Prirodni vrtić
Neakreditovan seminar
Broj bodova: 32
Trajanje: 4 sedmice
Cena: 2100 dinara
Ovaj seminar je vodič od A do Š (ili Ž, kako više volite) za organizaciju aktivnosti u prirodi. Neophodan svim vaspitačima da decu „drže“ još malo duže van novih tehnologija i razviju im ljubav prema prirodi.
Ovo ne smete propustiti!
- Medicinkim sestrama – vaspitačima
- Vaspitačima
- Stručnim saradnicima u predškolskim ustanovama
- Profesionalcima koji sarađujući i istražujući svoju praksu u svemu pronalaze i koriste svaku podsticajnu sredinu (prostor vrtića, prirodno okruženje, društvenu sredinu) i situaciju (mrvicu hleba na podu, nacrtanu liniju, osmeh….) za kreiranje smislenih vaspitno-obrazovnih sadržaja u kojima će aktivni kreatori i pokretači svog razvoja i napretka biti deca.
Kako će seminar pomoći učesnicima?
Pomoći će ima pre svega da menjaju ustaljenu praksu i postaju inovativni, menjaju stilove rada, uvode promene u vaspitno- obrazovni rad ( izbor materijala, promena fizičke sredine za igru i celoživotno učenje), menjaju profesionalne stavove ( rizik, radost, kretanje, slobodna igra), dobiće digitalni časopis kao mogućnost dokumentovanja.
Olakšaće im izlazak iz rutine, što ih čini kreativnijim, smanjuju korišćenje industrijskih igračaka na klik , a samim tim i stereotipne igre, saradnju sa porodicom i lokalnom zajednicom kroz uključivanje u aktivnosti prirodnog vrtića svih koji to žele ( roditelji, rođaci, stručnjaci).
Profesionalizam – koristišćenje svih resursa u vaspitno-obrazovnom radu, bolja komunikacija i saradnja svih učesnika vaspitno-obrazovnog procesa.
Razumevanje – vaspitača i roditelja za potrebe i interesovanja dece za boravak na otvorenom i značaja korišćenja prirodnog okruženja za razvoj dece.
Istraživanje – deca istražuju resurse prirode čulima, idejama, aktivnostima, empatijom, tolerancijom, saradnjom, uvažavanjem mišljenja drugih, sposobnostima, veštinama, samopouzdanjem, postavljanjem pitanja, traganjem za odgovorima. Vaspitači istražuju i unapređuju svoju praksu.
Radost – izbor dece da dan provedu napolju, slobodno i u pokretu. Vaspitači imaju gotova didaktička sredstva i igračke.
Odgovornost – deca kritički razmišljaju o rizicima, odnosu prema okruženju, korišćenju ranije stečenih iskustava u novonastaloj situaciji, sebi, drugima kroz uzročno-posledične veze. Ostali učesnici vaspitno-obrazovnog procesa koristeći različite metode rada podsiču i podržavaju dečije ideje i aktivnosti.
Dete – najvažniji kreator vaspitno-obrazovnog procesa i svog razvoja.
Aktivnost – aktivno učešće dece, porodice, vaspitača, okruženja.
- Priroda najbolji izazov za dete – prva tema prikazuje prirodu kao podsticajnu sredinu za učenje i izazove koje priroda podstavlja pred decu stimulišući njihov sveukupni razvoj; pomaže učesnicima da formiraju stav prema prirodi kao sredini u kojoj dete stiče realna iskustva i upoznaje resurse prirode koji su značajni za igru i učenje predškolske dece.
- Značaj prirodnog vrtića za vaspitače i porodicu – ova tema se bavi rizicima koje priroda sa sobom nosi; na njih ne treba gledati kao opasnost za decu već kao izazov za igru u prirodi; učesnicima seminara pomoći će da shvate značaj prirodnog vrtića za zdravlje, celoživotno učenje i sticanje životno- praktičnih veština dece predškolskog uzrasta shvatanje rizične igre kao mogućnost da deca eksperimentišu, procenjuju, stiču iskustva, nose se sa nepredvidivim situacijama, budu uporni i aktivno učestvuju u rešavanju problema
- Od prirodnog vrtića do projektnog planiranja – treća tema istražuje metode rada, metodičke pristupe i njihovo prilagođavanje prirodnim uslovima, nestrukturirane materijale kao resurse koji podstiču dete na istraživanje, stvaralaštvo i prevazilaženje prepreka, u njima leži tajna dečje kreativnosti, a dete se prepoznaje kao aktivni učesnik u vaspitno-obrazovnom radu, polaznike seminara će podstaći da koriste svoju kreativnost u planiranju i sprovođenju vaspitno-obrazovnog rada, pomognu roditeljima da prepoznaju važnost igre na otvorenom i integrišu ovakve aktivnosti u porodici .
