Izrada animativne pozorišne predstave i igrice u Skreču

Kataloški broj: 358
16 bodova
2 nedelje
3000 dinara

* Sadržaj ovog seminara isti je kao i sadržaj seminara ProgramIgranje – programiranje igre i igranje programiranjem iz prethodnog kataloga. U slučaju da ste pohađali stari seminar, ne morate ovaj.

Seminar na kojem se uči blokovsko programiranje.

Našom obukom ćete savladati veštine programiranja u programu Skreč i njihovom primenom razviti kod učenika kreativnost, preduzetnički duh, digitalne kompetencije, društvene i građanske komeptencije.

Kome je seminar namenjen?

Zamisljeni_kamen_1.png
  • Nastavnicima razredne nastave.
  • Nastavnicima tehničkog i informatičkog obrazovanja.
  • Nastavnicima informatike u osnovnim školama.
  • Nastavnicima matematike i fizike.
  • Nastavnicima računarstva i informatike u gimnazijama i srednjim stručnim školama.
  • Nastavnicima programiranja.
  • Nastavnicima tehnike i tehnologije.
  • Stručnim saradnicima prilikom određivanja profesionalne orjentacije za učenike završnih godina.

Svim nastavnicima koji žele da koriste i razviju algoritamski način razmišljanja kod svojih učenika.

Potrebna predznanja za ovaj seminar

Nisu potrebna velika predznanja, potrebno je da poznajete osnove korišćenja računara, interneta i imejl naloga. Sve ostalo je lako naučiti na samom seminaru.

O seminaru

Na začetku smo industrijske revolucije 4.0. Sa njenim razvojem širi se i veliki broj socioloških, demografskih, tehnoloških promena. Svaka od navedenih promena utiče i na razvoj društva. Razvojem veštačke intelegencije, robotike i sl. možemo zakoračiti u svet industrijske revolucije.4.0. Dakle, ideja našeg seminara je digitalizujemo na neki način nastavu. U tome nam može pomoći Web alat – Scratch.Kreativnost nastavnika u Skreču omogućava i nastavnicima i učenicima da kreiranjem svojih programa dođu do više različitih rešenja za istu prostu ili složenu problemsku situaciju.

Teme seminara

Tema 1 - Animiraj pozorišnu predstavu

Na početku ove teme učimo o samom Skreču i programiranju u istom. Kada naučimo osnove u Skreču, ideja je da animiramo neke nastavne sadržaje i kreiramo male pozorišne predstave. Navešćemo nekoliko primera iz nastave u kojima bi se uočila povezanost znanja iz nauka, matematike, tehnike i tehnologije. Na osnovu tih primera, moći ćete da kreirate i animirate svoje lekcije.

Tema 2 - Kreiraj igricu

Ova tema je posvećena igricama. Naučićete kako da ih kreirate. U ovoj temi srešćemo se orjentacijom u ravni, koordnatnim sistemom, tumačenjem promenljivih i sl. Želja nam je da bez obzira čime se mladi bave, zapravo shvate da je ovakav način proučavanja nastavnog sadržaja osnova ekonomskog razvoja 21. veka. Tema obiluje tekstualnim lekcijama, ali i velikim brojem video sadržaja.

Ishodi seminara

Po završetku seminara:

  • Naučićete osnove blokovskog programiranja.
  • Kreiraćete osnovne animacije.
  • Kreiraćete igrice.
  • Razumećete ulogu Skreča u nastavi.
  • Predstavićete svoj nastavni sadržaj primenom Web alata Scratch.

Autori seminara

Marija Rafajlović Stojković

Marija Rafajlović Stojković

Diplomirani profesor matematike od 2002. godine i magistar matematičkih nauka od 2011. godine. Trenutno profesor matematike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji. Na PMF-u u Kragujevcu angažovana za rad u “Matematičkoj radionici” na tri godine. Od šk. 2007/2008. godine radi kao istraživač – pripravnik za užu naučnu oblast Geometrija na Institutu za matematiku i informatiku, mentor u Centru za talente Kragujevac. Jedan od predavača na obuci za nastavnike predavače u onlajn školi „Goluxland“, autor kursa za osnovce u edukativnom centru „KidHub“.

Miloš Milosavljević

Miloš Milosavljević

Profesor tehničkog obrazovanja, doktorand na Fakultetu inženjerskih nauka, realizator obuka u organizaciji Društva informatičara Srbije i ZUOV-a, evaluator udžbenika za informatiku i računarstvo za peti razred. Sve ovo postiže zahvaljujući biciklizmu, planinarenju i naravno učenju.

Znak pitanja

Najčešća pitanja i odgovori o seminaru

Nakon ovog seminara znaćete da koristite igrolike programske alate, moći ćete da izradite animacije i jednostavne igrice i da koristite veb servis Scratch u nastavi.

Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.

Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). To je neophodno za početak, a sve ostale alate neophodne za kreiranje projektne nastave dobićete na samom seminaru, kao i uputstvo za rad sa njima.

Nisu potrebna velika predznanja, potrebno je da poznajete osnove korišćenja računara, interneta i imejl naloga. Sve ostalo je lako naučiti na samom seminaru.

Odluka o akreditaciji