Da li je potrebna posebna edukacija i znanje nastavnika u oblasti ekonomije i razvoja kako bi kod učenika razvijao finansijske pismenosti?
- Da li se i kako kroz posebne i specifične naučne discipline mogu razvijati finansijke pismenosti kod učenika?
- Od kog uzrasta treba razvijati finansijsku pismenost?
Na ova i brojna druga pitanja pokušali smo da damo odgovore kroz program obuke „U svetu finansija – metodičke osnove za uvođenje finansijskog obrazovanja u programe nastave i učenja“.
Ono što je od posebnog značaja nastavnicima i vaspitačima za sprovođenje programa finansijskog obrazovanja mladih, je oblikovanje ličnih kompetencija u oblasti ekonomskih znanja i povezivanje tih kompetencija sa metodičkim i drugim okvirima savremene obrazovne tehnologije.
- Osnove finansijske pismenosti – U ovoj temi upoznaćemo vas sa osnovnim elementima finansijke pismenosti i obrazovanja mladih, sa položajem i značajem koje finansijsko obrazovanje ima u našem obrazovnom sistemu i mogućnostima implementacije programa finansijskog obrazovanja kroz postojeće okvire programa nastave i učenja i osnove predškolskog obrazovanja i vaspitanja. Upoznaćemo se sa osnovnim pojmovima i terminima u upotrebi u finansijskom obrazovanju i svetu ekonomije, kako bismo bolje sagledali funksionisanje ekonomskih sistema i znanja koje treba da obezbedimo učenicima na kraju formalnog školovanja, kako bi sami bili sposobni da dolaze do kapitala i njime efikasno raspolažu, a na ličnu dobrobit i dobrobit društva u celini.
- Planiranje potrošnje i ostvarivanje ušteda – Na početku ćemo sagledati mesto i ulogu potrošnje u sistemu ekonomske nauke. Nakon toga ćemo se baviti kreditima i donošenjem odluka o zaduživanju. Definisaćemo štednju i osiguranje i videti u čemu je njihova suština i značaj u savremenom društvu. Sagledaćemo mesto i značaj cirkularne ekonomije i upoznati se sa pojmom održivog razvoja. Za kraj ove teme predstavićemo i par veb aplikacija pomoću kojih možete da planirate i pratite izvršenje kućnog budžeta. Sagledaćemo i određene mogućnosti primene svega naučenog u obrazovanju i vaspitanju mladih, odnosno mogućnosti da kod mladih razvijate pomenuta znanja i veštine kroz nastavu i druge aktivnosti.
- Finansije u digitalnom svetu – Od posebnog značaja i obrazovanje mladih za finansijko poslovanje, ponudu, potražnju i druge transakcije u virtualnom i onlajn okruženju. Kroz ovu temu ćemo se upravo baviti neophodnim znanjima i veštinama, za uspešno, a pre svega bezbedno finansijsko poslovanje putem interneta. Upoznaćemo vas sa funkcionisanjem platnog prometa, platnih kartica i zaštitom i pravima potrašača kroz poslovanje u onlajn okruženju, ali i najsavremenijim vidom trgovine kroz sveprisutnije kriptovalute. Za kraj govorićemo i o digitalnom marketingu, iz ugla potrošača, ali i kretaora digitalnih medija, odnosno onoga koji kroz digtalni marketing želi da ostvari određeni uticaj na tržištu.
- Učiš i zarađuješ – da li je to moguće? – U poslednjoj temi pokušaćemo da konkretizujemo stečena znanja kroz značaj, mogućnosti i primenu u radu ustanova obrazovanja i vaspitanja. Kroz ovu temu napravićemo osvrt na osnivanje učeničkih zadruga, projektne i druge aktivnosti kroz koje se može ostvariti finansijka/materijalna dobit u ustanovi. Za kraj ove teme upoznaćemo se i sa pojmom poslovne etike i načinima njenog razvijanja kod učenika.
Marija Stošić
Profesor razredne, pedagoški savetnik. Stalno zaposlena u OŠ „Đura Jakšić“ Konarevo. Član Nadzornog odbora Kraljevačkog društva učitelja; autor, organizator i realizator projekta za međuškolsku saradnju. Autor je, organizator i realizator nekoliko projekata usmerenih na razvoj ekološke svesti kod učenika, bavljenje sportom u prirodi i vraćanje prirodi. Autor i realizator dva akreditovana programa stručnog usavršavanja nastavnika i vaspitača koji su akreditovani za naredne tri školske godine. Autor više radova publikovanih u stručnim Zbornicima, kao i radova publikovanih metodičkih aparatura. Dobitnik je mnogih nagrada i priznanja. Njenu potpuniju biografiju možete pogledati na ličnog blogu ucmarija.wixsite.com/marija/nasha-shkola
Milan Filipović
Milan je završio Ekonomski fakultet u Nišu, 2006. godine i stekao zvanje diplomirani ekonomista. Nedugo zatim, počeo je da radi na mestu nastavnika ekonomske grupe predmeta u jednoj srednjoj stručnoj školi. Trudi se da nastavu obogati i osavremeni primenom novih nastavnih metoda, sa svojim učenicima redovno ušestvuje na takmičenjima iz ekonomije i preduzetništva. Voli računare i trudi se da ih primeni u svim oblastima nastavnog rada. Pristalica i pobornik koncepta celoživotnog učenja. Zaljubljenik u zdravu i čistu prirodu, slobodno vreme provodi pokraj vode, uživa u čarima rekreativnog ribolova.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Naravno da “ne”. Kroz formalno obrazovanje ranije se nije posvećivala velika pažnja finansijkom obrazovanju, pa su nam mnoge stvari ostale nepoznanica. Kako smo tokom godina, po formalnom obrazovanju, razvijali mnoge druge veštine i znanja koje su nam značile kako za posao, tako i za privatan život, možda je pravi trenutak da i u pomenutoj oblasti razvijamo određene kompetencije. Nije teško, a može da koristi.
Kroz ovaj program obuke pokušaćemo da ukažemo na sve elemente finansijskog obrazovanja mladih, koje u uslovima savremene ekonomije i tržišta rada postaje sve neophodnije, kao i na brojne nastavne i vannastavne aktivnosti, modele i tehnike rada kojima se na efikasan način može razvijati finasijska pismenost kod učenika/dece. Unapređivanjem kompetencija u oblasti finansijkog obrazovanja, pozitvno se održava i u pogledu ličnog finasijskog poslovanja nastavnika/vaspitača, odnosno zaposlenog u ustanovi obrazovanja i vaspitanja.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.
Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla i slično). To je neophodno za početak. Tokom seminara koristićemo MS Word koji je deo MS Office paketa i veb – programe za obradu podataka kroz koje će vas voditi moderatori programa.
Nije neophodno da imate neko veliko predznanje, ali da biste što brže i lakše realizovali zadatke, potrebno je da niste apsolutno neupućeni u svet računara. Seminar nije tehnički zahtevan, a tu su i pojašnjenja na seminaru koja će pomoći da pojedine začkoljice prevaziđete. Sigurni smo da i početnici mogu da nauče sve što je na ovom seminaru.