- Digitalni časopis – ova tema se oslanja na digitalne alate, njihovu primenu i korišćenje u vaspitnoj praksi na dobrobit deteta; vaspitači će imati pregledniji uvid u kvalitet vaspitno-obrazovnog rada u vaspitnoj grupi, roditelji će sticati dodatno poverenje u predškolsku ustanovu , a deca će se radovati što je ono što su uradili prikazano i sačuvano u časopisu; omogući će učesnicima proširivanje znanja o digitalnim alatima u vaspitno-obrazovnom radu.
Dragana Stojadinović Rudnjanin
Master vaspitač – samostalni pedagoški savetnik. Autor 17 stručnih, prezentovanih i objavljenih, radova na teme vaspitno- obrazovnog rada sa decom predškolskog uzrasta. Autor didaktičkog sredstva „Edukativna kocka“. Stekla sertifikat Montesori vaspitača. Moderator sekcije XI Simpozijuma “Vaspitač u 21. veku” Sokobanja. Medijator i organizator okružnih susreta vaspitača Raškog okruga. Spoljni saradnik ZUOV-a 2018/2021.g. član oblasne/predmetne komisije za odobravanje programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika za oblast predškolskog vaspitanja i obrazovanja.. Član presedništva Republičkog Aktiva vaspitača bolničkih grupa – rad sa decom na bolničkom lečenju. Koordinator Međunarodnog projekta “World Space Week”. Učestvovala u projektima Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja („Obrazovna inkluzija Roma“, „Izgradnja savezništva za inkluzivno obrazovanje“ i „Mreža praktičara“ za podršku predškolskom vaspitanju i obrazovanju).
Vesna Josipović
Diplomirani vaspitač, pedagoški savetnik u Predškolskoj ustanovi „Olga Jovičić – Rita“, Kraljevo.
Autor 4 prezentovana i objavljena rada sa decom predškolskog uzrasta od kojih se jedan nalazi u Bazi Zuov kao primer dobre prakse (Učešće na konkursu „Saznali na seminaru primenili u praksi“).
Aktivno ušešće u radu predškolske ustanove kao koordinator timova, predsednik aktiva, član udruženja vaspitača Raškog okruga, koordinator Međunarodnog projekta „Rastimo uz ples“ na nivou preškolske ustanove, medijator i organizator okružnih susreta vaspitača Raškog okruga.
Član EduBalkan zajednice i deo njene ambasadorske mreže u okviru koje učestvujem u horizontalnoj razmeni – sertifikovani predavač National Geographic Society, društva u kojem sam se pronašla i koje svemu pristupa iz raznih uglova i perspektiva, kroz istraživanje, saradnju, empatiju i pronalaženje kompromisnih rešenja.
Pitanja koja ste pitali i naši odgovori
Minimalna oprema je računar (laptop ili desktop, sve jedno) sa operativnim sistemom Windows 7 ili novijim i internet konekcija. Računar ne treba da bude preterano jak i skup, ali je neophodno da lepo radi (ne koči, ne blokira …). Nije neophodno da imate pametni telefon, mada možete seminar pratiti i preko telefona, ali da biste uradili zadatke, neophodan je računar.
Nije neophodno da imate neko veliko predznanje, ali da biste što brže i lakše realizovali zadatke, potrebno je da niste početnik. Seminar može biti malo tehnički zahtevniji ali će vam pojašnjenja na seminaru pomoći da pojedine začkoljice prevaziđete. Sigurni smo da i početnici mogu da nauče sve što je na ovom seminaru, ali će im biti možda potrebno malo više vremena. To je jedina razlika, odnosno razlika je u vremenu potrebnom za izradu zadataka.
Najvažnije je da imate dobru vezu sa internetom i da umete da koristite neki od programa za pregledavanje internet sadržaja (Google Chrome, Firefox Mozilla …). To je neophodno za početak, a sve ostale programe koje ćete koristiti na seminaru su više ili manje poznati, jer su ti programi deo MS Office paketa (MS Word, MS Excel, MS PowerPoint).
Ovaj seminar će Vam pomoći da uvidite prednosti i značaj boravka dece u prirodnom okruženju za sve učesnike vaspitno-obrazovnog procesa kao i da prirodno okruženje sa svim njegovim resursima iskoristite na najbolji mogući način. Moći ćete da se lakše i brže organizujete, zadobijete poverenje roditelja i bez bojazni od rizika dan provedete u prirodnom vrtiću. Riznica igara iz prirodnog vrtića pomoći će Vam da dečije aktivnosti i ideje pretočite u projekte, a zatim i u svoje riznice. Nakon seminara i sami ćete kreirati svoje projektne priče u vidu časopisa i video priča koje možete odštampati ili predstaviti u digitalnom svetu.