Izrada animativne pozorišne predstave i igrice u Skreču
Kataloški broj: 358
16 bodova
2 nedelje
4000 dinara
* Sadržaj ovog seminara isti je kao i sadržaj seminara ProgramIgranje – programiranje igre i igranje programiranjem iz prethodnog kataloga. U slučaju da ste pohađali stari seminar, ne morate ovaj.
Seminar na kojem se uči blokovsko programiranje.
Našom obukom ćete savladati veštine programiranja u programu Skreč i njihovom primenom razviti kod učenika kreativnost, preduzetnički duh, digitalne kompetencije, društvene i građanske komeptencije.
Kome je seminar namenjen?
- Nastavnicima razredne nastave.
- Nastavnicima tehničkog i informatičkog obrazovanja.
- Nastavnicima informatike u osnovnim školama.
- Nastavnicima matematike i fizike.
- Nastavnicima računarstva i informatike u gimnazijama i srednjim stručnim školama.
- Nastavnicima programiranja.
- Nastavnicima tehnike i tehnologije.
- Stručnim saradnicima prilikom određivanja profesionalne orjentacije za učenike završnih godina.
Svim nastavnicima koji žele da koriste i razviju algoritamski način razmišljanja kod svojih učenika.
Potrebna predznanja za ovaj seminar
Nisu potrebna velika predznanja, potrebno je da poznajete osnove korišćenja računara, interneta i imejl naloga. Sve ostalo je lako naučiti na samom seminaru.
O seminaru
Na začetku smo industrijske revolucije 4.0. Sa njenim razvojem širi se i veliki broj socioloških, demografskih, tehnoloških promena. Svaka od navedenih promena utiče i na razvoj društva. Razvojem veštačke intelegencije, robotike i sl. možemo zakoračiti u svet industrijske revolucije.4.0. Dakle, ideja našeg seminara je digitalizujemo na neki način nastavu. U tome nam može pomoći Web alat – Scratch. Kreativnost nastavnika u Skreču omogućava i nastavnicima i učenicima da kreiranjem svojih programa dođu do više različitih rešenja za istu prostu ili složenu problemsku situaciju.
Teme seminara
Tema 1 - Animiraj pozorišnu predstavu
Na početku ove teme učimo o samom Skreču i programiranju u istom. Kada naučimo osnove u Skreču, ideja je da animiramo neke nastavne sadržaje i kreiramo male pozorišne predstave. Navešćemo nekoliko primera iz nastave u kojima bi se uočila povezanost znanja iz nauka, matematike, tehnike i tehnologije. Na osnovu tih primera, moći ćete da kreirate i animirate svoje lekcije.
Tema 2 - Kreiraj igricu
Ova tema je posvećena igricama. Naučićete kako da ih kreirate. U ovoj temi srešćemo se sa orjentacijom u ravni, koordnatnim sistemom, tumačenjem promenljivih i sl. Želja nam je da bez obzira čime se mladi bave, zapravo shvate da je ovakav način proučavanja nastavnog sadržaja osnova ekonomskog razvoja 21. veka. Tema obiluje tekstualnim lekcijama, ali i velikim brojem video sadržaja.
Autori seminara
Marija Rafajlović Stojković
Diplomirani profesor matematike od 2002. godine i magistar matematičkih nauka od 2011. godine. Trenutno profesor matematike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji. Na PMF-u u Kragujevcu angažovana za rad u „Matematičkoj radionici“ na tri godine. Od šk. 2007/2008. godine radi kao istraživač – pripravnik za užu naučnu oblast Geometrija na Institutu za matematiku i informatiku, mentor u Centru za talente Kragujevac. Jedan od predavača na obuci za nastavnike predavače u onlajn školi „Goluxland“, autor kursa za osnovce u edukativnom centru „KidHub“.
Miloš Milosavljević
Profesor tehničkog obrazovanja, doktorand na Fakultetu inženjerskih nauka, realizator obuka u organizaciji Društva informatičara Srbije i ZUOV-a, evaluator udžbenika za informatiku i računarstvo za peti razred. Sve ovo postiže zahvaljujući biciklizmu, planinarenju i naravno učenju.
Najčešća pitanja i odgovori o seminaru
Nakon ovog seminara znaćete da koristite igrolike programske alate, moći ćete da izradite animacije i jednostavne igrice i da koristite veb servis Scratch u nastavi.
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.
Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). To je neophodno za početak, a sve ostale alate neophodne za kreiranje projektne nastave dobićete na samom seminaru, kao i uputstvo za rad sa njima.
Nisu potrebna velika predznanja, potrebno je da poznajete osnove korišćenja računara, interneta i imejl naloga. Sve ostalo je lako naučiti na samom seminaru.