Domaći zadatak u funkciji povećanja učeničkih postignuća

Kataloški broj: 519
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara

* Sadržaj ovog seminara isti je kao i sadržaj seminara Domaći zadatak u funkciji povećanja učeničkih postignuća iz prethodnog kataloga. U slučaju da ste pohađali stari seminar, ne morate ovaj.

Seminar na kome ćete naučiti da kreirate podsticajne i unikatne zadatke za svoje učenike i osmislite postupke za njihovu procenu.

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png
  • Nastavnik razredne nastave.
  • Nastavnik predmetne nastave – osnovna škola.
  • Nastavnik predmetne nastave – gimnazija.
  • Nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola.
  • Nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola.
  • Nastavnik u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju.
  • Nastavnik u školi za obrazovanje odraslih.
  • Nastavnik opšteobrazovnih predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi.
  • Nastavnik izbornih i fakultativnih predmeta.

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Potrebno je da imate osnovno znanje rukovanjem kompjuterom i internetom i da koristite bar jedan internet pretraživač (mi preporučujemo Google Chrome).

Sve drugo što je potrebno da znate o ovoj temi, naučićete na seminaru.

O seminaru

Da li vi imate sličan problem?

“O, ne! Opet imamo domaći!” Da li i vi čujete često takve komentare učenika kada želite da im zadate domaći zadatak? Mislimo da može biti i drugačije. Pokušaćemo da vam pomognemo da napravite zanimljive, kreativne i za učenike izazovne zadatke.

Kako rešiti ovaj problem?

Na ovom seminaru ćete naučiti da kreirate kreativne domaće zadatke, koje će učenici želeti da rade. Osim toga, kreiranje domaćih zadataka uz pomoć onlajn veb-alata, poboljšaće vaše i učeničke digitalne kompetencije, ali i uštedeti vam vreme prilikom pregledanja radova. Na kraju ćete kreirati svoje domaće zadatke koje ćete moći odmah posle seminara da koristite u učionici. Osim toga, dobićete i pristup bazi domaćih radova, koja će se formirati u toku trajanja seminara.

Teme seminara

Tema 1 - Kako prilagoditi domaće zadatke učenicima?

U uvodnom delu seminara upoznaćete se sa ulogom domaćih zadataka u nastavnom procesu i saznati o čemu sve treba da vodimo računa prilikom njihovog zadavanja.

Upoznaćete se i sa jednim jednostavnim, a zanimiljivim veb-alatom koji vam može pomoći da izradite domaće zadatke koje će učenici voleti da rade.

Tema 2 - Domaći zadaci kao izazov za učenike

U drugoj temi ćete proširiti svoje znanje o domaćim zadacima i kroz konkretne lekcije, jasna uputstva i praktične primere naučiti kako da što bolje koncipirate zadatke za učenike.

Susrešćete se sa zagonetnim pitanjima čija je svrha da zagolicaju maštu i um vaših učenika i jednim zanimljivim veb alatom za njihovo postavljanje.

Tema 3 - Praćenje i vrednovanje postignuća učenika kroz domaće zadatke

Da bi domaći zadatak bio uspešan, važno je da osmislimo blagovremenu i kvalitetnu povratnu informaciju, kao i da osmislimo mehanizme za njegovu procenu. Upravo ćemo se time baviti u trećoj temi seminara.

Predstavićemo vam i Gugl-upitnik u funkciji evaluacije domaćeg zadataka.

Tema-4

Tema 2 - Domaći zadaci kao izazov za učenike

U drugoj temi ćete proširiti svoje znanje o domaćim zadacima i kroz konkretne lekcije, jasna uputstva i praktične primere naučiti kako da što bolje koncipirate zadatke za učenike.

Susrešćete se sa zagonetnim pitanjima čija je svrha da zagolicaju maštu i um vaših učenika i jednim zanimljivim veb alatom za njihovo postavljanje.

Tema-4

Tema 4 - Završni zadatak: Vršnjačka radionica - ocenimo domaće zadatke

Poslednja tema seminara posvećena je izradi krajnjeg produkta – domaćeg zadatka za učenike.

Okušaćete se i u vršnjačkoj radionicu u okviru koje ćete imati priliku da procenite radove drugih učesnika.

Ishodi seminara

Po završetku obuke očekuje se da će učesnici obuke biti osposobljeni da:

  • prilagođavaju domaće zadatke učenicima prema njihovim uzrasnim karakteristikama, interesovanjima i mogućnostima,
  • osmišljavaju i izrađuju podsticajne i izazovne zadatke za učenike koristeći različite veb alate,
  • koristite različite metodičke postupke koji obezbeđuju kvalitet domaćeg zadatka,
  • koriste Blumovu taksonomiju pri osmišljavanju i izradi domaćeg zadatka za učenike,
  • kreiraju uputstvo za izradu domaćeg zadatka i kriterijume za njegovo ocenjivanje,
  • osmisle blagovremenu i svrsishodnu povratnu informaciju o domaćem zadatku učenika.

Autori seminara

Vera Isailović

Vera Isailović

Ja sam nastavnica istorije i prosvetni savetnik. Veći deo svoj dugogodišnjeg staža od preko 30 godina sam radila u osnovnoj školi. Mislim da je tehnologija donela veliku promenu u obrazovanju i da treba da je iskoristimo na najbolji način. Dobitnik sam mnogih nagrada, koautorka više oflajn i onlajn seminara, Fulbrajtov stipendista i na svom YouTube kanalu imam oko stotinu videa koje koristim u radu sa učenicima u obrnutoj učionici.

Jugoslava-Lulic-juga

Jugoslava Lulić

Nastavnica sam srpskog jezika i književnosti u srednjoj stručnoj školi, autorka, moderatorka (uglavnom onlajn) seminara od kojih sam neke i dizajnirala. Volim da istražujem, eksperimentišem i putujem. O svemu tome pišem na svom blogu Učenje kroz avanturu. Dobitnica sam više nagrada u oblasti kreativnog korišćenja IKT u nastavi. Posebno sam ponosna na priznanje Đorđe Natošević koje sam dobila za izvanredna postignuća u nastavi. Svoja znanja i iskustva želim da podelim sa svim nastavnicima koji to žele i spremni su na izazov doživotnog učenja, kako bismo zajedno stvarali kvalitetniju nastavu primerenu XXI veku i društvu znanja.

Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Na ovom seminaru usavršićete vaše digitalne veštine. Osim toga naučićete da kreirate svoje unikatne domaće zadatke za vaš predmet, ali i kriterijume za ocenjivanje tih zadataka.

Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, svejedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim. Nije neophodno da bude preterano jak i skup računar, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …).

Nisu potrebna napredna znanja, dovoljno je da koristite internet pretraživač i imejl komunikaciju. Sve ostalo naučićete na seminaru.

  • LinoIt – virtuelna tabla/pano za postavljanje stikera i podsetnika.
  • Tricider – alat za onlajn brejnstorming.
  • Vojstred – alat za grupnu komunikaciju i deljenje sadržaja na internetu.
  • Gugl upitnik – alat za onlajn upitnike i testove.

Primeri radova sa seminara

Odluka o akreditaciji