Ekskurzije kao obrazovni resurs
Neakreditovan seminar
Broj bodova: 32
Trajanje: 4 sedmice
Cena: 2100 dinara
Seminar koji će vratiti važnost, snagu i kvalitet ekskurzija. Pokazaćemo kako da bezbolno pripremite i još bezbolnije realizujete ekskurziju. Većina nas zna u šta su se danas pretvorile ekskurzije i red je da ih vratimo u sistem obrazovanje.
Neophodan seminar!
- Nastavnicima razredne nastave
- Nastavnicima predmetne nastave u osnovnoj školi
- Nastavnicima opšteobrazovnih predmeta u srednjoj stručnoj i umetničkoj školi
- Nastavnicima predmetne nastave u gimnazijama
- Nastavnicima stručnih predmeta u srednjoj stručnoj i umetničkoj školi
- Stručnim saradnicima u školama
- Nastavnicima izbornih i fakultativnih predmeta
- Vaspitačima
- Direktorima škola
- Pomoćnicima direktora
Da li vi imate sličan problem?
Odlazak na eksurziju je glavobolja koju ne možete da izbegnete. U moru tehničkih obaveza koje, kao odeljenjski starešina imate, ulažete ogroman napor da obezbedite obrazovnu funkciju ekskurzije (kao što i predviđaju dokumenti koji regulišu ovu oblast), a, ipak, ne uspevate da implementirate nastavne sadržaje različitih predmeta (pogotovu onih koje ne predajete) u sadržaje eksurzije. Nemate utisak da su učenici iskoristili ponuđene sadržaje za proširivanje stečenih znanja i povezivanje školskih sadržaja sa sadržajima ekskurzije u cilju formiranja sistema znanja, boljeg razumevanja učenog i razvijanja kompetencija.
Kako rešiti ovaj problem?
Kroz seminar ćemo se upoznati sa pravnim okvirima organizacije i realizacije nastavne ekskurzije. Proći ćemo kroz sve korake u organizaciji i realizaciji. Saznaćemo ko su nosioci određenih aktivnosti u planiranju, pripremi i realizaciji, ali i ukazati na dobiti timskog rada nastavnika. Po završetku obuke ćete biti u stanju da osmislite i realizujete različite edukativne aktivnosti na nastavnoj ekskurziji, u skladu sa postavljenim ishodima predmeta i u cilju razvijanja kompetencija učenika. Bićete u stanju da u svojoj školi učestvujete u timskoj pripremi ekskurzije u cilju da se što bolje iskoriste njeni obrazovni kapaciteti. Kroz izradu zadataka kreiraćete sopstvene nastavne resurse koje ćete moći da koristite u budućem radu.
- O ekskurziji – definisaćemo pojmove nastavna ekskurzija, studijsko putovanje i nastava u prirodi; upoznaćemo se sa pravilnicima koji regulišu pitanja organizacije i realizacije nastavne ekskurzije; cilj teme je da se otklone neke nedoumice koje se javljaju u procesu planiranja, pripreme, organizacije i realizacije nastavne ekskurzije i podele uloga među akterima u donošenju odluka u vezi sa tim.
- Didaktičko-metodičke odrednice nastavne ekskurzije – predstavićemo vezu između timskog rada, nastavnih principa i ishoda nastave s jedne strane, i nastavne ekskurzije s druge strane; pokazaćemo kako da motivišete učenike i nastavnike za zajednički rad i kako da ga organizujete.
- Faze u sprovođenju pripreme, organizacije i realizacije nastavne ekskurzije – kroz date primere i objašnjenja prikazaćemo ceo put planiranja, pripreme, realizacije i evaluacije nastavne ekskurzije i kako da izrađujete program ekskurzije, ankete i izveštaj.
- Nastavna ekskurzija kao projekat – kroz date primere i objašnjenja ćemo prikazati kako se aktivnosti nastavne ekskurzije mogu isplanirati i realizovati kroz projekat.
Svetlana Paunović
Učiteljica sa tridesetogodišnjim iskustvom u radu u kombinovanom odeljenju. Evaluator udžbenika za 1. i 2. razred osnovne škole. 2018. bila spoljni saradnik ZVKOV-a. Koautor i prezenter nekoliko objavljenih primera iz prakse („Kreativna škola“, „Digitalni čas“, „Sabor učitelja“, „Saznali na seminaru,primenili u praksi“). Član eTwinning portala i dobitnik Evropske i Nacionalni oznaka kvaliteta za realizovane projekte. Koautor rada prezentovanog na međunarodnoj konferenciji u Klužu (Rumunija) i prezenter rada na konferenciji u Velikom Gradištu. Voli da radi na svoj način i intrigira pažnju učenika. Da nije učiteljica brinula bi o napuštenim životinjama i ispravljala krive Drine :).
Moma Paunović
Učitelj sa tridesetogodišnjim iskustvom u radu u kombinovanom odeljenju. Tokom karijere menjao škole i pozicije (1998-2000 – nastavnik u dopunskoj školi u Francuskoj, 2014-2016 – pomoćnik direktora). Evaluator udžbenika za 1. i 2. razred osnovne škole. 2018. bio spoljni saradnik ZVKOV-a. Koautor nekoliko objavljenih primera iz prakse („Kreativna škola“, „Digitalni čas“, „Sabor učitelja“). Voli elektronske seminare, jer dopuštaju raspolaganje sopstvenim vremenom. U nastavi prati dečju radoznalost.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Tokom ovog seminara kreiraćete jedan konkretan proizvod koji ćete vi lično razvijati i prilagođavati u skladu sa potrebama svog budućeg rada. Osim toga steći ćete veštinu prilagođavanja nastavnih sadržaja, konkretnim objektima i situacijama. Osvestićete koliko je važan timski rad i međusobna podrška nastavnika za postizanje uspeha.
To najviše zavisi od vašeg predznanja u smislu poznavanja pravnih normi. U prve dve teme biće dovoljno 2-3 časa nedeljno, za iščitavanje lekcija i izradu zadataka. Treća i četvrta tema su nešto zahtevnije. U te dve nedelje biće vam potrebno 1-2 sata dnevno, kako biste kvalitetno uradili zadatke.
Za praćenje ovog seminara i izradu zadatka Vam je dovoljan računar i internet konekcija. U izradi zadataka biće vam potreban i program nastave i učenja za razred i predmet koji predajete. Ukoliko ih ne možete nabaviti u štampanom obliku, možete ih naći na sajtu ministarstva i ZUOV-a. Po potrebi ćemo linkove kao ovim dokumentima postaviti naknadno.
Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). To je neophodno za početak, a sve ostale programe koje ćete koristiti na seminaru su više ili manje poznati, jer su ti programi deo MS Office paketa.
Dovoljno je da za prvu i drugu temu izdvojite po jedan dan, dok vam je za treću i četvrtu neophodno da izdvojiti i barem sat ili dva dnevno.