Primena projektnog planiranja u predškolskoj ustanovi
Broj u katalogu: 738
Broj bodova: 32
Trajanje: 4 sedmice
Cena: 3400 dinara
K3 – kompetencije za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika
P2 – Metodika rada sa decom/učenicima kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška (rad sa decom iz osetljivih grupa, decom sa smetnjama u razvoju, migrantima…)
Odluku o akreditaciji programa možete pogledati ovde: Odluka
- Vaspitačima u predškolskoj ustanovi
- Medicinskim sestrama – vaspitačima
- Stručnim saradnicima u predškolskoj ustanovi
- Saradnicima u nastavi – pedagoški, andragoški asistenti i pomoćni nastavnici
Da li vi imate sličan problem?
Primena projektnog planiranja i Novih osnova programa „Godine uzleta“ u okviru predškolskih ustanova bazira se na planiranju projekata koji uključuju sadržaje i aktivnosti do čije se realizacije dolazi na osnovu interesovanja dece. Veoma je bitno da se prate dečiji predlozi, afiniteti i ideje, da se beleže kao i da se podstiče istraživanje, vršnjačko učenje i stvaranje inspirativnog prostora. Angažovanje porodice, lokalne zajednice, eksperata doprinosi kvalitetnijem razvoju projekata, daje mogućnost deci da lakše upoznaju neposredno okruženje i sredinu koja ih okružuje. Za vaspitača je važno da stvori uslove u kojima može da primeni posmatranje, planiranje i realizaciju rada kroz individualizaciju, integrisani pristup, projektno planiranje što zahteva veliki angažman, sposobnost organizacije i saradnje.
Kako rešiti ovaj problem?
Projektne aktivnosti u vrtiću doprinose razvoju kreativnosti, samostalnosti, negovanju prijateljstva, otvorenosti, istrajnosti, samopouzdanja. Takođe, one promovišu razne programe koji nastaju kroz zajedničko učešće dece, odraslih, vršnjaka, primenu različitih materijala u inspirativnom i prilagođenom prostoru. Osim navedenog, projektne aktivnosti doprinose i razvoju timskog duha kod dece ali i razvoju kritičkog mišljenja. Integrisani pristup i projektno planiranje doprinose razvoju svih dečijih potencijala, snaga, interesovanja, sposobnosti, vršnjačkog učenja. Stvaranje stimulativne sredine i primena začudnih materijala stvaraju uslove za manipulisanje, eksperimentisanje i istraživanje raznih sadržaja sa fokusom na dečije interesovanje koje mi kao vaspitači treba da pratimo, negujemo i podržimo. Sa ovim temama i sadržijama ćete imati mogućnost da se upoznate na seminaru, a na kraju dobijate i kompletnu projektnu dokumentaciju i projektnu aktivnost koju možete realizovati u vrtiću.
- Integrisano učenje u vrtiću – Teorijske osnove integrisanog učenja kroz planiranje projekta i realizacija projekata u okviru raznih prostornih celina u vrtiću; organizacija, stvaranje i planiranje inspirativne sredine (formiranje prostornih celina, materijali, predmeti i sl.); praktična primena integrisanog učenja; povezanost integrisanog učenja sa kooperativnim i vršnjačkim učenjem.
- Projektno planiranje u vrtiću – Primeri i mogućnosti planiranja, realizacije projektnog planiranja u vaspitnim grupama; planiranje aktivnosti na osnovu interesovanja dece; primena projekata u okviru vaspitnih grupa ili na nivou radnih grupa; tehnike posmatranja dece (ZŽN, grozd) i njihova uloga i primena u radu; otkrivanje dečjih interesovanja.
- Faze projekta – Mogući načini otvaranja, razvijanja i zatvaranja projekata, kao i mogućnosti prezentovanja; načini i mogućnosti dokumentovanja projekta; uključivanje eksperata, porodice, lokalne zajednice; povezivanje projekta sa raznim oblicima učenja i izrada prateće dokumentacije koja prati realizaciju samog projekta.
- Izrada projekta – Dokumentovanje projekta, primeri realizovanih projekata iz prakse, iskustva iz prakse, dokumentovanje kroz dečiji i grupni portfolio, mogući načini dokumentovanja projekata kroz izveštaj i priču o projektu.
Ivanka Gurinović Rokvić
Master vaspitač, uža specijalistička oblast Savremena metodika razvoja govora. Zaposlena kao vaspitač u predškolskoj ustanovi u mešovitoj uzrasnoj grupi dece (od 3 godine do polaska u školu). Radeći sa mešovitim uzrastom uvidela je značaj međusobne saradnje, učenja jednih od drugih, primene kooperativnih aktivnosti i igara. To su, uz partnerstvo u učenju, osnove na kojima temelji svoj rad. Negujući saradnju među učesnicima procesa učenja i podsticanjem dečijih interesovanja i afiniteta došla je do zaključaka koje je uobličila u nekoliko programa obuke stručnog usavršavanja koji su usmereni na rad u meštovitim uzrasnim grupama i primenu projektnog planiranja i učenja u radu sa decom predškolskog uzrasta. Rezultate svojih istraživanja i primere prakse je prezentovala na više stručnih skupova.
Kornelija Kovač
Po zvanju sam master vaspitač, uža specijalistička oblast – Savremena metodika upoznavanja okoline. U okviru neposrednog rada sa decom akcenat stavljam na primenu projektnog planiranja već dugi niz godina. Aktivno se trudim da dete prihvatim kao ravnopravnog partnera u učenju, igri i istraživanju. Kroz razne načine i angažovanje trudim se da angažujem porodicu, lokalnu zajednicu i eksperte u realizaciji projektnih sadržaja. Rado razmenjujem iskustva stečena na raznim edukacijama, seminarima, primere iz prakse nesebično delim sa koleginicama u koleltivu. Trudim se da u radu što kvalitetnije primenjujem i realizujem projekte u skladu sa novim programom „Godinama uzleta“.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Nakon seminara znaćete kako planirati projekte prateći dečija interesovanja, predloge, afinitete; kako prilagoditi i stvoriti inspirativnu i provokativnu sredinu za istraživanje i učenje; kako realizovati aktivnosti prateći interesovanja dece; kako ponuditi pravu „provokaciju“ i izabrati materijale za rad sa decom; upoznaćete načine praćenja i beleženja dečjih interesovanja primenom tehnika posmatranja kao i moguće načine dokumentovanja efekata realizovanih projekata.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim. Nije neophodno da bude preterano jak i skup računar, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Veoma je korisno da imate pametni telefon sa fotoaparatom, ali nije neophodno.
Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …).
Nije neophodno da imate neka velika predznanja, ali da biste što brže i lakše realizovali zadatke, potrebno je da niste početnik. Seminar spada u srednje zahtevne seminare, tako da je potrebno da znate da rukujete najosnovnijim paketom MS Office.